The ‘beaters’ collection, wat is of zijn jouw beater horloges?

Je haalt het niet in je hoofd he Chris, anders krijg je strafwerk van mij. En geloof mij Chris, alles gewoon met de bic pen he. Dat wil je echt niet :wink:.

O ja, ik draag gewoon al mijn horloges op de neppers na dan :rofl: :rofl:. En klussen laat ik aan @Assie62 over, men zegt dat ik nogal lui ben :stuck_out_tongue_winking_eye:

O ja Chris, Assie62 is teleurgesteld dat ze nooit een like van je krijgt. Ook gisteren weer niet en ik moet haar maar blijven troosten :cry:

4 likes

Welke chronograph is dat helemaal rechts met het bruin lederen bandje?

Wat is de definitie van een beater? Het horloge dat je elke dag draagt ongeacht de gelegenheid/activiteit of degene die je omdoet als je per se een horloge om wil hebben ondanks dat er een serieuze kans is dat het beschadigd raakt (klussen of sporten bijv)?

Klussen/tennissen doe ik met de Casio, geweldig horloge.

Daily beater als in werk/do anything beater is een GS SBGX261.

8 likes

Plagiani vintage daytona denk ik

Ah… heel even hoopte ik een alternatief voor de Maen Skymaster MCT gevonden te hebben.

Dan Henry 1962?

Oeh. Thanks Ruud. Ik zet het gesprek hier voort om dit gesprek niet offtopic te trekken:

Kijk.

Graag gedaan.

94e

3 likes

Jaren lang mijn “beater”… en zo te zien mijn shirt ook…

2 likes

Nu nog even een like post 506 in wat dragen wij vandaag en je hebt er een vriendin bij :wink:

De Visodate zou ik wel m’n “beater” kunnen noemen, omdat ik als ik snel even een horloge om wil doen, deze vaak pak

10 likes

Gelukkig is iedereen anders, maar ik begrijp het begrip beater wel. Ik heb het voor het eerst ervaren toen ik als kleuter in de zandbak een Matchbox autootje vond met kapot voorruitje, kromme vooras, missende deurtjes en nog nauwelijks lak er op. Ik had net van mijn vader voor elke dag van een week ziekenhuisopname een nieuw Matchbox autootje gekregen. Die stonden shiny voor hun doosjes op de schoorsteenmantel, maar ik speelde er niet mee. Dat deed ik wél met het gevonden wrakje, en hoe! Als ik iets moois heb, waar ik blij mee ben en blijf, wil ik graag een ‘reserve’, die ik dan uiteindelijk in de praktijk het meest gebruik. Ik maak dat met allerlei soorten fysieke voorwerpen mee, kleding, gitaren, pennen, zakmessen, auto’s etc. Uiteindelijk wil ik én de shiny number one én de beater niet missen. De shiny voor de heb, de beater om zorgeloos te gebruiken. Qua horloges is zeker de helft van mijn collectie aan te merken als beater, maar ook daar blijf ik zo zuinig mogelijk op, dus eigenlijk gebeurt ook daar zelden wat mee. Ik post later wel een overzichtsfoto, nu kan dat even niet.

4 likes

De term ‘beater’ op zich klinkt voor mij ook wat neerbuigend.
Waarschijnlijk ontstaan uit ‘it can take a beating’, maar het klinkt voor mij meer als ‘I can beat it’. Wat die neerbuigende klank geeft. Enkel Michael Jackson can Beat It.

Maar het concept is er wel degelijk. Misschien moeten we er hier op HF een beter woord voor verzinnen?
Voor mij slaat dit niet noodzakelijk op een horloge dat tegen een stootje kan (alhoewel het ook soms meespeelt), maar op een horloge dat makkelijk vervangbaar is. Dit geldt dan zowel op gebied van prijs als verkrijgbaarheid.

• (Voor mij) goedkoop + makkelijk verkrijgbaar - Michael Jackson
  • (Voor mij) goedkoop + niet (makkelijk) verkrijgbaar - Geen Michael Jackson
  • Duur (voor mij) + makkelijk verkrijgbaar - Geen Michael Jackson
  • Duur (voor mij) + niet (makkelijk) verkrijgbaar - Geen Michael Jackson

Werken in de tuin of bepaalde klussen, ga ik echt niet met mijn vintage of duurdere horloges doen. Daar haal je toch ook geen plezier uit dan?

2 likes

Herkenbaar hoor. Ik zit hier nu vanaf 2012

Er zijn episodes dat ik wat actiever ben op dit forum, en jaren dat ik er niet kom. Nu zit ik weer even op standje actiever, en merk dat aan mijn bankrekening.
Dus ik sign binnenkort ook vast weer uit: enerzijds vanwege zelfbescherming, omdat forumactiviteit bijna gelijk staat aan koopactiviteit, maar anderzijds ook omdat er altijd een bepaalde manier van superioriteit van termen in topics uit gaat. Van zelfbedachte regeltjes en wat wel of niet “correct” is.

Het is een beetje hetzelfde als de mannen met snorren in oldtimerclubjes die om de originaliteit van bodemplaatschroefringen gaan koketteren.

Het is toch al snel hetzelfde riedeltje ver plassen waar het vaak op uitdraait.

OT: mijn “beater” is een plakmerk TMC-chronograaf die ik voor €39,- kocht in 2005. Toen was ik er apetrots op. Weet je wat nou grappig is: er zit een Miyota quartz in. De secondewijzer loopt snaarstrak over de indices. De batterij gaat meer dan 7 jaar mee. De afwijking is nog geen 10 seconden per jaar.

Al deze positieve punten raakt mijn Edox niet. Mijn swiss made “echt” horlogemerk loopt niet juist over de indices, zuigt de batterijen na 24 maanden leeg en loopt 5 seconden per week achter. Het is allemaal zo relatief.

3 likes

9 likes

Ola,

leuke vraag. Ik heb twee soorten beaters; de ‘betaalbare’ en de ‘duurdere’.

Mijn betaalbare beaters zijn mijn Hamilton Viewmatic Jazzmaster en mijn Seiko’s.

Mijn iets duurdere beaters zijn mijn Van der Klaauw en mijn Rolex 6098.

Vooral de 6098 is een heerlijk makkelijk horloge om te dragen.

4 likes

Leuk topic! :slightly_smiling_face: Voor mij zijn mijn beaters de horloges die ik voor mijn gevoel zorgeloos kan dragen bij de dagelijkse dingen. Met zorgeloos bedoel ik zonder angst dat ze serieus beschadigen. Hier komen er een paar:

:+1::slightly_smiling_face:

12 likes

Vind ik met de Tudor best knap :zipper_mouth_face:, maar mooie horloges!

1 like

Dankje! :blush:

Kan ik mij best voorstellen. De reden is dat de Tudor al een paar butsen aan de randen heeft en best wel veel oppervlakkige krasjes. Ik ben dus de A.V.K.B (Angst Voor Krassen Barrière) al voorbij. :sweat_smile:

1 like

Voor t iets ruigere werk, bv fietstocht met knollenpaden, dus ook op MTB onderstaande.

2 likes

Helemaal links mijn beater op het moment, een Tommy hilfiger horloge die ik jaren terug heb gekregen van een familielid haha, die heeft al aardig wat krasjes verzameld

Verder zijn de andere twee in het doosje toekomstige beaters. Zodra ik de tijd kan vinden om er naar te kijken wat er mis mee is haha!

1 like