The Ultimate Adventure Watch

Garmin Oregon 750

samen met de Rolex Explorer

2 likes

Klink als Suunto of Garmin.

Die doet nog net geen 500 Euro, ook al vind je op eBay tegenwoordig speculanten met die pretentie. :slight_smile:

Gegeven de gevraagde weerstypen, temperaturen en omstandigheden zou ik misschien een quartz aandragen, maar de Alpinist is een goede keus.

200m WR, past bij alles, niet te groot, niet te klein.
Voor mij het ultieme go-to horloge. Heerlijk, de battle scars op dat ding.

1 like

De Seiko Alpinist is toch een beetje de ‘Rolex Explorer’ onder de Seiko’s als ik het zo begrijp?
Ik snap in dat geval de bruinlederen band niet zo…niet echt outdoor-proof lijkt me?

Bij deze de vraag beantwoord. :sunglasses:

Seiko Tuna Quartz 300 M.

CWC SBS Diver 300 M. (Fixed Bars)
cwc_royal_navy_divers_automatic_pic02

Sinn EZM 13. (Duik/Missiontimer/Chronograph) (Lloyd’s Waterressistance Certificate for Professional Maritime Gear)

Hoewel ik automaatjes affengeil vind, zou ik de Tuna Quartz meenemen als ik Magere Hein ga jennen met halsbrekende toeren. :sweat_smile:

Groeten,

Noel.

6 likes

prachtomschrijving!

1 like

Hoger segment g-shock misschien?:wink:
+€700

Yes dit was gelijk wat in mij opkwam :blush:het is nog steeds mijn grail :heart_eyes: horloge. Wie weet ooit bij de staatsloterij ofzo :joy::joy:

1 like

Als je echt serieus bent over wilde avonturen lijkt mij de SARB017 beter dan een Explorer. Je hebt toch een horloge van bijna 5000 euro om dan. Grote kans dat je die op bepaalde momenten toch gaat babyen en voor 5K kun je veel leuke dingen doen terwijl je daar bent.

Met een SARB017 op een Oyster band en 200m WR zou ik nog gaan zwemmen in het bloed van mijn vijanden.

3 likes

Ok, ik moet zeggen dat ik dit wel heel erg vet en classy vind!
Stomme vraag misschien, maar dit horloge is alleen met groene dail te verkrijgen?

1 like

Ja en nee. Ja je hebt ook de SARB013 en SARB015, nee die zijn niet te vinden.

Zo’n heuglijke gebeurtenis heeft toch wel recht op ten minstens een Rolex day-date om de pols? :stuck_out_tongue:

1 like

Heel veel plezier! ik was er afgelopen zomer ( niet voor een marathon;)) fantastische plek!
Voor het horloge (wat hoger dan het prijssegment) zou ik ook breitling Emergency II zeggen :stuck_out_tongue:

Daar zou ik het ook mee doen, die heeft 100m.

Maar goud en bergbeklimmen klinkt niet als een topcombo. Die komt 30gram lichter terug :joy:

En zoals ik al zei, met een horloge van 500 kun je gek doen. Met een horloge van 5000 doe je het wat minder snel. De reis klinkt al alsof het makkelijk over de 10k heengaat.

1 like

Moet je wel erg veel vijanden weten te verzamelen voordat die 100m een probleem gaat worden.

1 like

Een beetje afhankelijk van wat je ermee wilt doen. Ik heb zelf een Aplinist (200m WR) met een Hirsch waterproof (100m) leren band. Dat is de combi die echt overal mee naar toe kan. Die is inmiddels stevig gekrast en gaat mee op alle vakanties, naar het strand en welke activiteit dan ook.
Alle krassen die hij heeft opgedaan zijn littekens die ik koester en hem karakter geven en me herinneren aan mooie belevenissen.

Een Explorer kan dat ook, maar de vraag is hoe charmant je diezelfde krassen vindt als je vijfduizend piek voor je horloge hebt neergelegd.

Dus eerlijk gezegd zou ik ze allebei kopen en aanpassen aan de situatie.

1 like

De Alpinist heeft een schroefkroon en is 200m waterdicht. Meeste fieldwatches zijn tot 100m waterdicht, en dat maakt de Alpinist nog gaver. Ik persoonlijk zou een tooltje meenemen en een nato band. Bij de wat sportievere avonturen even de nato erop knallen. Voordeel daarvan is dat als 1 springbar het begeeft de andere je horloge nog kan redden dankzij de nato. Op de rustige dagen even terugswitchen naar de stalen band. De meegeleverde leren band van de Alpinist zou ik ritueel verbranden. :laughing:

1 like

Ik zou zelf voor quartz kiezen waarschijnlijk voor wat extra schok bestandigheid. Maar er zijn ook een aantal horlogemerken die extra aandacht besteed hebben aan het schokbestendiger maken van de uurwerken die ze gebruiken geloof ik. Mühle Glashütte of Ball bijvoorbeeld. Al zal een Alpinist ook zeker wel wat kunnen hebben!