Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

7 likes

7 likes

Komen ook best wat moderne langs toch Ferry - ik zag al mooi Citizen en Seiko spul, later ook Fossil en Fortis jonkies en zelf draaien bij mij ook jongere Casio’s aardig mee. Wordt best leuk topic zo met jouw ijverig bijeengesnorde background :+1:

3 likes

ELKA !
Het Amsterdamse merk van de familie Kiek.
LK. Louis Kiek, Later Ernst-Louis Kiek.
Trouwens ook familie van de Leidse fotograaf, waarnaar de term ’ een kiekje nemen’ is vernoemd.
Tegenwoordig is het merk nieuw leven ingeblazen door

iemand die ook aanspraak kan maken op de initialen El K
( Maar peperduur, dus die heb ik niet)
Je ziet: ik ben er volop mee bezig. Ik zoek nog een kastje en de moed om een balans-as te wisselen.
De volgorde is weer - naar schatting - op leeftijd.

10 likes

Leuke merkcollectie Bas :ok_hand:

2 likes

ZAT DE CAPSLOCK WEER VAST?! :smiley:

2 likes

Goedemorgen,

Vandaag de Velona’s, een merk dat door Vroom en Dreesman werd verkocht:

11 likes

Jij hebt er echt wel veel hè :joy:Dat is ook van het thema ’ show je horloges met twee kronen ’ :grin:

2 likes

So heeeeee - da’s haast de hele horlogeafdeling van het V&D museum :grin: fantastische modellen bij zeg, respect :ok_hand:

3 likes

Pontiac deel ll en laatste deel voor mij!:watch:

9 likes

11 likes

Lange P’s op de foto

Voor de Pontiac geschiedenis even iets terug scrollen naar Ferry 's info :face_with_monocle:

10 likes

Volgende setje Tissots, jaren 60-70 automaat.

11 likes

En hier nog een Nederlands merk.
Emkoza stond voor M. Koster & Zn Amsterdam, een soort handelsmaatschappij die horloges verkocht.

8 likes

Goedemorgen! Hierbij een 5 tal G-Shocks…

8 likes

Leuk, zo’ n merk. Hoe is de kwaliteit van de binnenwerkjes?

4 likes

Heel veel verstand heb ik er niet van, maar ik dacht niet goed en niet slecht. Beetje zoals de Prisma’s. Ze haalden hun uurwerken overal vandaan.

3 likes

Dat is waar, maar over het algemeen is vintage toch oververtegenwoordigd. Even voor de duidelijkheid, heb niets tegen mooie vintage horloges, Zijn alleen vaak zulke kleine maatjes, maar moet nog een eerdere post beantwoorden van Lex over de Jumbo vintage horloges :wink:

2 likes

We hebben het daar al eens eerder over gehad, vliegers kunnen leuk zijn. Heb ik er maar een paar van (weet niet eens hoeveel :wink:) maar niet echt mijn smaak, maar dat weet je Lex. Maar ik zie soms echt pareltjes voorbij komen alleen zijn die nu juist van die kleine maatjes. En je weet waar de kleine maatjes heen gaan he, Assie is er blij mee :wink:. En dan de vervalsingen, je moet echt verstand er van hebben. Open maken (wat ik dus nooit doe :smile:) en anders ben je zo de sjaak. Maar toch ga ik het blauw maar in de gaten houden, je weet maar nooit toch :wink:

1 like

Ik lag gisteren vroeg in mijn nest, maar als jij nog eens een leuke vintage en goed lopende Tissot tegen komt, je weet mij te vinden he. Ben heel soms aanwezig hier op het HF :wink:

2 likes