The battle of the reissues!

Wanneer is de verwachte levering? :grimacing:

1 like

Kerst. :slight_smile:

1 like

Dat fontje voor de tekst op de wijzerplaat, prachtig! Maakt voor mij het hele horloge.

1 like

Ok, zijn broer de stalen SBGW253 op dezelfde band:

10 likes

Gelijk heb je. Prachtig!

En dresser hoort eigenlijk gewoon in goud.

Niks modaal staal of titanium.

Ja maak jezelf maar iets wijs. De gloed van goud is mooier dan van staal of titanium.

Al dan niet bewerkt of onbewerkt.

1 like

Nee, jij maakt jezelf maar iets wijs? Wat is dit, de kleuterschool? Ik hou ook niet van geel, dus ja, dan wordt onbewerkt goud ook niet m’n favoriet. Da’s gewoon ouderwets een smaakzaak.

Als het dan toch een soort goud moet zijn pak ik liever platina. Da’s nog steeds nodeloos zwaar, maar de kleur is prettig. :slight_smile: Maar staal blijft voor mij nog steeds fijner aanvoelen dan platina.

Goud geleid natuurlijk wel prachtig, dus ik waardeer het metaal erg in de fabricage van electronica. :+1: Niks tegen het metaal zelf.

1 like

Deze is goed gelukt. Heeft zelfs het originele uurwerk, met hier en daar wat moderner onderdelen.

En deze is gewoon heerlijk!

Lekker setje:

24 likes

:joy:

10 likes

@Brick begrijpt niet dat hij lekker altijd zichzelf één ding meer wijs maakt dan ikke. Verloren strijd. :rofl:

Een onbedoelde reissue van Seiko?

3 likes

Zeer bedoelde reissue van Seiko, heeft er zelfs een prijs mee gewonnen (GPGH 2015), de SLA025

3 likes

De Longines BigEye

en hier de originele in het Longines museum, samen met de GPHG 2017 award voor beste revival.

9 likes

Ik vind de Seiko SJE093, herintepretatie van de Blancpain Bathyscape Technisub :stuck_out_tongue_winking_eye: eh…62MAS natuurlijk, heel gaaf. Te klein voor mij helaas, maar absoluut tijdloos.

De groene Seiko SPB153 van de originele Uemura / Captain Willard :green_heart:.

Deze Zodiac Sea Wolf Skin diver, gebaseerd op een van de eerste duikhorloges, staat bovenaan mijn lijstje.

De Doxa Sub 300T heb ik reeds in bezit, een zeer capabele herinterpretatie van het origineel.

Het merk Airain is ook goed bezig met de re-issues vind ik.

7 likes

WOW
Dank je Eddio voor t diep en ver :new_moon_with_face: graven over dit fantastische onderwerp.
3 van mijn gralen (zover ik die heb) zijn dus de Pogue en de Bulova Space.
Ik vind t heel fijn om eens een ander Moon geluid te horen dan de Omega luidspreker.
:pray:t4: :pray:t4: :pray:t4::pray:t4::pray:t4::pray:t4::pray:t4:

1 like

Ik heb eigenlijk maar één reissue:

7 likes

Geaag gedaan natuurlijk! Die Pogue is een geweldig horloge al draag ik hem weinig. Wat is je 3e grail?

1 like

Ja die is mooi en veel waar voor je geld!

1 like

Deze vind ik bijzonder goed geslaagd! :whale:

10 likes

Wie had het nou over onbewerkt. Een horloge bestaat toch niet uit onbewerkt goud.

Bof jij even. Goud bestaat ook in de kleur van staal, is wel zwaarder dan en de gloed is ook mooier dan staal. Witgoud noemen ze dat.

Dan is dat misschien iets voor jou.
Ach laat maar. Koop maar gewoon titanium.

1 like