The before-after horloge interesse

Is wel aan de kleine kant, maar ook gewoon even wennen :wink:

1 like

Zijn weer steeds andere “uitdagingen” :blush: succes met de hobby :wink:

1 like

Hoe zeggen ze dat ook al weer? Ik zou er nog niet dood mee gevonden willen worden.

1 like

Het zijn iconen. En dus gewild. Of je ergens mee gevonden wil worden… ach… liever met die horloges dan met mijn zoekgeschiedenis.

Heb ooit zelfs ‘Rolex Daytona Rainbow rosé gold’ opgezocht. Heb een bedrijf moeten inschakelen om dat uit mijn systeem te krijgen.

3 likes

Uiteindelijk belanden we allemaal bij Rolex en keert de rust terug in het huis.

2 likes

Toen sporthorloges en na wat uitstapjes terug bij de sporthorloges

Valt best mee toch? De Speedmaster is gewoon een mooi chrono ontwerp die de tand des tijds goed weerstaat. De JLC en de Santos zijn niet rond, daar moet je voor zijn. Maar ik denk dat er slechter stukken zijn om dood mee gevonden te worden :sweat_smile:

Alsof Rolex boven alles staat. Voor mij niet. Sommige modellen vind ik erg mooi, sommige ronduit patserig. Technisch en qua afwerking zijn ze top. Ze hebben een rijke historie. Maar er is meer dan Rolex in de horlogewereld. Meer merken kunnen op alle fronten tippen aan Rolex voor mij.

3 likes

Er zijn zoveel soorten horloges en in zoveel verschillende maten. Veel hangt af wat past bij je smaak, kledingstijl, postuur, polsomtrek, soort gebruik.

De joy die mijn huidige Grand Seiko mij geeft heb ik bij geen Rolex gehad.
Maar aan de andere kant, zodra ik hem ga flipperen (en dat is onvermijdelijk) voel ik die zelfde joy van achter binnen glijden vrees ik.

Dat zeg ik toch niet? Maar er is altijd een onrust bij een horloge liefhebber welke nog geen Rolex heeft gehad. Let op, gehad. Ik zeg niet dat dat de bom is…ik zeg alleen dat elke horlogeliefhebber toch wel zoiets heeft van…hmm…waar hebben ze het allemaal over?

Hoi Kaan,

Ik heb mij vroeger nooit geïnteresseerd in horloges, kocht 1 goedkoop horloge alleen voor de tijd. De laatste 2 jaar is de interesse pas begonnen, en hoe! Begon met de goedkope horloges via de wel bekende vakantie en sla je slag sites, dacht mooie horloges. Toen kwam het HF op mijn pad en ja, dan ga je anders naar een horloge kijken. Ik noem het dan ook mijn reis in de horloges. Mijn smaak is heel breed, van klein naar heel groot zoals bijvoorbeeld de Panerai. Vierkante horloges zijn nu nog mijn smaak niet, maar wie weet verandert dit ook met de tijd. en misschien is het wel:

Een fase, de tijd zal het leren :wink:

1 like

Geen last van. Heel soms neem ik een kijkje in een groen topic en dan valt het me op, dat er vaak sprake is van onrust onder de Rolex liefhebbers over beschikbaarheid en waardevastbeid. Dus voor mij geen Rolex. Dat scheelt, wat mij betreft, een hoop onrust :wink:

4 likes

Persoonlijk ben ik meer ‘klassieke’ maten gaan waarderen waaronder de 36mm.

1 like

G*******yyyyyyyy :laughing:

Ik loop alweer tegen fase 3 aan in de houten horlogerie.

  1. Though toolwatches
  2. Classy pieces
  3. Look at them fine complications

Ik ben steeds vaker o.a. Glashutte modellen aan het googlen en videos aan het bekijken. Waarvan ik de Pano stiekem best gaaf vind. Maar dat is iets voor latuh.

Nu heb ik mijn vizier op de Zenith Defy Skeleton.

Dwaal ik weer een beetje af naar “verkeerde” modellen. Of is dit gewoon een badass houte(klaas) horlogerie .

3 likes

Zie je, er kwam onrust bij je. Had ik toch gelijk :wink:

1 like

Ja, zo ga je mij niet overtuigen natuurlijk.

2 likes

Klopt. Ik word er zeer onrustig van dat men maar blijft “drammen” dat iedereen een Rolex MOET hebben.

Nou, ik wil geen R.

4 likes

Zijn we dat niet allemaal?

Maar even serieus, bedoelde je nou monocoque of monobloc? Heb je daar een foto van? Lijkt me een interessant model.

1 like

Hahaha, als ik dit soort dingen lees bekruipt mij altijd het gevoel dat iemand zijn eigen onzekerheid op andere probeert te projecteren. Is niet nodig! Als jij Rolex de shit vind dan is dat ok, hé? :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes