Zoals ik al zei, vandaag een ander merk. SQUALE
Squale 1521 Ocean cosc gecertifiseerd
Extra vette mesh erbij gekocht, maar deze op de matic gedaan.
Squale 1545, eigenlijk voor Assie gekocht maar zoals zij van mij pikt. Doe ik het soms ook van haar. Ach 1 pot nat zullen we maar zeggen

HFLE 2024 Squale 1545, let op deze zonder datum

Squale 50 ATMOS Black - 1521, ja ik weet het. Krasje op 2 uur, wordt in orde gemaakt door @royke74 en krijgt ook een service, is belooft door Roy

Squale 1521 Matic zowel op leer als op meshband van Squale
Stukje geschiedenis van de ontwikkelaar van Squale Charles von Büren. Charles is al begonnen in 1950 toen hij het bedrijf C. Von Büren SA oprichtte in Neuchâtel, Zwitserland. Aanvankelijk produceerde het bedrijf horlogekasten voor andere merken, maar in 1959 begon von Büren met het maken van duikhorloges onder de naam “Squale,” wat “haai” betekent in het Frans echter als je haai in het Italiaans zou schrijven dan schrijf je het als squalo, om het even simpel te houden . Over de uitspraak zal ik het maar niet hebben, zijn de meningen over verdeeld
.
Charles von Büren was dus een Italiaan die vlakbij de grens van Zwitserland woonde, daarom ook liet hij de Squale produceren in Zwitserland.
Squale mag je ook gerust een duiker noemen, er zijn ook diverse duikrecords mee gevestigd. Het eerste record was in 1965 met 67 diep, later gevolgd in 2002 met 76 meter diep.
Na het pensioen van Charles von Büren gingen de families Maggi en de voormalige Italiaanse distributeurs van von Büren-horloges een partnerschap aan.
Interessant is om de wikipedia site eens te lezen, daar staat nog veel meer in. Aanrader dus!
Een van de bekendste samenwerkingen was met Blancpain voor de productie van de “Bund” Fifty Fathoms voor de Duitse marine.
Zo dit was mijn laatste bijdrage van dit thema, morgen is het weer vrije keuze dag
En nogmaals, heb je een leuk idee voor een thema, schroom niet en vertel het mij.
Ik heb al enkele thema’s gekregen, maar dit topic moet natuurlijk over 20 jaar nog steeds bestaan .