TERUGGETROKKEN Voorstel - Angelier Automatic Frosted Silver

image

2 likes

:+1:t2: :slightly_smiling_face:

2 likes

Geen blauwe secondewijzer voor mij. Of allemaal blauw, of geen :slight_smile:

Maar is het nu Saffier glas?

2 likes

Hier dan weer wel de optionele blauwerd!
Just a dash of color.

1 like

Overigens nog een vraagje. Stel ik wil deze over een x aantal jaar laten servicen. Ik neem aan dat de gebruikte pakkingen gewoon reguliere maten zijn en voor iedere degelijke horlogemaker te sourcen ergens, of zie ik dat verkeerd?

2 likes

Ja, natuurlijk :slight_smile:

2 likes

Maar is het saffier? Ik neem aan van wel, maar mensen zoeken nog naar een bevestiging. :thinking::rofl:

Welke is dat?

Een HAQ. Ik zou niet weten welk caliber dan. Ik ben goed bekend met die van Omega, GS en The Citizen, maar verder nooit in verdiept als mogelijkheid voor mij. Gaat ook niet gebeuren, maar ben wel benieuwd welke fabrikant dat zou kunnen leveren.

1 like

Kijk even in @vierport’s topic over zijn perfecte dress watch.

Ja, sorry. Ben een beetje overweldigd. Ik lees net alle berichten, pb’s door. Ook mooie tekeningen ontvangen met blauw kleurpotlood. Zal straks hier en daar reageren.

Daar zit die mooie blauwe tussen,ik weet ff genoeg :grin:

ETA levert HAQ:

The watch features a Swiss-Made ETA F06.412 calibre for its outstanding accuracy of +/-10s/year.

Zitten bijvoorbeeld in de Erebus Ascent, CWC etc.

1 like

Ik zal niet aanwezig zijn. Misschien de andere 2 wel.

@vierport: Is de rail road minute track van het horloge trouwens ook uitgevoerd zoals op de foto hier beneden, dus met een andere afwerking als de rest van de wijzerplaat, of is de wijzerplaat één afwerking met de minute track daar op geprint?

5 likes

Neem vooral je tijd, de vele vragen lijken me vooral een uiting van enthousiasme en dus een welverdiend compliment.

3 likes

Het is met voorsprong het beste HFLE voorstel wat ik ooit gezien heb, en ik zwerf hier toch al 15 jaar rond.

5 likes

Is een goede en terechte vraag. En vanwege dat prijsverschil zit nu mineraal in, zoals hardlex. Om de kosten zoveel mogelijk te drukken om tot een betaalbaar horloge te komen heb ik die keuze gemaakt. Ik wilde namelijk voor de wijzerplaten en wijzers bij dezelfde fabrikant in Zwitserland blijven ipv alles opnieuw moeten uitzoeken ergens in China/ Hongkong.
Plexiglas heb ik ook nog overwogen, maar dat werd sterk afgeraden.
Boxed crystal. Wat is dat dan. Dat wil zeggen rechtopstaande rand en dan vlak. Dat is anders dan bijv. dubbel dome waar je redelijk veel vertekening krijgt in de rand. Of een standaard vlak saffier. Helaas is die boxed ook weer custom made en moest er een aparte mal gemaakt worden. Het is een ander glaasje dan in de eerdere LJP zit en ook niet onderling uit te wisselen is.

Groen in de tekening zijn de pakkingen/ o-ring.

16 likes

In de regels staat: Bij uitverkiezing van uw voorstel moet u het horloge vóór 1 december 2026 uitleveren. Zodra blijkt dat dit niet realiseerbaar is, moet dit ten spoedigste worden gecommuniceerd met de organisatie van de HFLE.

1 like

Ik weet niet dat een keuze is die je nog bereidt bent aan te passen. Ik denk dat de gemiddelde HFer er geen probleem mee heeft de meerprijs voor saffier te betalen. Mineraal glas is gewoon moeilijk netjes te houden

12 likes