The rolex that just keeps on giving.

Succes en op hoop van zegen!!

2 likes

Succes en hopelijk loopt hij morgen goed!

2 likes

Ja dat had ik gehoopt maar ben al de hele dag bezig (geen grap) om een druppel olie onder een deksteen in het midden te krijgen.

En voor we gaan zeggen stenen zijn niet schoon, plaat en steen zijn denk ik 10x door de machine gehaald na eerst met de hand volledig schoon te zijn gemaakt. De olie wordt gegeven met een automatische olie gever vanaf de onderkant iets wat op de brug een mooie druppel in het midden gaf, deze van de platine heeft er gewoon geen zin in, ongeacht hoe de veer zit de olie trekt naar dezelfde kant. Mijn vermoeden is dat om wat voor reden dan okk de deksteen niet recht wil liggen en daarom de olie wegtrekt.

Wat ik hierna evt kan proberen is de steen incl houder verwisselen met 1 uit andere platine (die is niet meer bruikbaar op een ander vlak) die ik heb liggen.

3 likes

Gebruik je Fix-o-Drop? Ik doe niks meer zonder. Heb een automatische oliegever maar daar kan ik dan weer niks mee. :slight_smile:

In dit geval (met die klote-deksteentjes die je hier toont) gebruik ik een andere methode trouwens, die ik wellicht beter niet openbaar opschrijf. Werkt altijd. :upside_down_face:

3 likes

Heb episurf van horotec zelfde en ook gebruikt en hij blijft naar dezelfde kant trekken van de platine ongeacht hoe de veer er op zit. Ik wil nog proberen hem niet met de automatische oliegever te oliën maar iets zegt me dat het buiten hoop gevloek en getier niets gaat oplossen🄲

2 likes

Druppel mag best iets scheef zitten; als-ie maar een hele druppel blijft en de binnenranden niet raakt… …ik weet alles van horloge-frustraties; mede daardoor doe ik het even rustig aan daarin - en kan me dat gelukkig veroorloven…

Buiten dat je het liefste wilt dat hij mooi in het midden zit, gaat het nu functioneel iets uitmaken?

1 like

Maar zou jij deze druppel accepteren dan? Kan er altijd iets minder olie in doen zodat die wat verder weg blijf van de rand maar dan moet ik dat ook aan de brug doen natuurlijk.

1 like

Ben bang dat hij op den duur naar de zijkant loopt

1 like

Is met een automatische oliegever ook heel lastig doseren denk ik… Hij is op het randje, letterlijk. Ik zou zelf ook zitten dubben wat te doen.

1 like

Ik ken m’n oliegever op dit moment wel aardig gelukkig dus opzich moet minder olie geven lukken, maar blijft wel raar dat hij steeds zo wegtrekt dus mijn idee blijft wel bij het niet vlak liggen van de deksteen op een of andere manier misschien door beschadiging ofzo.

1 like

Ik zou inderdaad ook verwachten dat de deksteen niet vlak op de lagersteen ligt (of onwaarschijnlijker dat de lagersteen scheef in de chaton zit). Tough nut to crack deze Rolex…

1 like

Enorm, ik kan dus de chaton wisselen, dan heb ik wel alles geprobeerd :sweat_smile: leerzaam project dit laten we het zo maar zeggen :joy:

1 like

Heb dozijnen Rolexen gedaan; overwegend 1570/75 en 3130/35, maar dit soort gedoe nog niet tegengekomen…

1 like

Heb alleen maar problemen met deze de vorige ging eigenlijk wel goed ondanks het ruimen wat ik nog nooit had gedaan maar deze geeft me hoofdpijn op dit moment :joy:

2 likes

Zo ben je eigenlijk bijna gewoon een eigen gangwerk van scratch aan’t bouwen.

Terwijl dat juist met deze uurwerken niet zou moeten :joy:

Ach je hebt bij alles uitblinkers en achterblijvers.

Ik neem aan dat je de deksteen wel verwijderd tijdens het reinigen? Anders wordt het nooit schoon. Ik vind je oliedrup ook aan grote kant. Ik zit liever max rond de 50% van de deksteen grootte. Voor dit soort toepassingen en shock systemen gebruik ik ook altijd een automatische oliegever, gaat 9 van de 10 in 1x goed.

2 likes

Ben het met je eens, olidrup is zo groot omdat hij naar kant 1 geduwd werd, ik heb de chaton verwisseld vanuit donor, deze was netjes nog en volledig vlak u is de druppel veel beter.

Dus nee het lag serieus niet aan mij :rofl:

6 likes