Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

10 likes

Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat je Steinhart wel een tof merk vindt :wink:, mooie collectie man :+1:

1 like

En RLC style

20 likes

Mooie setjes man :ok_hand:.

Leuke hobby hebben wij toch hè?

Over het thema: ‘waar je er meer dan 5 van hebt’:
Ik zie er bij de meesten maar 5, maar ja dat vind ik al heel wat…
Maar ok, ik ga mijn best doen met meer dan 5.

1 like

Heb mijn best gedaan, meer dan 5 gevonden.
Het kan natuurlijk niet anders of dat zijn er een aantal uit mijn collectie Finse Leijona’s
Ik denk dat de enige op het forum die er meer heeft van dat merk is @Proenski, maar die is er al veel eerder mee begonnen en bovendien heeft ie goeie connecties in Finland.
Proenski is de Lion King!
Ik hoop dat hij in dit draadje er ook een paar in een groepje (van meer dan 5!) wil laten zien.
Gelukkig doet Jeroen er ook af en toe wel eens eentje weg en die komen dan soms weer bij mij terecht.

Hieronder een paar van mij:

13 likes

Lagonda deel 1/2

12 likes

Mooi Macx! Zweden doet ook weer mee!

2 likes

Zo dan Mark, dat is een aardige collectie kunnen we wel zeggen :+1: Leuk ook die Seiko’s op de standaards en leuk diverse wp op al je horloges. Ben benieuwd wat je morgen, woensdag, t/m zaterdag gaat plaatsen :wink:.

1 like

Leuk die Lagonda horloges, lees net dat ze uit Zweden komen :wink:. En je houdt je keurig aan de regels van mijn inleiding :+1:
Ik vind die 1 na laatste het mooist, geen datum, maar wel mooi rode sec.wijzer. Klinkt misschien gek maar ik vind juist die wel iets weg hebben van een Atlantic :wink:

2 likes

Dank je Ferry, er komen nog 7 Lagonda’s waaronder een mooi dames klokje, maar dat zie je deze week wel verschijnen.

2 likes

Een thema waar je een foto plaatst met een heren en dames horloge tegelijk op 1 foto.
Ik hou van Lagonda, Certina, Atlantic, en nog enkele waarbij ik ook een dames horloge heb, het is juist wel leuk om een stelletje te hebben, dus als op Tradera een dameshorloge voorbij komt van 1 van deze merken dan ga ik daar op bieden, en een dames horloge al zijn ze nog zo mooi kosten bijna niets.

2 likes

Het uiterlijk zoui wel gelijk moeten zijn of althans bijna gelijk, dat is het mooist, was ik nog even vergeten te vertellen.

1 like

Verder wat me opvalt aan dameshorloges, zo doen het meestal altijd, en goed.

2 likes

Ja, daar wordt waarschijnlijk wat minder aan gepield en als je ze dan goed opwindt, doen ze het! :rofl:

3 likes

Maar je ziet ook geen versleten kasten bij dames horloges, en zijn toch ook ruim over de 50 of 60 jaar oud. Alle dames die ik heb zien er nog heel aantrekkelijk uit.

3 likes

Staat genoteerd Macx, help mij eind van de week nog even herinneren.
O ja Macx, mijn zoon gaat in juni 2025 trouwen met een Zweedse. Zou toch leuk zijn als ik dan van jou een dames en heren Zweeds horloge mag lenen, kan toch moeilijk met een Rolex aan komen kakken daar. Of als je iets leuks ziet op Trada heren en dames horloge uit Zweden, mag je er van mij op bieden :wink:

2 likes

Dus 1 voor je vrouw en 1 voor jou, dat kan, kom maar even langs dan mag je wat uitzoeken. Ik ga het niet opsturen, maar kom maar even joh. Ik zal ook op Tradera kijken., 25 juni 2025 dan is tegen die tijd wel meer keus denk ik hahaha

2 likes

Lijkt mij wel leuk, maar je woont volgens mij niet om de hoek bij Schiedam :wink:. Maar kunnen Assie en ik er altijd nog een leuk dagje van maken. :smile:

2 likes

Ik zal de dames eens mooi bij elkaar zetten, lijkt me wel mooi. De techniek is onvoorstelbaar dat ze dat toen al zo konden maken, en ik durf er nog geen schroefje van los te draaien, zo klein is het, dat intrigeert me enorm, ik heb ook altijd wel ergens een paar dames op mijn bureau liggen ze even te strelen en te bekijken, en ze doen het altijd.

2 likes