Zoals eerder al aangegeven :
In geval van nood niets beter denk ik…
Tegenwoordig valt de Seiko BFK SKA371 buiten de prijsklasse maar toen deze net op de markt kwam zat het boven de 500 en het is voor mij de ideale adventure watch. De ‘patina’ heeft hij dan ook waardig verkregen
Persoonlijk zou ik de lichtste en de goedkoopste meenemen. Waarom een paar ons metaal met een dikke stalen band mee slepen, wat ook nog alleen maar in de weg zit ? Voor een bak geld.
Onhandig met kleding, beschadigingen, gewicht, zweet, en vooral handschoenen. Succes met je dikke duiker om als je twee truien, een dikke jas met strakke boordjes om je mouwen, en handschoenen aan hebt.
Daarna nog een hoop mudraces en meer van die ongein met datzelfde rare ding om gedaan.
Perfect, dus ook voor die andere activiteiten die je wilt gaan doen.
Kosten 7,50 als ik het goed heb. En misschien 30 gram aan plastic.
Dussssssss….zo goedkoop, zo licht, en zo plastic mogelijk. Koop er twee, eentje haak je aan je rugzak oid.
Frans ik ben ondertussen ook van het idee dikke duiker afgestapt voor een aantal activiteiten, te lomp en hinderlijk. Het liefts draag ik nog deze, met 50gr een lichtgewicht titanium, waterdicht, goedkoop voor een kinetic en met de gtls zie ik midden in de nacht nog hoe laat het is.
Goed idee.
Ware het niet dat die frequentie niet meer door de satellieten gemonitoord worden. Daarvoor zul je de 2e versie voor moeten hebben.
Die zijn gaaf, maar wel een stuk duurder dan 5k denk ik.
Deze kan bijna alles…
Natuurlijk GPS en wifi,
Kaarten van all over the world,.
Keuze van provider, heb hem even op Tele2 gezet,
Zoekt dichtstbijzijnde pin automaat…,
Enzovoorts.
Yep, ook prima. En ziet er wat beter uit
Kijk, een stoer verhaal vertellen over je horloge wat de hele wereld heeft gezien zit er bij mij niet in…dat lelijke ding ging in een doos tot de volgende keer. Maar wie een modeshow wilt lopen bij -20 in de sneeuw : vooral iets heel moois en duurs om doen .Zullen er duizenden zijn die het prima vonden.
Ik raad het alleen af.
Moest even 2x kijken maar dit is een smartwatch zie ik?
ik denk wel dat je helemaal gelijk hebt … (ahoewel geen persoonlike ervaring hier
)
Voor de goede orde, in navolging van wat @Mr.JokerBean al zei: Snorkelen, bergen, woestijn… Ik zou het hiermee rustig aandurven:
100m WR, lume, goede maat, Shell Cordovan is erg sterk. Na het avontuur een nieuw bandje, en klaar is kees. Misschien deed ik 'm op een NATO, als het echt veel water werd:
Dus dit is overkill:
Ondanks de battle scars (see what I did there, @Frederik81?) op de Alpinist kan ik jullie mededelen dat dit ding het merendeel echt echt heeft meegemaakt met z’n 50m WR:
En ze kosten allemaal geen reet, dus als er wat stuk gaat is dat weliswaar jammer, maar we gaan niet failliet, en we doen geen huilie huilie.
Kweenie wat ze op chrono24, eBay of marktplaats doen, maar zal vermoedelijk idd over de 5k gaan…
Voor de wat meer avontuurlijke bezigheden heb ik deze T-touch Trekking. Heeft al de nodige bergtochten achter de kiezen.
Zwemmen zou ik er overigens niet mee doen, gezien de matige waterdichtheid. Daarvoor moet ik dan de T-touch expert pakken. Niet dat deze bij mij ooit water gezien heeft, ik heb namelijk een schijthekel aan water.
Ik zie Sierra al op de Kilimanjaro en in de woestijn van Abu dhabi te zoeken naar een stopcontact om zn smartwatch op te laden
Daar heb ik uiteraard een Waka Waka powerbank met zonnepanelen voor. Who needs powerplugs…
Dat is echt een guilty pleasure! En maar hopen dat er op het moment supreme ontvangst is…
Het is een watch, die héél smart is.
Ik zou een écht sporthorloge kiezen met wat handige opties. Suntoo of Garmin ofzo. Bij de dure stalen sporthorloges is het meer marketing dan functie. Hoewel vaak ooit functioneel ontstaan.