Dat weet ik niet, ik heb nog nooit exact geteld, ik schat zo rond 350
Ik zal er morgen nog een paar posten.
Je kunt er meerdere in 1 post zetten hè!
Ik zal de letter F even afmaken en bij elkaar zetten, tenminste de horloges die in aanmerking komen voor dress horloges
Ik zat daar ook al over na te denken, voor ik begon, heb ik even een beetje rondgekeken en zie horloges
. ja wat is een dress horloge, ik dacht dat van goud of verguld zou moeten zijn, of minimaal 36mm, eigenlijk weet ik het ook niet precies.

echt een leuk thema! al merk ik dat het begrip ‘dress watch’ heel erg breed is op ons forum
bijna zoiets als ‘zolang het geen duiker of chrono is, dan zal het wel een dresser zijn’
Klopt, Maar de 1 neemt de definitie dresswatch heel letterlijk en bij een ander is het meer het gevoel dat een horloge een dresswatch is. Zelf vind ik wel dat het een net horloge moet zijn die onder het mouwtje past, maar dat is weer 1 van de vele meningen

echt een leuk thema! al merk ik dat het begrip ‘dress watch’ heel erg breed is op ons forum
bijna zoiets als ‘zolang het geen duiker of chrono is, dan zal het wel een dresser zijn
Zou u kunnen definiëren wat een dress watch precies is? Ik wil hier de boel niet verstoren.
Als ik weet wat echt dress watch is kan er zo weer een aantal afhalen. In mijn enthousiasme ben ik het misschien uit het oog verloren.

Mooie exemplaren hoor! Heb jij net zoveel horloges als @fredpanarai1
Nee joh, zoveel horloges heb ik ook niet hoor. Behoor zeg maar tot de middelmoot op het HF

Nee joh, zoveel horloges heb ik ook niet hoor. Behoor zeg maar tot de middelmoot op het HF
De middenmoot, hoeveel zouden dat er dan zijn, stuk of 100 of zo ?
Wauw!

Als ik weet wat echt dress watch is kan er zo weer een aantal afhalen.
Als je het letterlijk zou nemen, wat je niet moet doen hoor. Kan je zomaar 90% eraf halen . Geen cijfers, datum, leer bandje en ga zo maar door. Is op te zoeken hoor, maar als jou gevoel zegt dat het dresswatches zijn, gewoon posten. Maar met het aantal wat jij hebt, mag je er wel wat meer in 1 post zetten. Niet gelijk alles in 1 post natuurlijk maar wel wat meer spreiden

De middenmoot, hoeveel zouden dat er dan zijn, stuk of 100 of zo
Ik zit je maar een beetje te plagen hoor, we hebben gewoon veel horloges. En vooral in het vintage deel hebben ze vaak meer horloges dan bij de dure merken. Ben in het Rolex Only nog niet 1 tegen gekomen met meer dan 20 horloges, maar ik kan het mis hebben natuurlijk
Zelf heb ik hooguit 3 of 4 vintage horloges en dan tel ik die van mijn vrouw erbij