Voor het echt bijzondere kies ik de Villeret, maar absoluut niet voor dat bedrag, rond de 10K lijkt me beter passen want de markt ervoor is echt niet zo groot. Maar wat een geweldig uurwerk ! De VC is moderner qua uiterlijk en wellicht makkelijker in verschillende situaties draagbaar ? Wel jammer van die rotor vind ik, handopwind is toch ook wel leuk.
Ik heb voor de Vacheron Constantin gestemd. Een prachtig horloge, door de eenvoud tijdloos. Maar om te spreken van āDe grote drieā (Holy Trinity) vind ik achterhaald en komt geforceerd over. Laat u niets wijsmaken, er zijn genoeg andere merken van dit kaliber.
Ik word vanaf de plaatjes niet echt warm van zoān Patek calatrava, of die Breguet. Misschien is het anders als je ze in het echt ziet.
Ik vind de sbgw253 wel specialer dan hij op het eerste gezicht lijkt. Misschiej heb je dat met die Patek ook wel als je hem om hebt. Maar dan nog is die 3x de prijs van de GS. En js hij evenzo meer bijzonder?
Wel interessant is dat 165 mensen op het linkje naar de Minerva hebben geklikt, en 105 op het linkje naar de Vacheron. Ondanks de mindere populariteit van de Minerva waren er wel meer mensen in geĆÆnteresseerd.
Bedankt iedereen voor de antwoorden en overwegingen. Ze hebben mij doen beseffen dat ik nu beter bediend ben met de Minerva Pythagore die ik al heb. Ik heb er net een mooi zijdeglans zwart Molequin alligatorbandje op gezet. Dat past hem beter dan de Kaufmann met wit stiksel. Helemaal top: