Als je dit leest heb je waarschijnlijk dezelfde hobby / verslaving als ik. Horloges in alles soorten en maten.
Uren het internet afstruinen en dan weer wat vinden wat je wilt hebben. Mijn verzameling bestaat nu uit 31 stuks (heb ooit gezegd, ik stop bij 24 want dan is de horlogebox vol, maar niet gelukt :-).
Om ruimte te maken in mijn box heb ik nu uit mijn collectie 6 horloges gehaald die ik bestempel als mijn ‘beater watches’ 6 stuks die ik niet meer draag naar werk / vrije tijd of algemeen in het openbaar. Omdat ik ze niet meer leuk vind (of welke reden dan ook) maar wegdoen is ook lastig en vaak zijn dit de klokjes die ik heb gekocht voor de fun en toch niet zo fun bleken zijn.
Ps. Dit betreft niet de 2 Citizin divers dat zijn mijn 2 OG beaters. Maar de andere 4 heb ik gekocht als grap maar ‘mogen’ geen deel meer uitmaken van mijn vaste rotatie collectie
Maar ben benieuwd wat zijn of is jouw beater horloges?
Niet meer leuk genoeg maar nog wel goed voor klusjes.
Wat dacht je van gewoon niet moeilijk doen over het aantal ipv arbitraire side collections te verzinnen ?
Ik heb een gshock en een skx. Die draag ik ook gewoon wanneer het me uitkomt.
Hahaha ja je mot wat om vooruit te kunnen
heb ik niet,
ik draag alles, één voor één op ieder moment.
Even advertentietje maken is niet zo lastig toch? Eruit met die dingen
Ik draag het horloge wat ik die dag om heb voor eventuele klussen die ik die dag moet doen. Ook als dat een GS dress watch is.
Wat ik niet meer draag zet ik in de uitverkoop. Alhoewel, ik overweeg sterk om van het forum af te stappen, dus dan wordt het eerder weg geven of zo.
Net wat @ruud zegt, ik zie geen heil in het verzinnen van arbitraire deelverzamelingen. Zo heb ik de notie van de “side collection” ook altijd ridicuul gevonden.
Je hebt een horloge, of je hebt hem niet.
Dat ik kan je niet zo maar in een bijzin droppen. Ben benieuwd naar je motivatie. Vanzelfsprekend off-topic, dus ik beloof bij voorbaat hier niet verder op te reageren
Hoe dat zo.
@Superluminova
Klinkt mij veel te ingewikkeld.
Ik heb geen ‘side collections’ en ook geen ‘echte beaterhorloges’. Dus die ik afrag of waarbij het niet uitmaakt wat ik ermee doe. Ik zit nu in een situatie waarin ik eigenlijk alles wat ik heb leuk vind en in ieder geval af en toe draag. Met al deze horloges ben ik toch wel een beetje voorzichtig. Niet overdreven. Maar bij heftige klussen doe ik ze altijd even af.
Dan wordt het hier veel te saai! Niet doen, hoor!
Ik vind het woord ‘beater’ altijd zo dubbel.
Alsof ik ineens minder goed op m’n spullen zou passen omdat een bepaald horloge ‘mag beschadigen’.
Hier op HF zie je het maar al te vaak.
Wat voor de één jarenlang sparen heeft gekost, ziel en zaligheid om eindelijk dat ene horloge te kunnen kopen, en dan komt er een ander die wat vermogender is die hetzelde horloge als ‘beater’ draagt
Dus kortom, echte beaters heb ik niet. Ik draag alles door elkaar, van G-Shock tot Explorer, maar wel met dien verstande dat ik niet ga lopen klussen met een horloge van ettelijke duizenden euronen. Dat vind ik gewoon zonde, maar tegelijkertijd zou ik die G-Shock dan ook af doen als het echt smerig wordt.
On topic: ik heb wel horloges waar ik wat voorzichtiger mee doe; misschien het tegenovergestelde van een beater. Maar geen specifieke beater.
Off topic:
Que pasa?
Ja man
Ahh, dat is spijtig te horen. Ik lees je berichten met veel plezier!
Puur uit eigen belang hoop ik dat deze overweging weer overwaait.
Ps Dank voor de link naar Stefan Sagmeister. Heb daarna ook nog een podcast met hem beluisterd. Ben er nog niet toegekomen iets van zijn eigen werk te bekijken of te lezen, maar ga dat binnenkort zeker doen.
Dat zijn juist de horloges die ik wel naar mijn werk draag.
Is er nog meer tijd dan?
Alle tijd die ik heb gaat zitten in mijn werk en mijn vrije tijd.