En dan toch… komt hij terug, 😎

LANGE VERSIE
(naar onder scrollen voor korte versie)

We zijn even terug in de jaren ’70 toen de buurman met een ander soort horloge kwam opdraven voor mijn vader, het was zo’n quartz-led horloge met donkerrood glaasje hij mocht het gratis hebben aangezien de buurman er niets leuk aan vond.

Maar vaderlief vond daar zo direct ook niets leuk aan, ‘twee handen nodig om de tijd te lezen’ neen hoor niets voor mij zij hij :tired_face: waarop ik er natuurlijk direct aan liet merken dat ik er wel interesse voor had, :innocent: waarop de goede buurman deze gewoon doorschoof naar mijn hand.

Als jonge man zag ik die nieuwe technologie meteen wel zitten, een horloge waar ik alleen de tijd op kon zien….hihihihi :smiling_imp:

Maar het horloge was bij mij geen lang leven beschoren(te jong en onervaren), na enige tijd was natuurlijk het batterijtje aan vervanging toe en ik die het zelf wel eens snel zou flikken haalde er de “pil” uit en vervangde hem met een andere niet conform modelletje, maar ja veel verschil zat er niet in (beetje dikker) en ik “verplichte” dan ook om het nieuw exemplaar de plaats in te nemen van de oude :hammer:waardoor het zwakke binnenstuk protesteerde en er meteen ook de brui aan gaf.

Ik kon mezelf wel slaan, was in die tijd technisch gezien niet volwassen genoeg om te beseffen wat ik aangevangen had en verprutste daarmee het gehele binnenstuk wat ik dan enige tijd later ook de gebruikte “emmer” :wastebasket: ingooide, enkel de kast en band ging de kast in, waarom weet ik eigenlijk niet maar vond het nog steeds een prachtding.

We springen enige jaartjes vooruit, intussen reeds ook van school af en gaan werken, kom ik bij een zoekactie in de kast dit horloge terug tegen, was het glad vergeten maar de nostalgie kwam terug naar boven en dacht dat er toch nog wat aan gedaan kon worden.

Dus ik de auto in en naar de stad (Antwerpen) alle AD’s afgereden om een nieuw binnenstuk te zoeken, moest mezelf soms uitdrukken in het frans :grimacing:(frans kent mij, maar ik ken frans niet :joy:) doch met een ganse dag rondrijden kwam ik terug thuis met lege handen en was de hoop nu wel volledig verdwenen, waardoor ik het volledige horloge dan ook maar vaarwel wuifde naar de eeuwige jachtvelden :wave:

En nu komen we terug uit in de huidige tijd, intussen reeds een verzameling gestart met horloges en hier op het HF terecht gekomen, en dat heeft zo z’n voor en nadelen, je begint te lezen en te lezen en te lezen :sleeping: maar dat heeft ook de nostalgie van vroeger weer wakker gemaakt en zo kom ik vanzelf wel een topic tegen waarvan je ineens terug moet denken aan dat ene horloge dat toen door eigen hand verknoeid is geweest, het topic ging wel over één bepaalt merk maar dat was wel de trigger die me toen terug wakker schudde, het was wel niet dit horloge dat me bekoorde maar, hé, ik was weer nostalgisch :grinning:

Op een bepaald moment was ik na lange tijd weer eens op de site van catawiki aan het surfen en wat blijkt… ja hoor! Daar stonden ze, verschillende modellen, NOS conditie, iemand heeft een lot van deze modellen en heeft ze te koop aangeboden op deze site, ik kon het niet laten ook omdat er een model bijzat dat exact hetzelfde was als toen de tijd dat ik er één had, dus ben ik meteen op de “tram” van het bieden gesprongen :money_mouth_face: en voorgenomen hem ook binnen te halen kost wat kost :sunglasses: gelukkig koste het me geen arm of een been maar juist genoeg om me terug blij te maken dus nam ik nog maar eens deel voor een ander exemplaar binnen te rijven, alleen maar omdat ik ze (nostalgisch) mooi vindt :heart_eyes: later zag ik dat er nog andere zelfde exemplaren aangeboden werden en die zijn voor véél meer de deur uitgegaan :smirk:dus prijsde ik mezelf gelukkig met mijn exemplaren :heart:

