The 15k question: Minerva of Vacheron Constantin, of geen van bovenstaande?

Dat is mijn ervaring ook maar als je goed zoekt zijn er ook modellen die net wat kleiner zijn (ik weet niet hoe groot je pols is maar ik heb ook kleine polsen)

Van Minerva weet ik te weinig en idd de sub dial van de Vacheron heel storend zo niet bloed irritant. Dus wat mij betreft geen van beiden. Sorry :grimacing:

1 like

Wbt geld wel. Maar ik weet niet of ik alleen een lange zou willen.

2 rolexen vs die lange 2 voor 1 doe ik direct.

In alle eerlijkheir, ik wordt van beide niet warm. De datum op die VC maakt mij misselijk.

Waarom geen edelmetalen GS?

1 like

Deze Moser vind ik ook mooi, maar het uurwerk is wel eenvoudiger afgewerkt dan de Minerva of de Vacheron:

1 like

Klopt, de afwerking is wellicht minder maar in tegenstelling tot in ieder geval VC (weet te weinig over Minerva) wordt 100% van de H. Moser horloges zelf gemaakt. Daarnaast zit meer van de H. Moser afwerking in de wijzerplaten ipv de uurwerk afwerking. Daarin is VC (en Minerva) klassieker. Voor beiden valt wat te zeggen.

1 like

Daar zoek ik ook al een tijdje naar, maar ik heb soort van besloten dat een Grand Seiko het beste van staal kan zijn. Ik ben een paar aardige in edelmetaal tegengekomen, maar uiteindelijk zijn ze allemaal te duur, te klein, geen doos en papieren, niet interessant genoeg, uurwerk niet mooi genoeg etc.

Ja ok, de SBGA107 die zou ik erg graag willen hebben, maar heb jij er ooit eentje te koop gezien? Dat is wel echt mijn ultieme GS. Platina met het 9R15 uurwerk in de 57GS kast.

3 likes

Ik ben lichtelijk bevooroordeeld

De VC met de small seconds op 6

21 likes

Deze is ook erg mooi! Licht wellicht aan mij maar als ik zou moeten kiezen tussen 2 mooie stalen horloges of 1 edelmetalen versie, dan is het voor mij een no brainer om 2 mooie horloges te kopen… of is dit vloeken in de kerk?

1 like

Volkomen mee eens, helaas. Er zijn een aantal moderne zoals die 8 day springdrive met sterrenhemel wijzerplaat, maar die kost een tweevoud.

1 like

Que? Ik schrik hiervan.

Wijlen op het forum, voor zover bekend niet wijlen in life.

3 likes

Dat bedoel ik inderdaad, hij heeft het forum verlaten :grimacing:

2 likes

4 likes

Eigenlijk de enige echt mooie springdrive…

Geen van bovenstaande. Uurwerk vd Minerva is wel prachtig, maar is te klein en verstopt in een lelijk horloge.

2 likes

Over smaak valt niet te twisten maar die Minerva vind ik te retro/vintage aandoen voor een horloge uit 2000 en daardoor een beetje “gemaakt”

Wat de VC betreft denk ik dat er mooiere zijn voor dat geld

Ik zou dus persoonlijk nog even verder kijken

Poeh, ik schrok ook even :grimacing: OT: de wijzerplaat van de Minerva is veel van alles maar dan net niet. Onrustig beeld. Hoe mooi het uurwerk ook is. Je VC vind ik ook niet top, dan liever die van Rolo. Maar er is nog veel ander moois te koop in dit segment, ik zou even verder kijken.

Net als wat hierboven al geschreven is door een aantal mensen. Van deze 2 duidelijk de VC. De Minerva die je hebt is fraaier! Misschien niet in afwerking maar wel in looks. Maar eigenlijk de keuze een ander, toch de standaard Patrimony die hier inderdaad geliefd is!

Een Art Nouveau dikkertje met lelijke plaatsing van de ks complicatie of iets straks met überlelijke datum. Wil je nou gewoon 15K verspijkeren omwille van de 15K, pak dan de VC.

Zoek je daarentegen een mooi horloge, dan zou ik even verder kijken.

3 likes