The Ultimate Adventure Watch

005

Citizen Mission Antarctica…

6 likes

Deze is wel heel dik! Maar slecht te krijgen zie ik al.

1 like

Inderdaad, heel moeilijk. Maar je hebt altijd baas boven baas. De Robert Swan, 500 stuks wereldwijd… Ga er maar aan staan!

1 like

:point_up:t4::confounded: nee nee.

Die andere wel…mooie kleur.

Dit topic gaat over adventure watches. Heb je je wel eens in de specs verdiept?

Nee niet echt. Ik vind hem gewoon lelijk. Die bovenste absoluut wel. Agressief blok om te zien, mooi.

Een helder antwoord op mijn vraag.

Voor wat het waard is, hier de specs van het best tegen magnetisme beschermde horloge ter wereld. Een horloge waarmee je op ADVENTURE kunt gaan. Bijvoorbeeld naar de Noordpool of naar de Zuidpool.

Promaster Eco-Drive Super Tough “Robert Swan”

PMX56-2571 (Japanese domestic market) Dial reads W.R. 20 BAR

BJ8010-53E (Rest of Asian markets) Dial reads W.R. 200

Eco-Drive B872-H21955

Full MIM (Metal Injection Moulding) Duratec Titanium construction

Anti-reflective Sapphire glass

47 mm incuding crown protection, 44mm without crown protection and 14 mm thick

Lug to lug 51 mm

Multi layered stainless steel perforated (beehive style) dial to protect the solar cells

Extremely shockproof (thanks to the titanium case -in- titanium case with polycarbonate finish) design.

Resistant to 16,000 Gauss (16 times more than Rolex Milgauss). The world’s best anti-magnetic performance

Water resistant 200 meters

Tough full Ti bracelet with well designed diver extensions (5 clicks)

Weight including titanium bracelet 145 gramms

2 likes

Dit zou de mijne zijn:
(Bremont Endurance)
30 jaar geleden was een Citizen Aqualand mijn keuze rond de poolcirkel. On a budget zou dat nog zo zijn. Als ik genoeg geld zou hebben deze Bremont.

Pagina 33 van de Citizen (JDM editie) catalogus uit 1999. Met 100.000 Yen was de Robert Swan het duurste horloge dat Citizen dat jaar verkocht.

Ik zou zeggen dat je in elk geval een diver bezel nodig hebt om te timen, om in de gaten te houden hoe lang te aan het klimmen of dalen etc bent. En ik vind een dagaanduiding ook altijd handig als ik met vakantie ben, anders raak ik de dagen helemaal kwijt. En snelle afleesbaarheid is belangrijk. En hij mag niet te groot zijn en te zwaar zijn. Dus mijn keuze zou mijn Fortis Cosmonauts zijn. Maar dan niet op borealis rubber zoals hier, maar op stoffen nato:
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/a/4/1/a417688e4d14c3191176e7ff112d975ae806c990_1_405x500.jpeg

Ik zou zelf denk ik altijd voor een quartz gaan en niet voor een Rolex van €5k of meer, zonde van ‘t geld. Welke quartz? Deze natuurlijk, hoewel ik ‘m thans niet meer heb…

:rofl:
Ja sorry, alle technische praat is niet aan mij besteed. Waterdicht is wat mij betreft genoeg .
Scroll maar omhoog naar mijn meningen en advies.
Maar dat was ook puur voor de TS, niet over een allrounder in het algemeen.

1 like

Gewoon de Bertucci A-2T Anywere, anytime…

Archimede Outdoor Protect.

2 likes

Zou deze meenemen… 100m wr… barometer hoogtemeter(en ja deze is handig) gps en routes inplannen… en als je verloren loopt kan je gewoon je stappen terug traceren… oja en dan nog al die sportfuncties en het feit dat de materiaal keuze ongeveer dat van gshock is… dus oerdegelijk!

1 like

Blijft jammer dat dat ding alleen in ‘een damesmaatje’ te krijgen is. Heb hem bij Jaap een tijdje terug even in handen gehad, afgezien van de voor mij wat kleine maat een leuk horloge!

1 like

Hij is er tegenwoordig ook in 41 mm.

Geen klatser maar het scheelt toch weer iets.

2 likes

Ow! Dat heb ik even gemist, ik ga eens even op zoek dan…

Edit: Alleen op leer volgens mij. Not my cup of tea. Maar de maat is prima! :slight_smile:

Staat nog steeds bovenaan mijn lijstje, maar elke keer vind ik weer een excuus om het niet te doen.

Helaas wel zonder bracelet dacht ik.

Heb je de tweedehands exemplaren (weliswaar 39mm versies) gezien hier op HF en bij TenToeToe?

1 like