The coolest watch in the world: Breitling Emergency

Of je kunt er idd je trouw’ring’ van maken!

6 likes

8 likes

Iedere keer dat ik die naam hoor moet ik hier aan denken. Oh, the horror!

1 like

Heel vet

1 like

Wat een heerlijk @rlc topic weer. Horloge bespreken polletje erbij en hoppa.

Overigens heb ik de oude ooit gehad. Snel weggedaan toen ik hoorde dat de batterij wissel bij Dassault moest plaats vinden wegens de ingebouwde elt. Kostte 400 euries🙄

Ken iemand die er een heeft (mooi ding, en per kilo helemaal niet duur :slight_smile: ) . Meest indrukwekkend is de enorm uitgebreide waarschuwing die je erbij krijgt…. “zit niet per ongeluk aan de antenne te prutsen, want als hij eenmaal zijn noodsignaal zendt gaat hij niet meer uit”. De kosten voor hulpdiensten zijn dan “rekening man”, en dat loopt gigantisch in de papieren….

Leuk als je kleine neefje er even mee speelt :slight_smile:

Hallo,

Dit horloge kost inderdaad heel duur.
Maar ligt eraan welk model je ervan wil.
Ik heb er gezien die al te koop zijn Tussen de 2.000 en 3.000 euro.
Je hebt er zelfs eentje die zilver is en diamanten erop heeft ja dan raad je het al die kost 50.000 euro
Het is geheel wat de “klant” wil. En daar betaal je ook wel voor. Maar ik denk wel dat je dan waar hebt voor je geld, ik wil hem zelf ook echt graag in de verre toekomst

Dat zijn vermoedelijk oude modellen waarvan de frequenties niet meer door satelieten gemonitord worden.

Wel een blits horloge, maar een Personal Locator Beacon (PLB) met GPS kost zo’n 299,95 euro en lijkt me een veiligere optie bij een noodsituatie.

image

1 like
3 likes

Hehe

Of tegen een service aanlopen. Service kost ook best een aardige duit dacht ik bij deze modellen.

valt wel mee hoor, batterijen kun je ook prima laten vervangen bij de niet AD.
bij de AD inderdaad wel een duurdere grap dan de gemiddelde Quartz

Nee maar het SOS systeem moet helemaal worden nagekeken. Is dacht ik wel duur.

Ze zullen hopelijk meer doen dan simpel een batterij vervangen.

1 like

als hij het doet op de tester (zit er bij) zou ik er gewoon op vertrouwen dat hij het na een batterijwissel ook gewoon doet.

1 like

sowieso twee batterijen vervangen :slight_smile:

2 likes

460/930 euro? Kun je daar niet gewoon een portable ELT voor kopen?

2 likes

Als je hem alleen daarvoor zou gebruiken wel natuurlijk. Het is wel een soort cult horloge eigenlijk, dus hij zal over het algemeen niet als hulpmiddel voor noodsituaties ingezet worden.

2 likes

Batterij gaat ongeveer 2,5 jaar mee en dan gaat die van mij via een AD richting Frankrijk. Vorige keer was ik ‘m 13 wkn kwijt omdat de werkplaats in augustus gesloten is.
Elke keer batterijwissel inclusief servicebeurt kost ongeveer €650,-.

1 like