Een expeditie op de Zuidpool, de Kilimanjaro beklimmen, freediven voor de kust van Mexico en tot slot nog even skydiven boven de zandvlakte van Abu Dhabi…
Wat is volgens jullie een echte adventure-watch, een alles-kunner?
Uiteraard komt de Casio G-Shock hier voor in aanmerking, maar ik ben juist een beetje benieuwd naar het wat hogere segment (alles tussen de € 500,00 en € 5.000,00).
De vraag is misschien net wat te open gesteld. Draag je de Rolex dan op NATO of op staal, bijvoorbeeld? En als je dan met je nagelnieuwe Glidelock-sluiting langs een glijbaan rots knalt waardoor er een vette kras op zit, kun je dan leven met de afschrijving?
Een G-shock van 100 euro heeft alle functionaliteiten die je kunt wensen met als handige toevoeging dat hij 1) niet te slopen is en 2) als hij beschadigd is dan is de afschrijving mild.
Exploren met een Explorer is een leuk idee maar ik zou passen voor kapitaalvernietiging.
Geen idee hoelang @Sierra_Hotel gaat exploren. Met de huidige Rolex gekte is de kans groot dat hij bij terugkomst (een deel van) zijn eventuele afschrijving weer heeft terugverdiend.
Een andere mooie optie is een Breitling Emergency. Een badass horloge met levensreddende functies. Bear Grylls draagt er ook een tijdens zijn avonturen. Zo een draagt hij om precies te zijn:
Niet precies, maar ik ga volgend jaar wel een marathon lopen op Spitsbergen. De Kilimanjaro staat inderdaad op mijn shortlist (vorig jaar de Tafelberg opgelopen maar niet te vergelijken). Freediven gaat deze zomer gebeuren en skydiven hopelijk ook.
Ja, een horloge wat dit soort avonturen gaat doen moet wel wat klappen op kunnen vangen. Daarom prefereer ik bijvoorbeeld een rubberen band boven een stalen band. En afschrijving? Het horloge gaat dingen beleven waar geen afschrijving tegenop kan!
Dan iets van Sinn of Damasko, toolwatches bij uitstek. Beiden hebben modellen van tegimented staal, dus over krassen hoef je niet in te zitten, mocht je toch een stalen band willen. In theorie zou het staal van Damasko sterker zijn, omdat zij volledig tegimented zijn en Sinn alleen een laagje.
Bij dit soort avonturen een explorer? Toe, een horloge moet dan daadwerkelijk een verschil kunnen maken. Beetje lastig met versplinterd safierglas.
Casio rangeman graag, met barometer, kompas en meer. Als laatste redmiddel.