Anthony
16 september 2023 om 20:49
1
De reissue, re-issue, re-edition, remake, herinterpretatie of de heruitgave.
Klassieke, historische en/of iconische ontwerpen in een nieuw jasje. Of in (bijna) hetzelfde jasje maar met andere, moderne materialen en technieken. Met de charme van toen. Wel de lusten maar niet de lasten van een vintage horloge.
Kortom, de charme van vintage gecombineerd met de materialen en techniek van nu.
Wat is volgens jou de beste, mooiste of meest unieke reissue?
30 likes
YY77
16 september 2023 om 20:53
2
Deze is wel goed gelukt> 60th anniversary van de CK2913:
28 likes
SNKP23, blijft gaaf i.m.o. Worden helaas sinds kort replica’s van verkocht…
13 likes
Ik vind ze alledrie geweldig. Maar titanium blijft mijn favoriete metaal.
24 likes
APMV
17 september 2023 om 05:28
9
De mooiste of best gelukte is lastig te benoemen. Veel merken zijn er best goed in, zoals al genoemd; Tudor, Seiko, Tissot, Timex, Omega, Tag Heuer maar nog niet genoemd is Longines
29 likes
Die s gaaf zeg.
Voor mij is de Ranger de winnaar.
18 likes
Nivada maakt geweldige reissues. Ik vind ze stuk voor stuk leuk. Zelf ben ik voor de F77 gegaan en die bevalt uitstekend
De glycine Airman is trouwens ook een hele gave reissue.
30 likes
Olof023
17 september 2023 om 06:08
13
Voor mij toch wel de Legendary Diver.
23 likes
H47
17 september 2023 om 06:09
14
Wanneer wat nu rood is oranje zou zijn dan …
1 like
Eddio
17 september 2023 om 06:20
17
Even wat fotos van huidige horloges en exen.
Doxa Sub1200t
Jenny Caribbean 300
Aquadive Bathysphere 100 GMT, Poseidon editie
Squale matic 60 Atmos
Aquastar Deepstar 1 Chronograph
Zodiac Grandrally
Bulova Lunar Pilot
Ja ik kan wel zeggen dat ik een fan ben van Reissues.
Van een aantal ook een stuk proza geschreven:
Aquadive, de historie, een NA en nog veel meer…
Eens een wereldwijd bekend merk in de duikwereld, tegenwoordig alleen nog maar bij een klein publiek bekend, Aquadive!
[images]
Duikhorloges van Aquadive stonden in de 60e en 70e jaren bekend als sterke en oerdegelijke duikhorloges. Ontworpen voor extreme omstandigheden en gewaardeerd om de echte 60e / 70e jaren looks. Vintage Aquadive horloges zijn tegenwoordig nog steeds gewild.
Echter hoe goed ze ook ontworpen waren tegen extreme omstandighe…
NA, de Jenny Caribbean 300 Reissue 50th Anniversary edition
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, deze NA gaat over onderstaand horloge.
[20210329_135317]
Maar voordat ik verder ga over deze “Jenny”, waar kennen we dat logo links ook alweer van…
De eigenaren van een moderne Doxa zullen dit logo kennen want deze prijkt op elke caseback. En om het even onduidelijker te maken, nee dit is geen Doxa logo.
Het oorspronkelijke Doxa logo was een zeilboot, zie hieronder links.
[oldnnew3]
M…
Hierbij wilde ik een stuk Space Heritage delen van het merk Bulova waarop ik mij ingelezen heb en de NA’s die hieruit volgde.
De 50e jaren…
Nadat de wereld eeuwen bekend was met het mechanische uurwerk zag op 3 January 1957 het eerste
electrische horloge het licht, de Hamilton Electric 500. Helaas bleek later dat er veel problemen waren met
dit uurwerk door het te snel in productie te brengen.
In die tijd waren meerdere Amerikaanse horloge fabrikanten verwikkeld in de race naar het electris…
Het is maandag 8 April 04.00, wordt wakker van de hooikoorts. Dag ervoor heerlijk genoten van het mooie weer en vandaag helaas de rekening gepresenteerd krijgen.
Even de telefoon erbij pakken en dan maar even zinloos scrollen.
Mailbox opruimen om 04.00, wie had dat gedacht.
Ik kom ineens een reclamemailtje tegen van Watches.com , sta nog steeds in de mailinglist omdat ik hier in het verleden een Xeric had gekocht, de hele mooie Xeric Halograph Limited Edition…
Maar daar gaat dit stukje niet o…
En de beste, poeh… lastig. Ik zeg de vaste telg in de verzameling, de Doxa!
21 likes
H47
17 september 2023 om 06:28
18
Deze is lekker maar ben bang maar voor een paar maanden.
8 likes
Eddio
17 september 2023 om 06:29
19
Gaaf! Waarom maar een paar maanden?
H47
17 september 2023 om 06:32
20
Weet ik niet zo goed.
Denk omdat het een horloge is wat nogal “aanwezig” is waardoor ik hem heel mooi vind maar waardoor ik hem denk ik ook weer zat ben na een tijdje.
Klinkt raar. Is het ook
1 like