Themaweken horloges : “horloges met Italiaanse roots vanaf post 1277, lees goed de inleiding” deel 3

:rofl:

1 like

Import uit Zwitserland met een Italiaanse naam.

Import van calibers uit Zwitserland voor een Italiaans merk.

Niets nieuws dus wat AI te melden heeft over Cortebert. :laughing:

Klopt als een zwerende vinger, zie boven.

2 likes

Ah leuk thema.

Italiaanse roots: De Breitling 817.

.
.
.

Deze is speciaal geproduceerd voor het italiaanse Leger. Esercito italiano.

En

Inmiddels niet meer in bezit.

Maar wel nog deze 2 Universal geneve Ferrovie dello Stato.

Speciaal geproduceerd voor de italiaanse spoorwegen:

Mk 1 en mk2

.

8 likes

Roots is lastig, maar een duidelijke connectie heeft de Breitling 817 wel speciaal gemaakt voor de Italiaanse defensie en niet echt commercieel. Heb je er geen spijt van dat je deze niet meer in bezit hebt?
Hetzelfde geldt voor de Universal geneve Ferrovie dello Stato MK1 en MK2, is Zwitsers maar werd speciaal in opdracht van de Italiaanse spoorwegen geproduceerd.
Beiden zijn bijzondere horloges, op de achterkant van de Breitling 817 staat E.I gegraveerd Esercito Italiano (Italiaanse leger) en op de achterkant van de MK1 en MK2 staat FS gegraveerd wat weer verwijst naar de Italiaanse spoorwegen :+1:

Echter voor beide merken geldt dat er ook exemplaren op de openbare markt zijn verschenen. Niet zo gek, als men bedenkt dat men de kasten e.d in grotere oplages produceerden. Maar heb je een exemplaar met de gravure E.I of FS op de achterkant dan weet je dat je een origineel exemplaar hebt die voor 1 van deze partijen bedoelt was. En zeker een mooie aanvulling in de collectie en verzamelwaardig :+1:

2 likes

Kun je mij een Breitling 817 tonen die niet gemaakt is voor het leger?

Deze werden uitsluitend voor het leger geproduceerd en was niet beschikbaar voor de consument.

Nee. Je krijgt in beginsel alleen spijt van dingen die je niet doet.

Verkocht is verkocht en als je toch spijt hebt koop je het toch terug? :wink:

1 like

Nope, die heb ik niet in mijn achterzak :wink:. Maar met wat zoekwerk werd dat duidelijk. Maar op chrono worden er best wel een aantal aangeboden, is mij niet bekend waar ze die vandaan hebben natuurlijk :smiley:. Maar chatGTP heeft mij dat ingefluisterd, dus als ik lieg is dat in commissie :smiley:.

Haha, dat is 1 van de redenen waarom ik niets verkoop. Maar lees het maar al te vaak dat men spijt heeft van verkoop. Natuurlijk kan je een zelfde terugkopen, maar tegen welke prijs :wink:

1 like

Prijs is nog tot daaraan toe. Maar een mindere staat blijft wel storend.

1 like

Ik ben bang dat chat zich vergist.

Sommige mensen kunnen dat. Om te upgraden zal ik helaas af en toe wat moeten verkopen.
Anders gaat er ook wel heel veel geld in een hobby zitten hè, als ik alleen maar blijf bijkopen. Ik heb ook geen mentale aandoening die dat als noodzaak kenmerkt :joy:

2 likes

Je kan ook een betere terugkopen :sunglasses:

2 likes

Tja kan ik ook niets aan doen, ben ermee mee geboren :sob:

2 likes

De HFLE nog niet getoond?

Uiteraard de UG FdS

6 likes

Ben benieuwd Friso of er op de achterkant de beroemde letters FS staan van de Italiaanse spoorwegen :wink: En tuurlijk is deze HFLE niet eerder hier getoond, hebben allemaal hun eigen nummer toch :smiley:

1 like

Uiteraard :sunglasses:

Idd :+1:

1 like

Italiaanse Tuna :blush:

5 likes

Er is mij ingefkuisterd door een bekend lid dat je deze ook Italiaans mag noemen. De Squale MM :wink:

Fijne avond allemaal :+1:

7 likes

Wellicht wordt het een beetje saai, maar wederom een Squale. Dit keer de Atmos GMT, maar ja heb er gewoon een paar van :wink:

Btw, tis wel een beetje stil hier :cry:

5 likes

Deze uit Venetië mag hier ook…

7 likes

7 likes

Zeker weten David, en wat voor een :+1:. Heb je al de nieuwe van 2025 gezien met het V5000 uurwerk, wel ietsje duurder zag ik. Benieuwd of iemand er al ervaring mee heeft?

1 like

Gezien. Maar mij echt té prijzig idd.

1 like