Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Origineel (€ 50.000,-)
Kwetsbaar, niet waterdicht

Hommage (€ 100,-)
Zorgeloos, 20 bar WR

6 likes

Je presenteert dit als een feit, niet als een mening.

Ik denk nog even door in de voedsel metafoor.
Als alles in Nederland en voor mijn part in de rest van Europa en Amerika altijd hetzelfde bleef en bij producten die je gewoon in de supemarkt kan kopen er geen ontwikkelingen zouden zijn, er geen variaties worden bedacht en geen kreatieve oplossingen worden gepresenteerd, zouden we in Nederland nu nog steeds met zijn allen alleen maar op zijn grootmoeders drie dagen doorgekookte erwtensoep, slijmerige boontjes en peen en uien waar je de schijterij van krijgt eten.
Ik kook graag zelf, gebruik soms ongebruikelijke ingredienten uit ongebruikelijke landen maar ik heb geen enkel bezwaar dat ‘de markt’ zich ook daarmee allerlei kanten op beweegt. Natuurlijk is er vergaande commercie, maar ook noodzakelijke concurrentie in die ‘markt’ en ik ben vrij om daar zelf over te oordelen en er mijn eigen keuzen in te maken. Daarenboven staat het mij vrij om anderen op grond van mijn ervaringen te adviseren, maar ik ga niet zover om de keuze van een ander af te keuren omdat er naar mijn menig een gebrek aan originaliteit, authenticiteit of zelfs kwaliteit zou zijn. Dat is aan die ander en beslist niet aan mij. Over ethiek laat ik me even niet uit, daar zijn andere fora en gremia voor. Ik heb daar wel een mening over, maar als we dat hier gaan bespreken gaan we inhoudelijk de grondslag van het Horlogeforum ver voorbij.

In de horlogewereld is het net zo. Kom bij mij niet aan met zielige kinderhandjes uit China, want in andere delen van de wereld gebeurt dat ook. De goudmijnen in Zuidamerika? De dwangarbeid in landen met regimes en zakenlui met een ander soort- of liever gezegd zonder geweten?
Ik oordeel daar voor mij zelf over en maak mijn keuzes. Ik kan mijn keuze kenbaar maken als voorkeur of als advies, maar ik zal nooit de keuze van een ander publiekelijk veroordelen omdat ie niet aan mijn eigen persoonlijke waardebepalingen voldoet.

Beste Chris, ik heb de indruk dat polemiseren iets is wat je graag doet en daar ben je vrij in. Maar ik kan ook mijn ongezouten mening geven en die krijg je dus nu ook van mij terug.

Nog een advies, geen veroordeng van je mening: hou je aan je eigen beloften, dan wordt het leven misschien wat rustiger voor je.

Even goeie vrienden verder… Cheers!

Oh ja, ik hou gewoon niet zo van gepureerde kikkererwten… :scream: :grimacing: :penguin:

1 like

Nogmaals ja.

A.u.b. eloquentie niet verwarren met gelijk hebben.

1 like

Dat mensen bestaande dingen niet zouden moeten verneuken onder het mom van cost-cutting en boefjesgedrag betekent niet dat productontwikkeling niet moet kunnen, Henk. Da witte gij ook.

De man die ooit eierdooiers, mosterd en olie tot mayonnaise ontwikkelde verzon daar ook gewoon een nieuwe naam voor, en noemde het ook geen “olijfolie” meer.

Ik desgevraagd wel. En ik pretendeer ook zeker niet dat niet te doen. :wink:

Ik heb nooit gepretendeerd “gelijk te hebben”, want het is maar een mening. Als ik mensen met hommages of replica’s van de usual suspects rond zie sjokken vind ik dat vaak sneu. Ik zal een ander er nooit uit het niets op aanspreken, maar als het me gevraagd wordt komt er gewoon een eerlijk antwoord.

Je vergeet de veel betere bezel dan de frictie-ellende die Rolex er de eerste dertig jaar op had zitten. Grappig genoeg is die Invicta zo anders dan een Submariner van de afgelopen 50 jaar dat slechts betrekkelijk weinig mensen überhaupt doorhebben dat het een Sub-hommage is. De ultieme ironie.

