Leuk he die lume op je horloge? Ook nog als je weet dat een hoop dames hier hun leven voor hebben moeten geven?
Ik zag dit artikel vandaag langskomen op Facebook. Echt een heel interessant en vooral ook absurd stuk om te lezen. Nu 100 jaar later kan je je dit soort praktijken toch niet meer voorstellen.
Ik kende het verhaal, maar dat maakt het niet minder dramatisch.
Maar ik kan me 100 jaar later zulke praktijken nog best voorstellen; hoe lang hebben sigarettenfabrikanten volgehouden dat hun rookwaar niet schadelijk is? Hoe lang blijft Monsanto nog volhouden dat Glyfosaat onschadelijk is? Overal waar dik geld verdiend wordt worden dingen in doofpotten gestopt. De wereld is wat dat betreft niet echt veranderd.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de site helemaal niet ken. Maar hoe jij het beschrijft klinkt het wel heel erg vreselijk Toch was dit een erg leuk en leerzaam artikel.
Ook de quote dat het pas serieus werd genomen toen de eerste man was overleden is typisch buzzfeed.
Als man in het Amerikaanse leger had je het natuurlijk veel beter in WO1 om nog maar te zwijgen over andere gevaarlijke beroepen…
Dit verhaal is ook bij : Dark matters twisted but true op Discovery geweest.
Ze smeerde het zelfs voor de lol op hun tanden als ik het nog goed herinner.