Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Ik zal eens een beetje rondkijken in mijn verzameling, ik denk als we het letterlijk moeten nemen, wat we niet gaan doen, dan heb ik er niet zoveel die in aanmerking komen, ik vind horloges juist met cijfers veel mooier dan zonder, ik let daar altijd bij de aanschaf op, al is het nog zo mooi, als er geen cijfers op de wijzerplaat aanwezig zijn dan heb ik weinig interesse .

2 likes

Past onder de mouw, leren bandje, geen cijfers iets groter dan 36mm helaas…

4 likes

Dat is juist zo leuk vanaf een paar euro tot een paar honderd euro heb je fantastische vintages, en juist het bieden en opknappen het verzamelen, al die horloges netjes bij elkaar in de verzamelboxen is een prachtig gezicht.

1 like

Als je je eigen eerst inleest voordat je een stromvloed aan horloges neerzet zie je bij regel 2730
een filmpje van @wbcoupe van YouTube wat gaat over Vintage Dress Watches.
Handig om dit eerst even te kijken…

2 likes

Bijna een echte dresser, jammer van de cijfers, maar ik vind’m prachtig.

3 likes

Leuke reactie Ruud, bedankt

3 likes

Dat is nou net mijn probleem, ben a-technisch he en daarnaast hou ik ook niet van kleine dials en daar kom je met veel vintage horloges toch in terecht. Uitzonderingen daar gelaten, maar 36mm is over het algemeen wel het uiterste maatje van een dresswatch. Maar joh, een kniesoor die daar moeilijk over doet. Ik in ieder geval niet :wink:

cijfers zijn prima! geen zorgen, dit was zelfs mainstream tot de jaren '50 :grinning:

klassieke dressers:

• zo plat mogelijk
  • kleinere diameter
  • time only (muv seconds of small seconds)
  • liefst edelmetaal of verguld. Indien staal, hoogglans gepolijst
  • leren band, of band van edelmetaal

voor wat het waard is. de horloges hierboven zijn overigens prachtige stukken!

3 likes

En daar gaat het uiteindelijk om, @Macx is er heel blij mee en daar gaat het om. Genieten van je liefhebberij/hobby :+1:

3 likes

Deze Drott zou heel goed staan onder een boordje.

2 likes

heel mooi!!

1 like

Nog eentje dan
Niet honderd procent dress watch, zelfs deze voldoet niet aan de eisen, wel een leren band, maar niet chic en weer die cijfers hé.

1 like

Continental , geen cijfers wel weer een datum en het ergste is wel dat rubberen bandje, zo ordinair.

1 like

Concerta, geen echte dress watch wel moioie wijzers en geen cijfers, op een paar na, niet plat en verguld, dat is wel weer jammer.
Dit was de laatste voor vandaag.

2 likes

Ik ben echt benieuwd waar dat dan op te zoeken is, omdat de meningen erg uiteenlopen… soms tot irritaties aan toe. :thinking:

Hier op ons eigen forum zijn er ook in de loop der tijd meerdere heftige discussies over gevoerd en dat moet natuurlijk ook kunnen.

Maar wat is dan een echte dress watch? Dezelfde vraag inzake een duikershorloge is veel makkelijker te beantwoorden. :slightly_smiling_face:

Wie weet het?

3 likes

A dress watch is usually elegant and thin. It comes on a leather strap and lacks sports-focused complications and water resistance. Instead, you may find more fancy complications, such as a moonphase or a tourbillon. Some say it should not even have a seconds hand. Others demand precious metals. Of course, there are exceptions to all the above, but let us take these rough notions as a starting point.

bron: 【F】 Stop Calling It A Dress Watch And Just Wear One
(Fratello)

2 likes

Heel dressy. Staat goed bij de Marokkaanse kaftan die ik deze veel te warme dagen draag.

9 likes

Dat is nu net het probleem, ga je zoeken op het net krijg je verschillende definities te zien. Men zegt er mogen geen cijfers op staan, moet van edelmetaal zijn enz.
Pak er maar gewoon een willekeurige site bij en vergelijk deze maar eens met andere sites :wink:
Begin met deze site en zoek dan verder: :smile:

1 like

Dank Ferry!:+1:

Laten we Chris @Fate_Amenable_To_Change er ook even bij vragen. Hij heeft meestal veel feiten kennis. :slightly_smiling_face:

2 likes

Zeker weten, maar Chris weet ook heel goed dat ik verdomd eigenwijs kan zijn :wink:

3 likes