Ok Ferry, de boodschap is ontvangen. Ik ga een poging doen om degene te zijn die aftrapt voor deze week. Maar ik zie terwijl ik dit schrijf dat dat niet is gelukt. Nou, de tweede dan maar.
Hier komt mijn laatst/recentelijk verworven plakhorloge.
Ik kwam het ding tegen op de Zweedse Tradera veiling, inmiddels intensief bezocht door een aantal mede HF leden, die dit prachtstuk allemaal over het hoofd zagen, omdat ze dachten: dit kan niet voor die prijs. Maar het kon wèl en ik was niet eens de enige bieder. Wel de laatste
Het ding is in zekere zin ook wat sommige mensen wel eens een hommage noemen, het merk was mij totaal onbekend en tsja, het leek een beetje ergens op. Dus toch maar op de knop gedrukt.
Mooie foto’s van de verkoper:
Met een heleboel goede wil en fantasie en een stevig gevoel voor understatement zou je kunnen zeggen dat dit horloge is geinspireerd door de Grote Seiko… Misschien? Toch? Een… hommage?
Hieronder mijn eigen foto’s. Het stalen bandje heb ik er vanaf gesloopt, want ik hou niet zo van stalen bandjes. Ik ben toch meer, zoals @fredpanarai1 al subtiel opmerkte ergens hierboven in dit draadje, een ‘leerliefhebber’. Dus ook hier een leren bandje op gezet.
En dan krijg je zo iets.
Dan het het merk. Auriol Klinkt goed. Nooit van gehoord. Dus ik zou Lexaf niet zijn als ik dat niet ging opzoeken.
Mikrolisk dus.
En ja hoor, Mikrolisk kent het merk!
En nee hè! Het Ultieme Plakmerk!
Ik heb nog even gekeken op de website van de LIDL en het is waar. Auriol is het huismerk van deze grootgrutter voor horloges en leesbrillen.
Mijn modelletje was uitverkocht, ze hadden nog wel een paar andere in de aanbieding, maar die waren toch duurder dan de mijne van Tradera! Lidl: € 9,99 per stuk. De mijne kostte nog iets minder en de verzendkosten vielen weg vanwege de aankoop van nog wat meer (wat serieuzere) horloges bij dezelfde aanbieder.
En zeg nou zelf: het staat toch best aardig aan de pols?
Alleen, denk er om… je mag 'm niet in de kliko gooien!