Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

De eerste 2 van onze zoon van 15.

10 likes

Beste vrienden, morgen laatste dag van dit thema. Nog ideeën over andere thema’s? Kan ik die ook noteren :smile:

2 likes

Stapeltje Tissots maar weer, jaren 30 - 40

13 likes

Je horloge bij een heftruck, leuk thema maar te weinig deelnemers :joy::joy:

2 likes

Kom op Richard dat kan beter, misschien ooit eens je horloge onder de band van een heftruck :wink:

2 likes

Of onder de vrachtauto ook een verpletterend thema. :rofl:

3 likes

Thema’s om te doen.
Laat je laatst aangekochte horloge zien.
Laat je digitale horloges zien.
Analoog en digitale horloges ineen.
Horloges de zogenaamde einzeigers met 1 wijzer.
Horloges met maanstand.
Horloges die je gekocht hebt maar nooit gedragen worden en waarom niet.
Horloges met een grappig verhaal erbij.
Horloges die je gekocht hebt en waar je spijt van hebt van de aankoop en waarom.
Er zullen er wel meer zijn maar die schiet me nu even te binnen.
Het zijn maar suggesties…
En sorry als je al zo’n thema hebt gehad want ik ga niet alles doorkijken.

5 likes

Supermooie Tissot!

4 likes

Top Ruud, dat is nu precies wat ik bedoelde. Ik ga ze noteren en komen vanazelf voorbij :+1:

3 likes

Toon je missers! Leerzaam, mislukte aankopen… :thinking::wink:

2 likes

Dank je. Een van de eerste waterdichte Tissots.

2 likes

De geschiedenis van Alpina horloges
Het verhaal van Alpina horloges begint in 1883, het is altijd een voorloper geweest op het gebied van horloge-innovatie. Als merk is Alpina altijd op zoek geweest naar manieren om te verbeteren en vooruit te komen op alle gebieden van haar bedrijf, van kwaliteitscontrole tot de werkomgeving.

Gottleib Hauser was een onafhankelijke horlogemaker in Zwitserland die het erg moeilijk vond om onderdelen en materialen voor zijn horloges te vinden. Na een paar jaar hard werken had hij een idee om een ​​unie te creëren van leden die allemaal collega-horlogemakers in Zwitserland waren die dan gezamenlijk onderdelen, materialen en ideeën konden delen. Dit was toen hij de “Alpina Swiss Watchmakers Corporation” oprichtte. Dit verenigde de belangrijkste onafhankelijke Zwitserse horlogemakers die toen bekend werden als de “Alpinisten”.

Ze werden aanvankelijk ontwikkeld om de productie van uurwerken en de uurwerken zelf te optimaliseren en te ontwikkelen door samenwerking tussen de fabrikanten en leveranciers, maar Alpina begon al snel met het ontwikkelen van kalibers en chronometers en produceerde deze volledig in eigen huis.

Het logo van Alpina Watch is ontwikkeld op de Matterhorn in Zwitserland. Deze berg ligt 4.478 m boven zeeniveau, kijkt uit over de Zwitserse stad Zermatt en heeft een van de hoogste toppen van Europa en Europa. De prachtige piek en het besneeuwde frame maken dit een van de meest visueel aantrekkelijke bergen in de Aostavallei. De driehoekige vorm is gebruikt in het ontwerp van het logo en het werkt perfect.

Er is zoveel te vertellen over het merk Alpina

7 likes

Goed verhaal Macx :+1:, ik wil de Alphina uit 1953 met het kaliber 592-598 hebben voor de prijs van de nieuwe Alphina’s :wink:. Zat ook naar de nieuwe modellen te kijken, zitten echt wel mooie modellen tussen. Nu vraag ik mij wel af of het eerste horloge uit 1883 een polshorloge of een zakhorloge was, dit werd mij niet duidelijk op de site?

2 likes

Nog eentje met een Nederlands tintje:

Screenshot_20241004_140528_Chrome

7 likes

Dat zal vrijwel zeker een zakhorloge geweest zijn. Polshorloges voor heren bestonden nog niet, en ook voor dames werden die maar sporadosch gemaakt.

2 likes

Pontiac, deel 3

Ook de wekker , nog dank aan Boris!

En deze , NOS gekocht. Lijkt een Franken watch, maar hij is toch echt ergens zo in elkaar gezet.
Over het merk heb ik niets terug kunnen vinden.
Maar binnenin staat toch echt Pontiac…

En dan de bling bling afdeling:

9 likes

Pontiac deel 4 en laatste…
Na de maillots Jaunes nog , ter aanvulling , twee projecten waarmee ik bezig ben. Ze zijn lekker zeldzaam, dus mogen ze tzt naar Maurits.
Na veel gedoe schijnt een heel oud lijkje van een maillot blanc toch nog aan te komen. Bulgaarse verkoper, Bulgaarse post en geen problemen daarmee. Wel met PostNL. Die flikkeren gewoon de pakketjes op het eerste de beste ’ service’ punt neer. Nog te beroerd om een melding te sturen of een briefje in de bus te doen!
Maar, ik denk dat dit pakketje weer terug gestuurd is naar Bulgarije en nu weer onderweg is… Ben benieuwd…

Ik ben benieuwd of ik er een kastje bij kan vinden…

En ook kan ik maandag deze ophalen:
Een ’ diable rouge’.

4 likes

Bijna de Seikos Recraft vergeten.

9 likes

Bijdrage nummer 2:

De welbekende Flieger uit 1987, redefined in 2020. Onder andere de bi-Compax Chrono. Met 120 clicks draaibare bezel voor een 2e tijdzone.

Fortis Flieger F-41 Midnight Blue Limited Edition 300pcs

De Fortis Stratoliner, uniek ontwerp met een geheel vlakke wijzerplaat( een uitdaging met al die subdials) Voorzien van het echte spacetested columnwheel uurwerk met 60 hr gangreserve.

Fortis Pilot Professional.

2024 70 jaar Fortis Marinemaster, de naam Marinemaster delen we met een ander mooi merk. Geen helium valve maar de kroon is bedoeld om de draaibare duikerring te ontgrendelen. Want tja wie heeft een Helium valve nodig

12 likes

Dat dacht ik al, maar op die site werd dat dus niet aangegeven :wink:. Maar ja, je weet maar nooit toch, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :smile:

2 likes