Dus… nu kan ik en ik alleen weer de tijd lezen :smiling_imp::joy:

KORTE VERSIE

In de jaren ’70 een quartz-led horloge gekregen, :heart_eyes:
Zelf naar de vrat geholpen, :confounded:
Enige jaren later geprobeerd het te laten repareren maar mislukt😢
En nu hetzelfde exemplaar terug gevonden op een veilingsite :heart_eyes: :sunglasses:

foto’s?

gisteren binnen gekomen :ok_hand:

en vandaag binnen gekomen :star_struck:
om deze was het mij echt te doen :star_struck: :smiling_face_with_three_hearts:

82 likes

Mooi dat je je horloge hebt “teruggevonden”. Gefeliciteerd. Doe je voorzichtig met de batterij-wissels? :wink:

1 like

Mooi verhaal …

Doet mij denken aan een zomervakantie in Noorwegen … zat nog op de lagere school ?? … dus ca. 45-50 jaar geleden mijn kwartz LCD horloge op het plankje van de wastafel laten liggen in het washok op de ochtend dat wij weer verder gingen naar de volgende camping.
En er pas achter komen in de auto … ik was er de hele vakantie behoorlijk ziek van.

Jammer dat ik niet meer weet welke dat was dus zou hem niet herkennen als deze nu op internet te koop zou staan maar herken de nostalgische gevoelens wel :sweat_smile:

Het enige wat ik nog weet is dat de mijne een dag aanduiding had bovenin het scherm … dat hadden ze ook niet allemaal. Ik vermoed dat het een Casio is geweest.

3 likes

Mooi stukje historie :+1:

1 like

Goed verhaal, en gaaf horloge.
Erg leuk om te lezen,

1 like

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier deze keer.:heart_eyes::+1:

1 like

Oei die zijn mooi zeg :heart_eyes:

1 like

:ok_hand: als je dat maar weet :sweat_smile: deze keer gaan er de juiste in :wink:

dat ken ik, maar in mijn geval was ikzelf verantwoordelijk :pensive:

dank je, toch blij dat na zoveel jaren weer herenigd zijn :smiley:

dank je, ben er uitmuntend blij mee :smiling_face_with_three_hearts:

ben er zeer gelukkig mee, gaat nooit weg :ok_hand:

mijn gedacht ook :smiley:

4 likes

Fijn dat je een brokje jeugd en nostalgie hebt teruggevonden! Gefeliciteerd! Ik las eerst de samenvatting, keek plaatjes en bedacht dat ik nu wel het hele verhaal wilde lezen. Dank voor deze aanvliegroute :slight_smile:

1 like

Heerlijk nostalgisch verhaal. Prachtig horloge.

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een glorieuze introductie van een nostalgische tijgeest.
Dank voor het delen.
Ik wens je er een bijzonder aangename tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

daarom ook :wink:
het wil wel eens helpen dacht ik :thinking: :slightly_smiling_face:

dank je, en ik ben er blij mee :ok_hand:

dank je, mooi compliment :ok_hand:

2 likes

Een geweldig mooie introductie van een speurtocht naar HET horloge van je jeugd !
Proficiat ! :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Mooi man! De LED Craze, ik vond het een toffe voetnoot in de annalen van de horologische geschiedenis. De Roger Moore Bond, President Johnson en vele andere notabelen hadden vroeger zo’n ding. Super cool. Mooie aanwinsten. Ik hou er van.

2 likes

Echt een mooi horloge!
Lekker nostalgisch. Geniet ervan! :hugs::pray:t3:

1 like

Schitterend verhaal :smiley:
Zowel de lange als de korte versie.
En een supermooi horloge!

1 like

Prachtig verhaal, en bedankt voor de tip :+1:, die passen ook wel in mijn collectie, er staan er nog wat op Catawiki!

1 like

Leuk leuk leuk…

1 like

Een echte Kojek :grinning:

1 like

Prachtige horloges, mooi verhaal. Gefeliciteerd!

1 like