The 15k question: Minerva of Vacheron Constantin, of geen van bovenstaande?

Voor het echt bijzondere kies ik de Villeret, maar absoluut niet voor dat bedrag, rond de 10K lijkt me beter passen want de markt ervoor is echt niet zo groot. Maar wat een geweldig uurwerk ! De VC is moderner qua uiterlijk en wellicht makkelijker in verschillende situaties draagbaar ? Wel jammer van die rotor vind ik, handopwind is toch ook wel leuk.

Fijn probleem hoor :smile:

2 likes

Ik heb voor de Vacheron Constantin gestemd. Een prachtig horloge, door de eenvoud tijdloos. Maar om te spreken van ā€œDe grote drieā€ (Holy Trinity) vind ik achterhaald en komt geforceerd over. Laat u niets wijsmaken, er zijn genoeg andere merken van dit kaliber. :wink:

1 like

Ach ja, je praat het jezelf ook gewoon aan. Gewoon zeggen: ā€œbeter van nietā€ā€¦

2 likes

Frank, heb je wel eens aan deze gedacht?
De Minerva Pythagore Grande Apligue.

3 likes

Waar is hij heen dan?

1 like

Voila.

1 like

Jazeker, ik heb de zwarte Pilot versie daarvan al. En deze is ook geweldig. Maar vind hem nog maar eens te koop!

1 like

Kijk. Dat zijn Minerva’s waar je nog eens mee thuis kunt komen. :slight_smile:

Goeie vraag. Ik heb iets gemist.

Pic or it didn’t happen.

Laat maar. Even terug gescrolld. :slight_smile:

Mooi ding.

Of, als het dan echt moet:

:wink: Graag gedaan.

4 likes

Die datum op de VC doet gewoon pijn aan mijn ogen :hot_face: :hot_face:

Die breguet ziet er prachtig uit. Welke referentie is dit?

Bedankt. Had ik hem mee moeten nemen naar de GS meetup?

De Patek en Breguet die je voorstelt redden het voor mij niet tegen mijn Grand Seiko sbgw253.

Waarom niet dan? Ik vind het echt wel van een andere categorie dan GS.

Ik word vanaf de plaatjes niet echt warm van zo’n Patek calatrava, of die Breguet. Misschien is het anders als je ze in het echt ziet.

Ik vind de sbgw253 wel specialer dan hij op het eerste gezicht lijkt. Misschiej heb je dat met die Patek ook wel als je hem om hebt. Maar dan nog is die 3x de prijs van de GS. En js hij evenzo meer bijzonder?

De uitslag van de poll:

Wel interessant is dat 165 mensen op het linkje naar de Minerva hebben geklikt, en 105 op het linkje naar de Vacheron. Ondanks de mindere populariteit van de Minerva waren er wel meer mensen in geĆÆnteresseerd.

Bedankt iedereen voor de antwoorden en overwegingen. Ze hebben mij doen beseffen dat ik nu beter bediend ben met de Minerva Pythagore die ik al heb. Ik heb er net een mooi zijdeglans zwart Molequin alligatorbandje op gezet. Dat past hem beter dan de Kaufmann met wit stiksel. Helemaal top:

1 like

6 likes

Misschien omdat VC voor mensen bekender is? Minerva is voor mij geen 15k beleving, dus toch effe checken wat het was/is.

3 likes

Omdat ze niet wisten hoe die eruit zag waarschijnlijk? Maar zoals altijd, je kunt resultaten interpreteren zoals het je het beste past natuurlijk…:joy:

1 like

Staat goed! Zo krijgt die band eindelijk wat daglicht te zien.

Prachtig horloge ook overigens! :ok_hand::wink:

1 like