Heel soms wel eens niet…
Ook jij weet mij wel te vinden, dus schroom niet als je iets tegen komt maar geen chronograaf. Heb ik er onderhand wel genoeg van
Zo iets had ik ook, zit nu in Assie haar box. Kan het niet uitstaan dat ze bezuinigen op een wijzer . Maare Bill, 5 of meer he. Dit zijn er maar 2, je zit toch niet op strafwerk te wachten he. Nou ja in de nachtdienst zo gemaakt natuurlijk
Meest bereikbare vintage Tissot in de 39+ mm klasse is de ref. 44518.
Diameter van 42 mm, dus flink groot voor een vintage:
Prijs waar je aan moet denken 500-600 Euro op ebay, bij een juwelier of handelaar ook zomaar het dubbele.
Jesus heeft je al antwoord gegeven, maar wist je dat Lagonda eerst in 1918 begonnen is met het maken van auto’s en pas daarna dus in de horlogerie is gestapt. Het leven kan soms raar lopen
Leuk Bas dat je die info erbij hebt geschreven en leuke horloges natuurlijk .
Nog even een kleine aanvulling op de Leidse fotograaf:
De term “kiekje” komt van de naam van de Leidse fotograaf Israël Kiek (1811-1899). Hij was bekend om zijn spontane en ongeposeerde foto’s, die vaak snel en uit de losse pols werden genomen. Hierdoor werd zijn achternaam synoniem voor dit soort informele foto’s
Sorry Robin, zit nog steeds met een vintage toetsenbord en je weet ben a-technisch he
Mooie collectie Velona’s Het is een merk dat eigenlijk niet zolang op de markt is geweest, zo’n 30 jaar. Jammer dat ze er destijds in de jaren 90 mee gestopt zijn. En niet te vergeten dat er Zwitserse uurwerken in de Velona’s zaten. Maar ja V&D ook weer een stukje nostalgie.
Mooie Seiko’s Jesus, denk dat ik er ook maar eens eentje moet aanschaffen
Ja je komt zeker Seikos te kort in je verzameling.
.
Welk zal ik voor je inpakken ?
Met een rose of blauwe strikje.
Weer een merk die nieuw voor mij is, maar toch nog wat aanvulling op het uurwerk
Emkoza horloges, een Nederlands merk, bevatten vaak Franse uurwerken. Een voorbeeld is het Emkoza FE 140-1 model, dat bekend staat om zijn Franse uurwerk. Deze horloges hebben vaak een karakteristieke wijzerplaat met een rijke patina, wat bijdraagt aan hun charme
Vooral uit Frankrijk, maar geen idee over de kwaliteit. Misschien wel met de Franse slag in elkaar gezet
Lip en Yema, geen probleem. Maar de rest( luxe merken uitgezonderd, vanzelfsprekend)
Ben natuurlijk gelijk gaan kijken, kwam er 3 tegen €700,00-€900,00 en €1200,00 geen kattepis zou ik zeggen. Ik wil eerst gewoon eens kijken of het wat is voor mij en dan tegen een leuk prijsje. Valt mij wel op dat er maar weinig info geven over de dial maat van de horloges. Maar ik heb geduld, hou ook mp goed in de gaten en nu dus ook ebay
Ik zie ze hier wel eens schrijven over een vijfje, nu vind ik dat eigenlijk best wel goedkoop. Zat eerder te denken aan een tientje
Maar ik weet dat Elka het nieuwe opgerichte horlogemerk niets te maken heeft met het oude Hollandse horlogemerk van vroeger.
Maar hele leuke en mooie collectie
Ja dat klopt. De laatste eigenaar wilde niet dat de naam nog na hem gebruikt zou worden. Maar in het merken recht is het kennelijk moeilijk iemand te verbieden zijn eigen naam te gebruiken. Dus: slimme marketing, maar niets méér dan dat …
Overigens zijn er nog originele ELKA horloges gemaakt met Quartz uurwerken! Ik meen dat het eind jaren tachtig gedaan was met de Elka’ s
Maar wel altijd wat uurwerken gebruikt van de wat betere soort… Peseux, Eta AS e.d.