Cool, maar heb toch liever een originele. Dit is mijn Pulsar P3.
Het is inderdaad wel een hebbeding. Ik denk wel dat ik er voor ééntje zou gaan waar de kop af is.
Wel een IT-ers lieveling denk ik.
Gaaf hoor, naast de P3 die @HorloG ook heeft, heb ik ook nog een Hamilton Led, met een vroege versie van de Pulsar Led, alleen tijd en seconden. Dit model droeg “Kojak” ook
De eerste serie led modules van pulsar ging naar Hamilton.
Mijn P3 loopt trouwens absurd nauwkeurig…
Da’s weer leuk om te weten, natuurlijk.
Dat ding komt uit de jaren 70, en ik hoor wel eens iets over andere voltages uit moderne batterijen en dat quartz dan anders gaat lopen. Of stemvorken, ik herinner me niet meer exact wat de clou was.
Geen last van dus?
Een accutron heeft inderdaad een ander voltage batterij nodig, dus je moet er iets aan verbouwen om hem op moderne batterijen te laten lopen. Maar voor alles wat electronisch is heb ik @MartijnV op speed dial…
Ik heb nu een bescheiden collectie early quartz/electronisch; Bulova Accutron, Girard Perregaux 352, Omega Beta21 en dus deze Pulsar P3 (die je trouwens in moet stellen met een magneetje die verborgen zit in de bracelet, hoe cool is dat?).
Geen last van. De originele batterijen bestaan niet meer maar een 386 met een rubber ringetje er om heen werkt ook. (Twee nodig)
Die van mij loopt wat achter, is ook niet meer bij te stellen. Veroudering van het kwarts kristal. Die van @HorloG heeft nog een extra trimmer voor het
bijstellen.
Oude model 214 accutron horloges moeten vaak bijgesteld worden voor het hogere voltage van de moderne batterij.
Ik hou wel van dit soort her-uitgaven. Maar deze zou ik niet kopen.
Dat Seiko maar eens komt met re-issues van enkele eerste led-modellen met hedendaagse specs (solar, goede WR, maatje groter). Dan wist ik t wel.
Heb je plaatjes van voorbeelden?
Ik wil hem ook ongeacht de prijs
Wat een gedrocht!
The Computron, die is pas LEGIT!
Ik wacht tot deze in prijs daalt. De Hamilton ook overigens. Stille hoop dat het geen succes wordt zodat ik hem voor weinig kan aanschaffen. Ze zijn namelijk best cool.
In mijn ogen zijn ze even “mooi”.
Helaas heeft Seiko zich nooit echt bezondigd aan LED modellen, afgezien van een of ander drumcomputer horloge dinges.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik bedoelde LCD, en dan meer zoiets in 44mm breed, solar en 100m WR:
Ik heb de SDGA001 gehad, wat een EPD (soort e-ink) horloge was. Zeer bijzonder model.
En ook de wat simpelere modellen SBPG001 en SBGF001.
Ook de Junghans Avantgarde Mega 1000, die op zich geslaagd was met uitzondering van de veel te sijve band. Leuke optie: ook weeknr kon je laten weergeven.
Ik vind hem gaaf! Alleen ook nog wat te duur inderdaad…
Ik heb deze alvast besteld…
Hoe durf je in dit topic! Dat is de technologie die de LED technologie van de kaart heeft gevaagd in horologische zin.
Een soort van LCD-crisis. TI, HP, Hamilton en co waren weer niet blij met Seiko. Eerst de quartz crisis, Zwitserland over de zeik, toen de LCD crisis, Amerika over de zeik.
De Seiko O6LC.