Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

11 likes

10 likes

15 likes

8 likes

8 likes

10 likes

Mijn duim is moe

9 likes

Leuk thema: de datum niet op de ‘3’…

3 likes

8 likes

Hoe zou dat komen Bill? ?
Zou jij niet naar dat klooster deze week voor retraite? :thinking:

:grin:

2 likes

Dat is een beetje algemeen… Dan krijg je eindeloos seiko’s en andere duikers te zien met de datum op 4. De datum op 6 is al wat meer apart en ook mooier, maar de datum op 12 zie je zelden. Dus als @fredpanarai1 ooit bedenkt dat ‘datum op 12’ een thema wordt krijg je denk ik wel bijzondere horloges te zien. En dus niet ‘dag op 12’ want dat levert een invasie van Rolexen op.
Een andere bijzondere datum aanduiding die zeldzaam is zou de zgn. ‘roulette datum’ zijn, De cijfers van de datum zijn dan om en om rood en zwart. Om dat overtuigend te laten zien moet je dan wel 4 foto’s maken en plaatsen van het zelfde horloge met opeenvolgende datum cijfers in rood-zwart-rood-zwart. Dus niet alleen twee plaatjes met eerst een rode zondag en een zwarte maandag, want dan krijg je een tsunami aan Seiko day-dates te zien.

Was dit weer even inspiratie genoeg, Ferry?

8 likes

Of big date/ grossdatum/ panoranadatum daar zijn er ook niet heel veel van volgens mij…

96217a71630d7828ab6dddc17636faa4b538f2d0
@fredpanarai1

4 likes

8 likes

Top Lex, hoemeer thema’s ik kan noteren hoe beter. Je zal deze wel in de toekomst zien verschijnen, tja want we willen nog jaren door met dit topic :smiley:

Dus mensen, hoe meer thema’s er aangedragen worden, des te minder hoofdpijn krijg ik van het denken :grin: Blijf maar lekker komen met tips :+1:

4 likes

8 likes

Eigenlijk zouden wij leden van het HF korting moeten krijgen bij DNK, zelf heb ik er 2 en betaal gewoon de volle pond. Iemand goede contacten bij DNK, werp dan eens een balletje op :wink:

2 likes

Hij zeker mooi, alleen geen IKEA op de wp, zou toch wat zijn zelfbouw horloges bij de IKEA :rofl:

2 likes

91431507c75ded5f16e5cd0bd22dce79edd1ebaf_2_666x500

Sportivnie. Jaar 1957.

9 likes

Its top of the Bill, Bill met al die Russen en af een toe een verdwaald ander merk tussendoor :+1:. Weer eens wat anders Bill dan billetjes wassen :wink:

1 like

6 likes