TERUGGETROKKEN Voorstel - Angelier Automatic Frosted Silver

Heeft wel lekker veel vintage charme. Maar misschien komt de dial er minder mooi uit met plexi? Of was er een andere reden?

1 like

Dat is ook zo. Het zijn kleine verschillen. Diameter is van 38 naar 37.2 gegaan. Het glas is juist weer een mm groter geworden. Daardoor kon de bezel smaller worden. Ook de chapter ring is kleiner geworden. Lug tot lug is er een mm vanaf.

2 likes

Bedankt voor de info.

Vond het al verdacht, heb begrip voor de keuze.
Wat bij krassen? Custom glas, is dat horloge voor de vuilbak? Of?

1 like

Sowieso de afdichting. De constructie van de hele kast moest ook weer anders. Terwijl ik net had aangepast.

3 likes

Zonde, dat had het horloge voor mij echt afgemaakt. Past echt bij het ontwerp imo. Maar ik snap dat er extra risico bij komt tijdens de productie.

Nee, dat is behouden aan het eerste model.

3 likes

Baltic heeft plexiglas. Dat voelt in die prijsklasse toch echt anders aan dan een speedy of datejust met plexi.

5 likes

Uiteraard spare parts. Het is geen Swatch die niet te repareren is. En ook geen duiker of tool waar je alles mee doet.

Als je nu een kras op je horlogekast of bezel hebt gooi je het toch ook niet weg.
Of je blijft er mee lopen, want dat hoort erbij/ geeft karakter. Of je laat het repareren.

5 likes

Balen… Het glaasje valt mooi laag, dus in de praktijk zal het vast meevallen, maar ik herinner me mijn eerste echte horloge nog (Seiko Sea Urchin met hardlex). Binnen een week had ik een dikke kras op het glas, daarna heeft Rob er maar saffier in moeten zetten.

1 like

Maar dat is natuurlijk een duiker/toolwatch, en dit is een nette dresser die je gaat dragen in omstandigheden waarin krassen op het glas uitzondering zijn.

Zo zie ik het toch, ik heb al vele Hardlexen gehad en nog nooit krassen/problemen gezien. Zelfs plexi’s blijven bij mij krasvrij.

Dus, dan bellen we @vierport ?

Of je gaat ervoor, en Angelier wordt definitief gelanceerd voor de komende 15 jaar?

In that case: proficiat!

Ik heb beide, met krassen.
De plexi is schuur- en polijstbaar.
Maar begrijp de keuze voor de prijs.

1 like

Hmmmm,

Geen saffier is voor mij echt wel een dik minpunt, zeker omdat het custom made is en er dus ook later geen saffier in te zetten is.

2 likes

Ik denk niet dat veel mensen een duiker dragen om daadwerkelijk te gaan duiken. Heb zelf 2 hardlex horloges, ook een Sea Urchin en een Presage cocktail. Jammer genoeg allebei niet meer krasvrij

Onderschat me niet :joy: Daarnaast wilde ik die toolwatch ook gewoon heel houden en was er toen niks spannenders gebeurt dan een aanvaring met een deurpost zonder verdere aanleiding anders dan mijn lompheid.

Deurposten ja, levensgevaarlijk :frowning:

2 likes

Ik ga er achteraan.

15 likes

Als je het zo neerzet is het wel heel ernstig :smile:

Ik ga het een en ander navragen. Dat het custom made is wil niet zeggen dat het niet ergens in een schap in Zwitserland ligt ofzo. Maar waar ik mijn kasten laat maken die hadden het niet.

10 likes

Ook ik ben content met je bereidheid er nog saffier van te maken, de waardepropositie is al zo sterk dat dat eventueel zelfs gerust een tikje kan hebben.

Dan nog hopen dat de forumleiding toestaat je “finale” voorstel nog aan te passen

2 likes

Als in nooit of als in nu niet?

Bij de BM was het vast een probleem geweest voor je. :rofl:

8 likes