Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

:point_up_2:t2:

2 likes

Hallo beste forum vrienden, ik moet natuurlijk ook wat plaatsen.
Laat ik beginnen door te zeggen, dit is voor mij een echt plakhorloge.
Waarschijnlijk heeft te maker ervan met een scheel oog gekeken naar een Seiko Presage open hart, maar dan was die heel erg scheel. Echter het uurwerk wat erin zit is wel een Seiko uurwerk, maar dat zit in zoveel horloges, zowel merk, hommage als plak.
Zal beide foto’s plaatsen, verschillen zijn niet moeilijk te vinden :wink:

7 likes

Vooral de prijs zal behoorlijk verschillen… Maar ja kwaliteit kost wat en die Presage is ook wel erg mooi. De ‘Duxot’ daarentegen… mwah. Alles teveel, te bling en te grof.

1 like

Ha Lex, je weet het wel. In het begin maak je heel veel fouten. En ik heb er heel wat gemaakt, maar uiteindelijk ook van geleerd. Deze destijds gekocht op 1 van de Veilingen die wel bekend zijn. Iets van Talpa :grin:, zo heb ik er nog wel meer gekocht, dus kan wel wat plaatsen deze week :wink:

2 likes

Mijn Casioak, hommage aan de Audemars Piguet Royal Oak (Offshore). Bij velen op hf in de collectie.

8 likes

Dat is het leuke van verzamelen toch, Ferry. Je leert van wat je in huis haalt. In het begin koop je alles wat wijzertjes heeft, maar je wordt gaandeweg kritischer en je gaat je eigen smaak en voorkeuren ontwikkelen.
En je kan de missers altijd weer weg doen. Hoe bizar ook, er is altijd een liefhebber, ook voor hommage’s, plakkers en ‘shitters’. Je zal er bij het flipperen wel eens op moeten toeleggen, maar de hobby is niet gratis!
Jammer als je als onschuldige beginner teveel geld uitgeeft aan iets wat je op dat moment heel mooi vind, maar wat achteraf toch een ontzettende misser blijkt te zijn. Leergeld kost het altijd.
There is no such thing as a free lunch!

Jij bent mede dank zij de hommages en plakkers gegroeid naar wat meer investeren en vooral daardoor ook hogere en zeer hoge kwaliteit.

Ik ben in de loop der tijden ook steeds kritischer geworden maar altijd in de tientjes handel blijven zoeken, maar wel met af en toe, zeg maar regelmatig, de vreugde van een pareltje of een zeldzaamheid. Ook in de categorie meuk, tientjeswerk en grabbeldozen ga je met wat ervaring soms hele mooie dingen vinden.

Als de hobby niet zo divers was en niet zoveel aspecten had, zaten we hier niet met zijn allen over horloges te l&ll&n.

5 likes

Echter het verschil tussen jou en mij is, dat jij ze mooi weet op te knappen. Vintage durft te kopen en genoeg contacten om een vintage te servicen. En ik vooral nieuw of bijna nieuw koop, ook wel tientjes werk (een heleboel tientjes :wink:) en ik voor de wat grotere dials ga, zeg maar minimaal 38mm en hoger.
En je weet flipperen doe ik nog niet, nou ja heb ooit eens een hele boodschappentas vol geflipperd :stuck_out_tongue_winking_eye:.

4 likes

Daar heb ik nog steeds plezier van Ferry! :pray: :+1: :joy:

3 likes

Deze Invicta heett wel wat weg van deze Rolex.
Natuurlijk wel een heel stuk verfijnder, kijk maar naar de uurmarkers in vergelijking met die pingpongballen op de Rolex. :wink:

Screenshot_20240506-183427_Samsung Internet

9 likes

:rofl: :rofl: :rofl:

4 likes

Misschien ten overvloede, zou leuk zijn of men zijn/haar horloge een hommage of een plakhorloge vindt en waarom. En daar zitten best leuke en straklopende horloges tussen. Dus schroom niet om wat extra info te geven :+1:

1 like

Lol Eddie, misschien verkoper worden bij Invicta :wink:. Zou dit maar niet in het Rolex only plaatsen, dan zijn er ineens heel wat verdrietige Rolex eigenaren :rofl:

1 like

Eigenlijk ben ik niet zo van de hommages, maar voor €11 vond ik deze Cartier Tank hommage toch nog wel leuk.

9 likes

Soms is bovenstaande Invicta zeker een plakhorloge.
BV als ik haar omgehad heb naar de moestuin en tot mijn ellebogen in de aarde heb zitten wroeten of zo.
Maar dan krijgt ze naderhand thuis een badje en is het plakkerige er wel weer af.

4 likes

En ze blijft lopen en lopen en lopen
:hugs:

4 likes

Gelukkig zijn de meeste daarvan veel te goed om hier te kijken( de goeden niet te na gesproken)

2 likes

En hij doet echt hetzelfde als de Cartier, geeft gewoon de tijd aan.
Oeps, sorry @Fate_Amenable_To_Change wil je niet verdrietig maken :wink:

3 likes

Hey, ik kan ook eens meedoen.:grimacing:

Ook een Dirty Dozen inspiratie, maar wel met een eigen twist.:hugs:

9 likes

Dat laatste…

1 like

Mijn enige plak horloge. Gewoon een ordinaire kopie van de Laco Basic: de Corgeut van AliExpress. Loopt prima met dezelfde luidruchtige Miyota automaat als Laco erin zet maar toch heeft ie het niet. Sowieso was dit voor mij de bevestiging dat ik niks met Fliegers heb.

6 likes