The Journey
Er was al eens een HF lid mij voor, desalniettemin dit is mijn vergelijkbare reis…
Heb je geen zin in de bla bla, skip naar de laatste foto, dat is mijn NA.
As long I can remember… I wanted a Rolex.
Het kroontje heeft iets magisch. Sinds mijn 12de was ik met het virus besmet. Vanaf dat ik de two tone, tapestry dial DJ die een huisvriend had altijd even om mocht als hij er was.
Via een omweg van flipperen en sparen werd dit mijn eerste Rolex: 16570
De 16570 werd een 16610.
Maar door mijn goede contacten met de AD kon ik met korting gewoon een nieuwe 114060 oppikken… dus ja, dat zou dom zijn niet te doen…
Kon nog met korting een Batman erbij kopen, maar om sentimentele redenen bleef de Sub. What was I thinking…
Daarna kwam de Pepsi uit, dus ja die wilde ik wel… AD gebeld en geregeld. De dag dat ik gebeld werd door de AD zat ik op kantoor en zei tegen mijn manager: “ik heb een belangrijke meeting, kun jij die voor mij voorzitten want ik moet nu die Pepsi ophalen in de stad”. Hij begreep mij. True story.
Naast de Pepsi moest er nog wat anders leuks komen…
Dat werd een 18k 1503… dat was ook wel erg tof hoor. Alleen een beetje klein.
De 1503 werd, naast de Pepsi, een two tone DJ. Weet je nog, waar het allemaal mee begon.
De bovenstaande foto was het toppunt van mijn collectie. Daarna is het een soort van berg afwaarts gegaan met oplevingen… kreeg er een autohobby bij. Geen spijt van, want de ervaringen zijn priceless. De horloges moesten het echter bekopen…
De DJ ging de deur uit.
De Pepsi werd een 116610…
Heb erg van de Sub Date genoten. Was een heerlijk horloge. Glide lock blijft top.
Na weer een financiële tegenvaller met project Mx5 werd de Sub een 41mm DJ. Toen voelde het echt als ‘nou het moet maar’ achteraf was het toch wel een mooi horloge…
De DJ werd een 14060…
De 14060 werd een OP White Grape.
Had ik al gezegd dat het berg afwaarts ging door het mx5 project dat totaal uit de hand liep?
En daarna had ik niks meer.
Wat andere merken. Maar wilde toch weer een Rolex. Dus de instappers der instappers kwam er… de Rolex Date. Deed toch weer een soort van mee.
Onderstussen waren alle issues van de Mx5 wel opgelost en was het genieten begonnen…
Er kon dus weer meer geld in de horloge hobby…
De Date werd een Explorer 1… all time classic.
Deze classic werd nog een toffere classic.
En wellicht de tofste Rolex uit het hele stel…
De 16600 die nog helemaal scherp was. Hij is in goede handen op het forum.
Nog 2 weken een Explorer 2 met witte dial gehad. Maar die was het toch niet en wilde weer mijn 18k Navitimer terug. Gelukkig mocht dat van Jaap / Ten2Two .
Hierna kwam er een Explorer 39mm.
Heerlijk horloge. Matte dial, perfecte maat. What is there not to like?
Ook deze moest helaas aan de flipperitus geloven. . Ja nou moe.
Daarna een DJ TOG gekocht. Mooi horloge.
Ondertussen heb ik de conclusie getrokken dat 36mm het niet voor mij is helaas. 40mm is de sweet spot, 42mm kan nog net.
42mm zei je?
Nou dan kan dit prima.
Daarmee komen bij mijn NA. Hehe, eindelijk weer een lekkere Rolex. En niet zomaar 1… de explorer 2 met zwarte dial. Ben echt blij en hoop voor mezelf en mijn omgeving dat ik nu eens rustig kan blijven en gewoon kan genieten van wat ik heb.
Ondertussen is de Mx5 een 944 geworden. Ook daar heeft de onrust het gewonnen.
Op naar een jaar vol rust met de Explorer 2 en de 944. Laten we met z’n 3en een hoop avonturen maken, samen met anderen. Want zoals in de fantastische film Into the Wild al werd gezegd…
Oja… dit is die explorer