The before-after horloge interesse

Over 10 jaar willen we weer allemaal 45mm of meer en lachen we om die 36mm klokjes .

Dat doe ik nu al.

2 likes

Het eerste horloge wat ik echt graag wou hebben maar op dat moment te duur vond, was de Longines Hydroconquest.

Daarna kwam de variant met de keramische bezel en hakte ik meteen de knoop door.

Vind het nog steeds mooi, maar niet meer iets voor mij.

Daarna veranderde m’n smaak snel. Ik kreeg meer hart voor klassieke maten ( rond de 36 tot 39 mm ) en kwam al gauw bij de horloges terecht die ik vroeger toen ik nog een kind was ook al mooi vond.

4 likes

Wel herkenbaar. Ik merk dat ik wat kleiner steeds fijner vindt. De Pelagos vond ik groot worden na een paar jaar. Nog steeds goed te doen hoor en zeg niet dat er nooit een terug komt. Maar de maten van de Santos en de Zenith Shadow dragen wel fijner. Paar jaar geleden keek ik niet onder 40mm

2 likes

Precies dat, zoekcriteria was altijd 40+

Ooit een Swatch met knallende kleuren, tegenwoordig voornamelijk dresswatches. Stalen banden was ik nooit zo van want voor mij hoort het op leer maar ik heb toch 1 uitzondering gemaakt recentelijk. Wat er echt nooit gaat komen zijn nato straps of duikers. Die vind ik gewoon eigenlijk allemaal godsgruwelijk lelijk en ik denk niet dat dat snel gaat veranderen.

1 like

Ik heb jaren met deze Sumo om gelopen.

Uiteindelijk verkocht om iets anders te kunnen kopen. Een aantal jaar later in een opwelling deze groene jongen gekocht.

Man man, wat een putdeksel! Ik had na 5 seconden besloten dat ie veel te groot is voor mij. Dus ja, smaak verandert :wink::slightly_smiling_face:

3 likes

:joy::joy::joy:
Wel een sjieke putdeksel dan hahaha

Voor de (door)start van de hobby zat ik vol in de Diesel en Fossil horloges. Ben een (niet zo-) trotse ex bezitter van verschillende van die sjoelschijven…

The horror…

Heel even in de Hobby was voor mij Hamilton een bereikbare “max”. Toen ik een Hamilton Sub auto had voelde ik mij echt het mannetje.

Deze zou ik nu nog dragen…

Na lang mee te lopen op het forum en steeds te upgraden zijn grenzen die ik destijds voelde wel vervaagd. Heb verschillende Rolexen gehad maar zit nu op een voor mij comfortabel niveau met mn huidige DJ (plus nog wat meer).

Je kunt dus stellen dat ook ik van (zeer) groot naar kleiner gegaan ben. Al zou ik de Panerai van de OP best graag dragen! Prijzen maken me niet direct wat uit, kan net zo genieten van een mooie Seiko als van een duurder merk.

6 likes

Mijn eerste horloge is nog altijd mijn lieveling horloge en draag hem nog vaak om de pols.

13 likes

Hier ook. Eerste luxere aankoop.

10 likes

Holy shit… waar kan ik mijn ogen uitspoelen? Heb ook een aantal vrienden die zich helemaal het mannetje voelen met deze Chinese wandklokken om de pols, mij lachen ze dan uit over een 39mm Omega… the ignorance…

Je smaakt/stijl is er op zijn zachts gezegd wel iets op vooruit gegaan.

2 likes

AP en Panerai waren voor mij echt wel de mooiste horloges, dus iedere maand ging de stufi naar China voor een dikke klok :sunglasses:

Nu zijn dat Oris en (Grand) Seiko. ekte ekte

Ik vind het eerlijk gezegd wel een fraai horloge en ik ben beslist geen Breitling fan.

