Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Een Conny zou je best staan en past ook mooi bij de rest van vintage. Maar zijn best wel prijzig, maar 1 vette vintage moet je jezelf gewoon gunnen :wink:

O ja, deze ook nog…

En deze…

Met Venus 230: De rode stip zegt dat de wekker uit staat…

10 likes

In het geval een van een reveil ofwel wekker, is een kroon voor het opwinden van het uurwerk, verstellen van datum en tijd. De andere kroon is voor het opwinden van de alarm functie en het instellen van het alarm. Een functie die ik als back up gebruikte in sommige gebieden van Maleisië waar de stroomvoorziening niet heel betrouwbaar was voor het opladen van de telefoon.

1 like

:partying_face:

7 likes

Ik kwam tot ontdekking dat ik geen twee kroner in mijn verzameling heb…snel Ebay opgedoken en een NA gescoord :rofl:

9 likes

Ja. Deze heeft een Ronda penanker.
Ik heb nog een andere met penanker maar even geen foto van.

8 likes

Ik zal er hier een paar neerzetten.

Oei, 3 kronen…

13 likes

Leuk ! Ik had het kunnen weten, waar de penankers zijn!

3 likes

Ha, de orator uit de fabriek van mijnheer Otto Schild

1 like

Ja , mooi is tie hè! Bedankt voor het ( mede) uitzoeken van de oorsprong van de naam en het merk!:+1:

2 likes

Tijd voor eens wat anders Bill en de Conny zelfs als vintage houdt echt wel zijn waarde.

Leuk man en gefeliciteerd natuurlijk, maakt je collectie wel completer toch :wink:

2 likes

7 likes

Leuke collectie man, ik vind die Aevig wel een leuk horloge :+1:

Oei, ja dat wordt strafwerk he. Zal je matsen omdat je altijd zo goed oplet. 25x “ik moet mij altijd wel aan de regels van Ferry houden” :wink:

Zelfde geldt ook voor Jasper @Meistersinger natuurlijk, altijd mijn inleiding lezen. Dus ook jij Jasper strafwerk :wink:

2 likes

Je krijgt het nog lelijk druk met dat stafwerk nakijken… :rofl:
Dan zet ik maar niks neer want heb niets met 2 kronen hoef je het ook niet na te kijken.

1 like

Ja joh, heb echt een zwaar leven. Tijd voor loonsverhoging :wink:

2 likes

Begin nou volgende week niet met een Rolex topic he die heb ik ook niet…moet ik die ook weer gaan kopen :joy:

3 likes

We gaan wel ff met de pet langs bij iedereen van HF om geld voor je op te halen. :rofl:

2 likes

Ook ik moet hier natuurlijk weer eentje posten, de Dan Henry 1970. Met die extra kroon kan je de binnenring draaien, denk dat niemand die gebruikt, maar staat wel leuk toch :wink:

6 likes

Dit is het beste idee van 2024:-). Lees je mee @Jurk, niets anders dan overwerk hier :rofl:

3 likes