The greatest watch in the world since the history of the world

Chronograaf was essentieel voor de Apollo missies. Build for the job. Daardoor dus absoluut geen zinloze complicatie.

Chronos zijn er veel langer en de speedmaster is ook gemaakt eind jaren 50. Dus dit is onzin.

Wellicht was een chrono handig. Maar dat had prima een andere chrono kunnen wezen

3 likes

mmmmm
 zou er daarom een ’ pre moon’ versie zijn. Interesting :sunglasses:

5 likes

Niet lullig bedoeld maar denk je werkelijk dat een polshorloge ‘essentieel’ werd geacht voor de maanlanding en daarvoor speciaal gemaakt werd ??? Of ging er een essentieel deel van de besturing stuk en hebben ze toevallig een polshorloge gebruikt om het probleem op te lossen ?

1 like

Maar het is weer meer dan een jaar gelden dat ik een ruimtereis heb gemaakt.

3 likes

The Speedmaster was not originally designed for space exploration. Instead, it was introduced in 1957 as a sport and racing chronograph

:face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Neen. Andere horloges kwamen niet door de testen van NASA.:wink:

The Speedmaster brought the astronauts back to America.

Speedy voor 3,5 veel betere value for money dan de sub voor 8,5. No contest.

1 like

Ik heb het genoegen gehad om met James Ragan ( de horlogetester van NASA) indertijd een rondje in het maankarretje te mogen rijden :wink: en de man kan uiterst boeiend verhaal doen over de testen. En is daarnaast gewoon een leuke kerel.

10 likes

Om te beginnen hadden de Russen natuurlijk Strela en deed Breitling ook leuk mee om de ruimte in te gaan. Ja omega werd gekozen maar dat was ook niet altijd een succes:

Bron

En zo kunnen we natuurlijk even doorgaan :smile:

Van de 4 die kennelijk zijn opgestuurd was de speedmaster de enige.

Er waren in de 50s/60s talloze chronos. Dat deze er doorheen is gekomen is wellicht meer geluk dan wijsheid achteraf

Grappig wel is dat 5atm waterdicht voor Nasa voldoende is.

Overigens was Rolex er al in het begin van de testen uitgevallen

Overigens wat de selectie van de diverse merken betreft. James Ragan is naar een plaatselijk top horlogewinkel gegaan en heeft daar de verschillende merken opgehaald. Er is geen verzoek naar de Grote Merken gegaan of ze mee wilden doen.

2 likes

De hoeveelheid water op de maan gaf geen aanleiding om 10 atm te eisen. :joy:

3 likes

Wegens de wachtlijst waar ze zelfs voor de astronauten geen uitzondering op wilde maken?

“Loop naar de maan, pffff”

(Ik teken het ff, een moment.)

6 likes

En ook geen zwembad aan boord van de capsule ??? Sjeez, hoe hielden ze het vol!

1 like

Nee, er ging iets mis in de testen. Weet niet meer wat, maar Google weet alles en op Fratello watches is er vaker over gepubliceerd.

2 likes

Nee, TUI was nog niet in beeld in die tijd.:wink:

1 like

Ik heb nee gestemd, omdat er naar mijn mening een aantal dingen aan de Speedmaster Professional mankeren, waardoor het voor mij niet het beste horloge ooit is.

• Beperkte waterdichtheid.
  • Problemen met de uitlijning.
  • Matige afwerking.
  • Uitgemolken maanlanding (wat nog steeds op het horloge geschreven wordt, alsof het een wereldwonder was dat de Speedmaster op de maan gedragen werd).
  • Saai ontwerp.

Disclaimer: dit is mijn mening en ik verkondig geen van bovenstaande punten als vaststaand feit.

2 likes

Ben benieuwd waar je dit op baseert?