Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

O.k., dat is apart… (tel optie 1 en 2 bij elkaar op) :thinking:

Ik heb trouwens optie 1 gestemd! :+1:

1 like

Idd heel vreemd, zal wel een foutje in het systeem zijn. Andere verklaring zou ik ook niet weten :upside_down_face:

1 like

Vandaag deze opgehaald bij een vriendelijke mp verkoper, nog even uitvogelen hoe het werkt…:face_with_monocle:

6 likes

Je kunt op beide stemmen. :wink:

1 like

Aha, tja dat zijn dan de twijfelaars zullen we maar zeggen :wink:

1 like

Hij moet nog uitkomen, maar past al in dit lijstje

6 likes

5 likes

Vrije keus en nu om…

2 likes

8 likes

Vrije keus vandaag, dus ook hier mijn Deep Blue Master laten shinnen :smile:
En vanavond weer een nieuw thema, sommigen vinden het toch een leuk topic :smile:

Fijne zondag iedereen :+1:

5 likes

Goedenavond thema vrienden, het nieuwe thema voor komende week is bekend. Het nieuwe thema wordt: Show je dress watches, vanaf post 2524…
Dus geen duikers of sport horloges maar echt een dress watch, nu weet ik dat daar de meningen ook over verdeeld zijn wat nu precies een dress watch is, maar probeer je aan het thema van deze week te houden.
Iedereen kan dus weer meedoen, de schoolvakanties zijn inmiddels voorbij dus spit lekker je horlogebox door :smile:.

Ik hoop echt dat er weer veel HF leden deze week mee gaan doen, heb je meerdere dress watches probeer het dan over de week te spreiden.

En zoals jullie weten loopt het thema van maandag t/m zaterdag en is zondag weer de vrije keuze dag.

Ik trap af met mijn Hamilton Aviation, lijkt mij best wel een dress watch :smile:.

Wens iedereen een warm en leuk themaweek :+1:

7 likes

2 likes

Kak. De titel was nog niet aangepast, dus ik dacht dat vierkant het ding was. Sorry.

Overigens zijn dit eerder dress watches dan die rare Hamilton flieger, @fredpanarai1. Dat weet jij ook. Mooi ding hoor. Maar het kan natuurlijk niet.

5 likes

Ik zat al wat te denken wat de “meest gangbare” definitie is van een dress watch hier. Daar is wel al een serieus regenwoud over omgezaagd, herinner ik me. Dingen die te binnen schieten:

• Geen complicaties/functies buiten tijd - dus geen chrono, duik/flieger bezel, datum/dagvenster, maanfase, alarm, …
  • Geen Arabische of andere cijfers als indices
  • Eén kleur staal/edelmetaal - geen “two tone”
  • Geen overbodige tekst op de wijzerplaat
  • Geen zichtbare bewegende onderdelen buiten de optionele secondewijzer

Anale/puristen versie:

• Kleine seconde of géén seconde
  • Edelmetaal kast
  • Zilver- of goudkleurige wijzerplaat
  • Max 36mm
  • Op leren band

Zoiets?

Mijn Lusitano scoort dan een matige 6 à 6.5 op 10.

Laat de popcorn maar komen. :popcorn:

8 likes

Dit is het voorbeeld van Fred en zijn voorbeeld voldoet absoluut niet aan jouw beschrijving :joy:

2 likes

Wauw! :heart_eyes:
Maar dresswatch? Nope.

1 like

Hoe is dit in vredesnaam off-topic? :crazy_face:

2 likes

Fred postte nog in de vrije keuze uren. Ten tweede doet hij dat gewoon expres. Ik heb zo eens anderhalf a twee uur met hem zien keuvelen, en zo’n pappenheimer is het wel.

2 likes

Ultieme dresser!

14 likes

Of deze…

13 likes