Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Vulpennen zijn leuk. Ik heb er een paar, maar niet echt een verzameling. Ik val vooral voor waterman. Kink met horloges: je hebt er maar één nodig, maar er zijn zoveel mooie!

4 likes

Geniet van dat soort weekenden. En: grappig ding, maar mijn Brunmontagne vind ik de mooiste.

2 likes

Dat hoor ik natuurlijk graag! :grin:
Genieten doe ik er zeker van, uitbundig ook :partying_face::rofl:.

1 like

Het is vandaag vrije keuze dag (vrijekeuzedag) dus ik mag nog steeds een Nederlands horloge plaatsen. De Brunmontagne dus. Toen ik in maart 2022 op dit forum terecht kwam, zag ik dit merk voorbijkomen. Ik had er nog nooit van gehoord en ik dacht dat het een Frans merk was (maar dan zou het toch eerder Montagne Brun hebben geheten, dacht ik ook). De HFLE 2021 was net uitgeleverd en die vond ik erg mooi. Daarom gaf ik me op voor de fiffer, met zilverkleurige wijzerplaat. In eerste instantie vond ik het horloge groot en zwaar, maar ik ging hem steeds meer waarderen. Ik stuurde de fiffer door en een paar weken later bestelde ik mijn Brunmontagne. De mooiste versie:

8 likes

Bedoelde je ‘link’? Of is het verzamelen van horloges en vulpennen ‘Kink(y)’?
Als je er zo veel hebt als ik ben ik bang voor het laatste…

Horloge ‘Buit’ van ongeveer het afgelopen jaar… :crazy_face:

‘Waterman’

Kan niet zo goed kiezen.
Toch ‘kinky’, vrees ik.

8 likes

Het was een typefout, en ik heb er (nog?) niet zoveel als jij, dus het is nog niet echt kinky (al komt het er best in de buurt). Leuk hoor, al die horloges en vulpennen.

3 likes

Ja Pascal, was wel even wennen zo stil het was op het HF zonder jou :wink:. Maar klopte het wel zo’n beetje wat ik allemaal schreef, want ja dit horloge had wel enig uitleg nodig :smile:

Tafelaars van over de hele wereld met zelfde tafelnummer, doet de vraag rijzen, hoeveel tafelaars je hebt mogen ontvangen. Had ook wel willen komen, maar ja moet afvallen he. Dan beter maar niet naar een zuipfestijn gaan :grin:. Vandaag dus een brakke dag achter de rug?

1 like

Heb ik ff pech zeg, ik ben een kreeft :wink:. O wacht, vulpennen toch :grin:

2 likes

Oke Lex, jij wint :wink:. Ik koop hooguit 3 horloges p.j :stuck_out_tongue_winking_eye:

Snap ik lex, wel iedere dag al je automaten opwinden he :grin:.
En ja, zeker ‘kinky’ Lex. Jij valt toch voornamelijk op leer :wink:

1 like

Speciaal voor alle nieuwsgierigen, het thema vanaf 00.00 uur wordt hommage en plakhorloges. Dan wordt ook de titel aangepast, hoop dat veel leden ook met dit thema mee gaan doen. Komt genoeg voorbij op het forum. Dus @Rhys je kunt om 00.00 uur aftrappen met 1 van je horloges :wink:.
Enig overlap met het vorige thema valt niet te voorkomen, dit thema loopt dus van 6-5-2024 t/m 11-5-2024. Maar ook bij dit thema zou het leuk zijn om wat extra info te geven.

Gr, Ferry

6 likes

:smiley:ja, ik doe niet aan astrologie…

2 likes

Leuk! Daar kom ik de week wel mee rond!

2 likes

Nog steeds blij met je enthousiasme Petra, bedankt! Leuk ook om even kort kennis gemaakt te hebben op de Rikketik!

3 likes

Hahaha met jou is HF nooit stil volgens mij. Zit je al tegen de dagelijkse limiet van reacties of likes aan? :wink:

De uitleg was mooi hoor! Zag ook dat je een tafelronde had gevonden en de link had gedeeld. We waren totaal met z’n 55en geloof ik, dus een mooi gezelschap!

Haha snap heel goed dat je dat had gewild! Zo zijn er wel meer geweest. Maar je was toch echt voor niks naar het hoge noorden afgereisd :wink:. Dus het is maar goed dat je op je gewicht aan het letten bent haha.

Neemt niet weg dat ik het mooi vind dat je het horloge hebt gekocht. Met jouw aankoop steun je ook stichting @ease! Dat is makelijk het goede doel van de NL Tafelronde dit jaar en per verkocht horloge doneert Brunmontagne €75,- aan dit doel.

Dus los van dat het een gaaf horloge is, heeft het ook nog een extra mooie bijdrage.

4 likes

Lekker dan, en ik ben nog wel zo goed voor deze wereld :wink:

Misschien wel handig om uit te leggen waar deze stichting voor staat, ach laat ik het dan maar doen :smile:
Ease is er voor alle jongeren van 12 tot 25 jaar! Je kunt bij ons terecht om te praten over jouw mentale gezondheid, school, werk, seksualiteit of financiën …, als tafelaar wel complete info geven de goede doelen :smile:. O ja, pas even “makelijk” aan in namelijk of is dit op z’n Fries :stuck_out_tongue_winking_eye:.
En ben blij dat er weer €75,00 naar die stichting is gegaan, doen goed werk :+1:

4 likes

Super,
kan weer meedoen deze week
:partying_face:

1 like

De eerste:

7 likes

Oke Beste HF vrienden, de start van het nieuwe thema.

Nu weet ik dat de term plakhorloge verschillend wordt uitgelegd, dus als je een plakhorloge post, leg dan uit waarom dat een plakhorloge is. Bij een hommage horloge verwijst het model naar een bekend merk/model maar met een andere naam. Zo zijn er bijvoorbeeld veel Chinese horloge modellen die bijna 1 op 1 op een bekend merk lijken. De 1 noemt het een hommage, de ander weer een plakmerk.
Ben benieuwd waar jullie mee gaan komen en met welke argumentatie. Mocht iemand zich geroepen voelen om op mijn bericht een aanvulling of correctie te geven, schroom niet om dat te doen. Ik ben niet van porselein :wink:
Let the week begins :+1:

3 likes

Ik was al begonnen :joy:.
Is meer een re-issue.

3 likes

En van welk bekend merk zou dit een re-issue zijn? Misschien kan je er wat meer over vertellen :+1:. En idd, jij bent de eerste :wink:

Als ik naar de kast kijk, heeft deze wel wat weg van een CWC, maar kan het mishebben natuurlijk :innocent:

2 likes