Ja daar zou ik ik sowieso te voorzichtig voor zijn bij een dergelijke aankoop
Ja daar zou ik ik sowieso te voorzichtig voor zijn bij een dergelijke aankoop
Laat maar horen mocht het zover komen, altijd leuk om mee te kijken.
Er zijn ook modellen die je gewoonweg niet gaat vinden zonder het internet.
Een hunt is voor iedereen anders zoals @Proenski al zei.
juist leuk toch weer wat anders ?
Klopt, maar ik heb een andere in gedachten, bovenaan de lijst staat momenteel de lobster, en dan graag met een zwarte plaat:
Maar als er een mooie cal. ch13 of ch27 voorbij komt ga ik die ook niet uit de weg.
Niet normaal wat dit topic los maakt. Schitterende horloges.
Ik doe nu al enkele jaren 98% alleen maar citizen. Ook alleen maar oudere modellen 15 jaar plus puur om dat ik die ken, geen buil aan kan vallen en om dat service zelf kan, nou reparatie met donor delen bedoel ik.
Langzaam wil ik wat anders. Maar dan komt wat dan? Jullie maken me zo vaak gek met wat moois. En ik heb een hele brede smaak. En nog erger is dat wat ik niet mooi vind, soms na een tijdje leer waarderen en dan op eens wel mooi vind…
High end ben ik niet wild van. Maar als het weer bijzonder is word het op een andere level speciaal en wel weer begerenwaardig.
Bijzondere uurwerken. Speciale Indices. Maar vooral vintage boeit me. Nieuw is nieuw en per definitie niet voor mij.
Schitterend overzicht heb je gemaakt, petje af hoor . Ben altijd al wel een beetje fan geweest van de vintage tissots, ga jouw document eens lekker op mijn gemak doornemen. Goed om te weten dat we een ware tissot kenner in ons midden hebben:grimacing:
Zucht. De mooiste day date ever!
Eens dit is een prachtig horloge. Kan mij heel goed voorstellen dat je op jacht ging voor dit exemplaar.
En wat is het verhaal?
Ben benieuwd naar het verhaal.
Waar zijn de foto’s?
Zo doosje vol.
Allemaal Citizen Aqualand.
Het eerste model duikhorloge met een electronische diepte meter, duik alarm, duik log, chronograaf en alarm.
@aqualand nogmaals bedankt mede strijder.
In de doos zitten de classic staal versie in de c020 uitvoering en de c022 wat eigenlijk een verbetering is op het origineel. Wat ik heb gezien is een kleine wijziging in de montage van de druk sensor. Die zelf ook licht ia geweizigd. De diameter is iets groter geworden. De pakking is ook robuuster.
De volgende classic is de bi-colour staal die ik enkel in de C020 uit voering heb. Wat ook een opvallend verschil is in de 20 en 22 is (als je het weet) is dikte van de bezel aan de bovenzijde
Check maar op de volgende 2 foto’s
De deksel van de druksensor zijn ook geweizigd. Van iets wat lijkt geslepen en bewerkt te zijn naar iets wat lijkt Te zijn gestanst. Wat meer lijkt op massa productie. Als je de details bekijkt op de 2 stalen versies zie je ook op de kast dat de 20 is geslepen en de 22 niet.
De zwarte is mijn jongste aanwinst, mij gegund door Bert. Een zeldzaam PVD stalen versie.
Dit zijn versies geleverd in Noord Amerika. Origineel zijn ze ook in Feet geleverd. De Lume versie is ook origineel Feet. Wat de mijne lichtelijk uniek maakt zijn de originele citizen banden. 22mm in plaats van 24 zo als de rest. Die 22mm worden al een eeuwigheid niet meer gemaakt. Bij geluk heb ik een oude voorraad kunnen kopen van een gestopte duikwinkel.
De 2e zwarte is een Titanium versie zeer geliefd door Mariniers en verzamelaars. Ik geloof dat ze veel verkocht zijn. Maar de markt is schaars en de prijzen hoog. Je mag blij zijn als je een kan kopen onder de 700 euro.
De 2 anderen die opvallen zijn de Japanse uitvoeringen naast de originele en titanium is daar ook dit model geleverd. En nergens anders.
Blijft de vreemdste over. Meteen ook het meest afgeleefd, en moeilijks te krijgen hier in Nederland.
Een model geleverd in Zuid Amerika. Wel weer gewoon 24mm aansluiting van de band.
En tja wat heeft het met een hunt te maken? Je bent een eeuwigheid bezig met het zoeken over de hele wereld (online) naar modellen die je kan kopen. Iedereen wil schatrijk worden tegenwoordig van deze horloges. Onderdelen zijn er niet meer of de prijs gaat nergens over. Dus zoeken zoeken zoeken en heel veel geluk hebben.
Heb ik net geen goede foto…
Sorry voor tekst en schrijf fouten. Ik doe dit enkel op mijn telefoon met een slaperige kop. Teruglezen doe ik morgen pas en kan dan niets meer weinigen. Slaap lekker
Sub note. De hunt is vooral om alles betaalbaar te bemachtigen. Het duurste horloge is die het meest recent is bemachtigd. En die is meteen gemiddeld 2 a 3x duurder dan rest, Bert. Niet slecht gedaan al zeg ik het zelf.
Mooie verzameling👍
Prachtige verzameling Abel! Voor hen die na het lezen van je mooie bijdrage ook graag een zeldzame Aqualand PVD willen hebben, er staat er momenteel 1 te koop in Portugal. Dat maak je niet elk jaar mee!
Één mooie collectie bijeen gespaard @abel
De laatste prooi is nu al bijna 2j geleden (gaat snel vooruit ).
De jacht op mijn eerste grail, de Breitling avenger 2 gmt
Een Breitling moest ooit eens in de collectie, vroeger lang voor de etalages staan kwijlen als kleine jongen, dit merk was het wel. Mooie Breit-bling!
Welke moest het worden? De Colt vond ik iets te veel het ‘instap model’, ook moest deze zeker het opgelegde logo met vleugels hebben
De Avenger reeks kwam al snel in aanmerking, maar zijn forse blokken staal. De gmt kwam voorbij en op slag verliefd. Veel slanker, een gmt functie (toch wel stiekem leuk een extra functie hebben dan een standaard horloge), opgelegde wings,…
De horloge-pot eindelijk vol genoeg voor een 2e hands exemplaar (een Breitling koop je niet nieuw vond ik, schrijft zo hard af). Natuurlijk wou niemand er vanaf… De tijd ging voorbij, 2e handse exemplaren op marktplaats en ebay vroegen de volle pot.
Op chrono kwamen er soms paar voor een mooie prijs, maar Italië en Monaco vertrouwde ik niet zo. Totdat ik er één in België tegen kwam, de goedkoopste op chrono. Een nieuwe voor de prijs die ik in gedachten had voor een 2e handse! Enigste was dat deze op canvas was ipv het rubber ik wou. Maarja, is snel aangepast natuurlijk
Snel de verkoper gecontacteerd en ging zelfs nog van de prijs af als ik deze kwam afhalen, wat een mazzel.
Nu (bijna) 2j later nog steeds het topstuk in de collectie