Dan wel ”Quattroporte1” de klassieker
Ik vind dit toch nu al wel de winnaar van de drie voorgestelde opties! Jammer voor mij iets te klein, dan weet ik dat ik het niet draag. Maar voor deze prijs heb je echt een fantastisch horloge neergezet, Paul! De Brunmontagne oogt een beetje teveel bij elkaar geraapt en de Laco is een beetje klein voor een Beobachtungsuhr. Dus ja, deze wint het voor mij! Nu hopen dat je er ook een hoop van gaat verkopen ![]()
![]()
Ik heb nog wel een 39mm dressertje voor je int blauwe staan. ![]()
Bestel ik de Angelier wel. ![]()
Dat is wel de perfecte maat. Betaal ik je wel 750 euro. Hou je geld over ![]()
Dit soort nette horloges is niet wat ik koop. Mijn stem gaat daarom naar de Laco. Maar wat zijn die foto’s mooi en het lijkt mij een geduchte tegenstander helaas ![]()
Veel succes!
Mooi horloge. Ik ga hem niet kopen. Maar ik hoop dat jullie winnen ![]()
Auw
Komt toch in je winkel +/- 5 maanden na de leverdatum
Jeetje zeg ![]()
Graag met de zwarte en grijze band geleverd. Of 1 van beide als extra bij kunnen kopen.
Quartz is No bij dit horloge!
Als je geen geld wilt uitgeven aan een onbekend merk dan is dat jou keuze.
Als je geen geld hebt dan moet je ervoor zorgen dat je het wel krijgt… een kennis van mij zegt dan, als je wat wilt dan moet je er ook wat voor doen!
En het voorstel is wat het is,dus alle opmerkingen die daar aan tornen… zinloos…
Dat dus!
En mijn vraag aan @vierport , past de kleine seconde in de nieuwe versie kast en Bezel? ![]()
![]()
![]()
![]()
Als je geen geld hebt dan moet je ervoor zorgen dat je het wel krijgt… een kennis van mij zegt dan, als je wat wilt dan moet je er ook wat voor doen!
In het vakgebied waar ik ga werken is goed te verdienen, dus dat komt wel goed.
mineraal in, zoals hardlex.
Ai.
Nee, dat gaan we niet doen. Haal me maar van de lijst van die pre order af, want als het geen fatsoenlijk glas heeft hoef ik het niet. Als je dan al geen saffier doet, pak dan op zijn allerminst plexi, dat is ook naar, maar kun je zelf nog wat opknappen.
Mineraal is de grootste troep die je had kunnen kiezen, in mijn ervaring. Zodra er een versie met saffier is, boxed, en kleurloos ontspiegeld aan de binnenkant, kunnen we weer praten over die Tuxedo dial.
Ik ging automatisch al uit van saffiier,bij een horloge met deze uitstraling hoort het ook gewoon.
Jammer dat het hardlex is
Plexi, acrylic glaasje is geen optie in deze prijsklasse.
Je krijgt het niet fatsoenlijk waterdicht. Is onderhevig aan temperatuurverschillen. Er moet een nieuwe kast en bezel ontwikkeld worden, omdat plexi geen pakking heeft en er een andere constructie nodig is om het fatsoenlijk op zijn plaats te houden.
Daar word ik niet enthousiast van. Wat ook meespeelt is dat het horloge daardoor weer dikker wordt.
Evenzo met alternatieven als saffier om een mooi bol glaasje te krijgen. Zoals Domed, Dubbel domed, Top hat en dergelijke. De chapterring moet omhoog om het glas hoger te kunnen plaatsen zodat de gebogen wijzers vrij ruimte hebben. En die ring komt daardoor goed in zicht wat gewoon niet mooi is bij een dresswatch. Het wordt gewoon een dik ding, in de zin van een tonnetje om de pols, zoals er 10 in een dozijn zijn.
Ik begrijp dat er naar specs gekeken wordt, maar er wordt ook voorbij gegaan aan bovenstaande.
En daarbij wordt box shape door vele micro merken gekoppeld aan een domed saffier. Ik wil ze niet over een kam scheren. Maar dat is niet hetzelfde. Dan staat er in de specs boxed saffier en dat is dan niet zo. Ja een bol glaasje in een dik horloge.
Saffier is één blok dat in vorm geslepen wordt. Daarvoor heb je iets harders (diamant) nodig om dat te bereiken. Box shape is dus aan beide kant geslepen. Dat is een kostbaar proces en niet vergelijkbaar met een domed of vlak saffiertje. Maar het zorgt ervoor dat je een dun horloge kunt maken.
Ik heb de vraag nu bij de fabrikant uitstaan of het mogelijk is een deel in boxed saffier te krijgen. Ik beloof hiermee nog niks dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Mocht het wel zo zijn, dan wordt dat een extra optie tegen meerprijs.
Side note: Er zitten 3 lagen helder AR coating aan de onderkant.
Kijk nogmaals naar de dwarsdoorsnede en visualiseer er maar een ander saffier op. Past niet ivm de wijzerset, dus chapterring moet omhoog. En die bezel wordt ook dikker/hoger. Nou ja … je begrijpt het hopelijk.
Een Box Dome zou wel kunnen zonder wijzigingen aan kast en Bezel? ![]()
Box dome - box shape is hetzelfde in dit plaatje.
Okay
Inderdaad
Dank je wel Paul voor de duidelijke uitleg, mocht het een keer mis gaan met het mineraal glaasje dan kan dat toch vrij eenvoudig worden vervangen. De eventuele kosten zullen dan toch maar een paar tientjes zijn lijkt me.
Op dit moment draag ik een horloge met diameter 38 mm en inclusief het glaasje is het horloge maar liefst 13 mm dik, een echt dikkertje dus. Dat zou “onze” Angelier van 37,2 mm dus helemaal uit z’n verband trekken😊.
Nee, dat gaan we niet doen. Haal me maar van de lijst van die pre order af, want als het geen fatsoenlijk glas heeft hoef ik het niet.
Had toch wel wat subtieler gebracht mogen worden.
![]()
Komt wat rot zijn strot uit, maar we kennen hem toch?
Vind het verhaal van Paul wel erg verduidelijkend. Er wordt eea geroepen, en hij geeft aan welke technisch en cosmetische “problemen” er dan volgen. Echt heel netjes.