The best kept secret in horology: Seiko 5

Ik blijf mij verbazen hoe ze voor circa 70 euro een horloge met een automatisch uurwerkje en applied logo en markers kunnen maken daar in Japan…
Zie onderstaande foto’s:

39 likes

Om arbeid uit te besteden naar nog lagere lonen landen :joy::ok_hand:

1 like

Wat is het ref.nr. van dit mooie vijfje ?

1 like

Op ali heb je al automated met applied logo’s en indexen voor een tientje. Nog lagere loon landen? Gratis werk? :stuck_out_tongue:

Omdat het niet jn Japan gemaakt wordt. Maar in lage lonen landen. Vaak onder erbarmelijke omstandigheden

2 likes

Seiko 5 SNKL43

In ieder geval niet volledig waar. Er zijn ook meer dan genoeg Made in Japan/JDM 5’jes.

En wie gaat er €200 lappen voor een 5’je dan? Waar denk je dat de concurrent zit met zijn fabrieken? Daarnaast: waar denk je dat men zijn inkomen vandaan gaat halen wanneer deze fabrieken verdwijnen? Het ligt allemaal net wat ingewikkelder dus…

1 like

Dank,

Hij ziet er een stuk mooier uit dan de foto’s op de site van MW.

SNKL48.

En ze kunnen best wat hebben hoor!

12 likes

De Seiko 5 is toch niet bepaald een “secret”? :thinking::sweat_smile:

6 likes

Nee maar de prijs kwaliteit verhouding misschien wel.

Ben ik met je eens.

Nee, Seiko heeft meer kosten dan iemand met een computer en een fotocamera :joy::ok_hand:

SNKL41 (baby SARB / baby Grand Seiko)

12 likes

Mijn mooiste twee vijfjes, maar wel stuk meer waard dan 70 euro. Nummer twee eerder het tienvoudige :joy:

7 likes

Als de Seiko5 de Baby Sarb is, en de Sarb de baby Sarx is, en de Sarx de baby Grand Seiko dan is de Seiko 5 het achterkleinkind van de Grand Seiko :innocent:

7 likes

SNXS79K1

11 likes

SKN615. :blush:

11 likes

Dat vind ik toch wel de mooiste met die kleuren.

1 like

Mooi horloge :+1:
Heb hem zelf ook :sunglasses::sunglasses:

12 likes