Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Ik wist dat dit zou komen :wink: maar op de wp staat een kroontje en aan de kast een kroon :grin:

1 like

Nee joh, Daniel is een toffe gozer maar natuurlijk verwachtte ik dit al vanuit het Rolex :wink:. Zou ook een grap van mij kunnen zijn :smile:

2 likes

Nog maar weinig wekkers!
Of moet dat een topic worden ’ horloges met 4wijzers!’

9 likes

10 likes

8 likes

Horloges met twee kronen,
De orient is misschien een beetje valsspelen door de pusher voor de datum. Maar in mijn ogen is dat geen kroon.

11 likes

Prettige maandag nog! :smile:

5 likes

Wel een coole two-crown :+1:

2 likes

Er is wel verschil tussen een pusher en een Kroon :crown: :crazy_face:
Maar wel een mooi Omega Jan.

2 likes

De kroon (om de bezelstand vast te zetten) bij de 4 ontbreekt, maar deze Sicura hoort hier wel :innocent:

6 likes

8 likes

Je weet maar nooit waar ik mee kom, maar zal het in mijn achterhoofd houden :wink:

2 likes

Ssssst, ik moet aan 6 horloges komen t/m zaterdag. :wink:

:rofl:

7 likes

Hele mooie Omega Jan, maar helaas 1 kroon en 1 chronostop. Misschien even die pusher tijdelijk vervangen voor een kroon, want zeg nou zelf hoe vaak gebruiken wij een chrono :wink:

1 like

Laat je dat ook zo, of komt die kroon er in de toekomst toch nog op. Niet dat het noodzakelijk is natuurlijk :wink:

Ha Bill, bij mijn Orient lijkt het tenminste nog op een kroon :wink:
Enne bij de derde foto, de Poljot, tja daar trappen wij ook niet in maar leuk geprobeerd. Maar jij hebt 553 horloges (ja ik heb ze geteld he :smile:), daar moet er toch wel eentje tussenzitten met 2 kronen :grin:

1 like

De poljot heeft twee volwaardige kronen. Een om de alarm in te stellen en op te winden en de andere voor de tijd en opwinden

Bij de orient ook volwaardige kroon voor de duikers functie. Is ook draai kroon. Dus tja… De wekker was gewoon leuk van vostok

Bij horloges met 2 kronen kom je vaak op de reveil’s uit. Vandaag eentje om. De Maurice Lacroix Masterpiece met het AS 5008 uurwerk (ML20 bij Maurice Lacroix)

8 likes

7 likes