1 like

Ook al zeg ik het zelf, ik heb nooit echt iets heel geks gehad en mijn smaak is zeker wel positief ontwikkeld. Beginnend met een toen nog nerdy Casio op 12 jarige leeftijd, heb ik op mijn 16e een Tissot gekocht, mijn eerste Zwitserse horloge:

Daarna ooit nog een keer een Tissot:

Daarna mijn aankoop die ik samen met de bovenstaande Tissot heel veel gedragen heb en nu denk :thinking:. Een Citizen ecodrive met Bluetooth, ze verzinnen het.

Daarna 10 jaar niks meer mee gedaan totdat ik van mijn vrouw en dochter een Seiko kreeg (hierboven op leren band) daarna was de liefde weer aangeslingerd en ging ik mij verdiepen in de horlogewereld waar ik weer erg veel plezier uit haal.

Denk dat ik qua smaak nu redelijk stabiel ben en een paar echt gave horloges heb waar ik trots en blij mee ben, maar de toekomst zal het leren.

Na wat flipperen de afgelopen jaren zijn deze 3 sowieso blijvertjes:

6 likes

Misschien sluit dit beter aan bij dit topic?

Is helaas beetje doodgebloed.

de "before-after interesse is bij mij nooit veranderd,
groot, klein, dik, dun, analoog, digitaal, mechanisch, automatisch, handwinder, digitaal, nieuw, vintage,
allen kunnen mij bekoren als ik het model mooi vindt.
daarom heb ik ook een variatie in de verzameling.

Dit alles klinkt bekend. 4 jaar geleden kocht ik een Invicta, trots als ik was had ik als 16jarige scholier een ‘dikke’ gouden klatser :crazy_face: (heb 'm overigens nog steeds)
Later evalueerde dit in een aantal Seiko’s, waaronder de befaamde skx007j.
Anderhalf jaar geleden kocht ik mijn eerste Tudor, een Tudor Style. Inmiddels een jaar later ben ik in het trots bezit van een Tudor Prince DayDate en een Bb58, geflankeerd door een steinhart pepsi.
Nu ben ik aan het kijken om voor het eerst een Rolex te bemachtigen, dit had ik 2jaar geleden met een Seiko om m’n pols nooit gedacht

2 likes

Ben de hobby begonnen met een orient mako 1 in pepsi. Die vond ik toen echt mooi. Er waren wel enkele Quality issues aan waardoor ik toen beter voor een NY0040 had gekozen waarvan ik er nu nog een aantal heb. Heden ten dage zit ik vooral op toolwatches gefixeerd. Er is een fase geweest waarbij ik volledig in de dressier horloges zat. Uit die tijd liggen nu nog altijd enkele certinas en een longines te verstoffen:


Best leuke horloges, vooral dan die bristol. Maar ik draag ze gewoon zelden of nooit. Na enkele dagen vind ik ze weeral te saai worden.
Qua maat mocht het toen niet groter dan 40mm zijn en tot 33 mm klein was geen probleem. Nu heb ik nog altijd geen probleem met de kleinere diameters, maar ik heb geleerd dat de diameter niet altijd doorslaggevend is. De LtL en hoe de Lugs afbuigen in combinatie met de dikte,… Het zijn allemaal factoren die maken dat een kast al dan niet draagbaar is. Zo is de 1521 kast van squale een voorbeeld van een horloge die ik dacht nooit te kopen wegens te groot. Blij dat ik toch de trekker over haalde.
Uiteindelijk is dit mijn smaak geworden, en dat is nu al een paar jaar zo:






15 likes

Ik overdreef misschien een beetje, daar ben ik goed in. Maar 46mm en alles gepolijst op mesh komt er bij mij niet in.

De enige joekel die ik zou accepteren is een Radiomir, dus er heeft zeker een smaakevolutie plaatsgevonden!

5 likes

een jaar of 15 is de interesse stilaan begonnen …

Dan vond ik vooral de Tag Heuer Link en de Omega seamaster Chrono de max.
Intussen krijgen klassiekers meer mijn aandacht (speedmaster, TH Monaco, Panerai Luminor, … ). Maar ik bezit er nog geen enkele uit die prijsklasse.