The watch that everybody likes, but nobody actually owns

No More!

Begin 2013 wilde het toeval dat @EricPP een review schreef over een horloge dat ik, toen als kersvers lid, onmogelijk kon negeren. Dit had een uitbraak ten gevolg van het in mij immer sluimerend virus; u allen welbekend. Nu, 3 jaar en enkele tientallen horloges verder gebeurde het weer…

Eric, ik weet niet of ik hem inmiddels mijn mentor moet gaan noemen, deed het weer… In een topic van de immer besluiteloze @anon50762135EV gebeurde het,… Nog niet lang geleden.
Het horloge werd genoemd en in mijn brein schoten de neuronen heen en weer, nieuwe verbindingen aanmakend.

Topkwaliteit!

Afwerking subliem!

Genta meets Panerai!

Waarom heeft niemand…

Bij de eerste gelegenheid schoot ik,…

En scoorde,…

Na de fiscale scheur in mijn broek geïncasseerd te hebben vandaag in ontvangst genomen.

Eerste indruk:… Gaaf! Stevig sportief! Genta meets Panerai! Bracelet Royal Oakish (de mix van mat op de oppervlaktes en hoogglans op de smalle bijna niet zichtbare delen vind ik heel fraai). En WoW! Wat draagt die band fijn!

Duidelijk comfortabeler dan de alom geprezen band van de Omega Seamaster en veel mooier natuurlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:
Eric gaf aan dat ik van de lume ook wel het een en ander mocht verwachten.

@ Eric: Mentor, ook al ben ik tegen je advies om door te sparen ingegaan en heb ik in een impuls gehandeld: je wordt bedankt!

24 likes

Veel plezier met je nieuwe horloge, maar everybody likes, nee dat ook weer niet…

3 likes

Geweldig leuk en enthousiast geschreven! Ik vind het ook een heel gaaf en mooi horloge. Dat we dit merk vaker mogen zien. Gefeliciteerd en veel plezier ermee! :+1:

1 like

Strak doelpunt, perfect in de hoek !

zit er trouwens nog een deksel op of is dat geheim ?

grt. Gerard

1 like

Nooit van gehoord, maar Waauw!

1 like

Wat een ontzettend enthousiaste post en verrassend horloge, veel draagplezier!

1 like

Mooi hoor! ik ben al een tijdje bezig om er eentje met de zwarte plaat te scoren maar de verkoper is nogal traag. Dus misschien binnenkort ook die versie hier te bewonderen.

2 likes

Als jij maar gelukkig bent zeggen ze dan geloof ik :wink:

1 like

Deze draagt precies zoals zijn maat (44mm) doet vermoeden. Een deksel is net niet nodig dus. Deze zijn er ook in 39 mm trouwens.

Het bijgeleverde tasje is voor de dope geloof ik :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kende het hele merk niet. Vind’m er wel erg gaaf uitzien :+1:

1 like

Ik bedoelde eigenlijk een display "achter"
nu lijkt het net alsof ik het een pocketwatch vond.

1 like

Er zit een deksel op inderdaad,… Zal straks even een fotootje maken.

Mooi, kijk ook weleens rond voor zoiets. Beetje onbekend maakt onbemind.

1 like

Gefeliciteerd! Vind 'm niet lelijk, maar inderdaad wel erg veel stijlinvloeden in één horloge. De ontwerper had wat moeite om een keuze te maken. :wink: Hoe zit de band nou aan de kast bevestigd? Is het eindstuk van de band eigenlijk onderdeel van de kast en is de band bevestigd aan de eerste link? Of is dit middels de meer gebruikelijke wijze, dus het eindstuk met push pins tussen de lugs aan de kast? Ik vraag dit omdat ik wat ruimte zie tussen eindstuk en eerste link, wat een indicatie kan zijn van de eerstgenoemde bevestigingswijze (snappen we 't nog? :confused:).

1 like

Van harte!!!
Leuk horloge, net weer eens een tikkie anders…:+1:

Ik snap het niet meer helemaal, maar ik geloof dat je geinteresseerd bent in “the engineering part of the watch”.

Deze beantwoordt je vraag vast :joy::joy:

1 like

mooie aanwinst!

1 like

Jean Richard is een dochter of zuster (ik weet het niet precies) van Girard Perregaux. Tijdje geleden, zo heb ik links en rechts gelezen, zijn ze wat lager in de markt gaan zitten omdat de concurrentie in het €4000 plus segment ze veel te hevig werd. Dit is nu typisch een merk dat mooie spullen maakt, maar hun listprijzen nooit haalt. A la Armand Nicolet zeg maar. Toch mooi spul! Maar met een discount verkrijgbaar.

1 like

Gefeliciteerd!!

Hier een broertje ervan. Helaas niet meer in mijn bezit.

1 like

Zuster :slight_smile:
Door die kast opbouw zijn ze zeer flexibel in hun materiaal/kleur combinaties. Ze hebben dan ook verschillende series en daarin vele verschillende uitvoeringen.
Hier nog een plaatje van de kast opbouw

1 like