Ik zie allemaal zeer verheugende berichten op de interwebz. Het horloge van President Gerald Ford, Elton John, James Bond, Elvis Presley en Keith Richards is terug in de vorm van Hamilton’s PSR.
Dit horloge maakt gebruik van schermtechnologie die altijd de tijd laat zien, zij het wat zwakker van intensiteit. Als je in daglicht staat kun je nog steeds op de knop drukken teneinde het rood op te laten lichten.
Verder hebben ze 'm 100m WR gemaakt, zou hij verschrikkelijk lang met een batterij gaan doen en is het glas gewoon ouderwets van saffier. En het is een zeer getrouwe heruitgave, want het origineel zag er zo uit:
Hier nog even een hartsikke leuke geschiedenis van LED horloges in de jaren 70:
En hier de artikelen rond de introductie:
En een promo filmpje van Hamilton onder de titel “Waking a sleeping giant”:
Ik hoop echt zo dat dit een succes wordt. Ik vind 'm retecool. Ik ga 'm ook zeer zeker passen als ik een Hamilton dealer kan vinden die 'm aanbiedt. Bij de Verge roepen ze dat 700 dollar veel is gegeven de prijs van 275 dollar van de tweede generatie Pulsars in 1973, maar ik geloof niet dat het economen zijn. 275 Dollar was toen gewoon Rolex geld.
Wat vinden jullie hiervan?
Ach, historisch gezien een geinig stukje curiosa, maar nee dank je.
Jawohl! Ik ga 'm zeker bepotelen!
Jawohl! Kleine riviertjes van verwachting stromen langs m’n binnenzoom!
Nein! Wat een digitale bagger, zo heurt een horloge niet te zijn!
ooit zo’n soortgelijk horloge gehad,
het binnenstuk was aan gort……… enige jaren later alle horloge verdelers in de buurt + in de stad afgereden voor een ander binnenstuk maar helaas niet meer te krijgen.
dus als ik nu weet waar ik moet zijn (in mijn buurt) dan ga ik in ieder geval wel eens zien
het zou “cool” zijn zoiets terug te hebben
Mijn (nu al enige tijd gepensioneerde) uurwerkdocent zat middenin de kwarts-revolutie destijds. Voor LED horloges was er een simpele afkorting: Loopt Een Dag. De betrouwbaarheid was nogal een ding. Maar deze is wel echt cool. Of ik het er over heb weet ik niet, maar wel een echt hebbeding!
Dat dus. Want horologisch relevant en uit een interessant tijdperk. In 69 ging ARPANET ook live, als ik het wel heb, om vervolgens tot '74 uitgebouwd te worden tot een herkenbare voorloper van de huidige TCP/IP stack.
Hmmmm… Vandaar dat ik 'm wil bepotelen en iets meer informatie wil over dat uurwerk. Met HAQ vind ik het gerechtvaardigt, zonder HAQ wacht ik op de eerste aanbiedingen tegen redelijke korting. Voor 400-450 zou ik het blind doen.
Dat ie in de ruimte is geweest interesseert me weer geen reet. Zeker omdat het exemplaar wat ik krijg niet in de ruimte is geweest. Alhoewel, technisch gezien zweven we allemaal door de ruimte, dus da’s een dooddoener.
Altijd weer die (te) beperkte lijstjes…
Ja, ik wil hem best bepotelen en zelfs een tijdje proberen maar ik ben bang dat er niet aan kan wennen dat ik niet in dezelfde oogopslag iets met seconden kan zien. Ofwel het display is wat beperkt naar mijn smaak/behoefte.
Deze heeft niet de originele diodes zoals uit de jaren 70. Dat is echt zo belangrijk voor de vintage feel. Deze vraten stroom maar Hamilton heeft ze nu duurzaam gemaakt met dezelfde uitstraling. Vind hem ook duur maar zou hem wel graag hebben.
check de kleine puntjes.
dit is modern en gewoon niet mooi.
Op de Hamilton zie ik die puntjes niet overigens. Gelukkig maar want dan hoef ik hem niet. De Pulsar op de 2e foto is de real deal. Denk dat ze dit nooit voor elkaar gaan krijgen. Ze weren geweldig maar na 4 maanden was je batterij leeg.
Ik vind hem gaaf! Volgems wat reviews was de kast/band ook stevig en goed afgewerkt. Vooral daar ben ik benieuwd naar, want als het zo’n rammelband is dan vind ik hem te duur.
Ik heb de originele Pulsar nog Peter
Batterijduur valt wel mee maar je moet er natuurlijk geen. 100x per dag op drukken.
Dacht overigens dat er 2 batterijtjes in moeten.
Momenteel zitten er bij mij geen in. Heb zoveel horloges dat ik sommige eens een jaar zonder batterijen laat.
Kan me trouwens nog de eerste Pular led herinneren. Lag in de winkel voor 20.000 bfr.
Is dat een horloge vroeg ik aan mijn vader ? Niks op te zien …
Hoe zou dat werken ?
Was destijds toch een mysterieus ding hoor …
Vind het nog steeds coole horloges.
Heb ik gehad, drie stuks en allemaal retour. Kast, band, uitstraling allemaal prima in orde. De datum lukte echter niet. Verspring soms een dag, dan vier etc.
Ergerde me net iets teveel om hem te houden. Nu heb ik de TC v Omega…ik hou wel van die ledjes.
Leuke dingen. En ik vermoed dat dat met die geïntegreerde logica anno 2020 wel snor gaat zitten.
Kijk, dat dus ook. Je koopt daar een stukje tijdsgeest mee. Uit de tijd dat computers nog een zekere sjeu hadden. Dat een magnetron nog een nieuwmodigheid was. Dat krakers gewoon nog herkenbaar waren als evolutie op de nozem.