Dit is dan voor mij ook de uitzondering: een hommage aan iets wat gewoon niet meer bestaat in de markt, of aan iets wat zo obscuur is dat je denkt dat het het origneel is. Zo heb ik de Franck Müller pas leren kennen omdat iemand hier op het forum al jaren de Poljot draagt. De grens tussen sneu en OK is ook niet altijd even helder te tekenen.

1 like

Zo zie je maar Chris, we kleuren niet allemaal binnen de lijntjes :wink:. Maar als daar de wereld slechter van wordt, dan weet ik nog wel een paar andere dingen te benoemen, wat ik hier niet ga doen.
Maar ben geen liefhebber van pasta, dus als Assie dat maakt, flikker ik er lekker veel curry overheen haha. Het is een schande, zou niet mogen, maar wel heel lekker voor mij :grin:

1 like

Klinkt weer bekend.

1 like

On topic, een hommage aan D12:

En ja, ik draag hem met veel genoegen :+1:.

6 likes

Oke, maar we gaan weer gewoon on-topic: Was alweer een beginnersfout, wist ik veel. Koste weinig op de veiling, een Gamages Militant. Wel leuk bedacht die naam :smile:, wordt ook op een bekende site verkocht alszijnde een echt volwaardig merk.
Dus niet he, dit is wat ik noem een echt plakhorloge. Ziet er voor de doorsnee Nederlander duur uit. Het mooiste is dat dit “horloge” merk nooit iets anders is geweest dan een warenhuis in Londen wat al jaren niet meer bestaat, je wordt dus gefopt. Loopt wel lekker strak, maar 1 min p.d in de + :rofl:. Het enige fijne aan dit horloge is toch wel de rubberen band, dus toch nog iets positiefs :wink:. Zal ik ooit wel weer iemand blij mee kunnen maken :smile:
Dragen doe ik deze dus echt nooit meer, nou ja vandaag voor de foto en nog gelijk en op datum gezet ook :wink:
O ja, weet ook niet wat voor uurwerk erin zit???
Heb er nog 2 met ook hele mooie namen :stuck_out_tongue_winking_eye:

O ja, ze hebben ook nog een gelikte site ga maar eens googlen :wink:

4 likes

Ik heb er nog een gevonden in de horlogedoos die voldoet aan de eisen.

7 likes

Moet kunnen toch, ieder zijn mening dat maakt een discussie juist leuk :smile:. Maar laten we eerlijk zijn, Chris benoemt bij zijn eigen horloges zowel de positieve als de negatieve aspecten en dat waardeer ik nu juist weer wel :+1:

Echt zo’n ding van die site, waar ze deze week ook een vibratorsessie met vriendinnen aanbieden. En twee kilo varkensvlees (niet in dezelfde aanbieding). Wat het horloge betreft: te grof, teveel erop. Ze hebben nou nooit eens een mooi horloge met een rustige wijzerplaat.

2 likes

Eens Petra, ben er al lang niet meer op geweest om te kijken. Maar een vibratorsessie en 2 kg vlees, het moet toch niet gekker worden :upside_down_face:

1 like

Dit kennen jullie vast wel: je zit je wat te vervelen met je telefoon en dan kom je zo’n advertentie van Ali tegen, waarbij je tien dingen voor heel weinig mag bestellen. Een paar maanden ging ik er op in en toen bestelde ik dit horloge voor 9 euro:

Het lijkt een hommage (of een kopie van) deze:
550x440

7 likes

Voor €9,00 kan je jezelf geen bult vallen toch, heeft veel weg van de Casio. We noemen het gewoon een hommage/plakhorloge, zit je altijd goed toch. Maar zo zie je maar, dat zelfs hele goedkope horloges nagemaakt worden, zolang het maar verkoopt en winst oplevert :+1:

3 likes

Ohh my dirty mind! :rofl: :rofl: :rofl:

You made my day!

3 likes

Doe ik ff met je mee, toch ook fijne horloges :+1: Zou bijna aan een ander merk denken :wink:

4 likes

Het blijft me verbazen wat ze voor elkaar gekregen hebben met dit modelletje
:hugs:

1 like

Wel even het glas poetsen aan de binnenkant, lijkt wel matglas zo :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar leuke horloges, heb er ook 2 gehad :+1:

2 likes

Wrong…
Dit glaasje glanst zo hard dat hij de omgeving meeneemt met fotograferen
:joy:

2 likes

Ik ben 99% zeker van niet, maar het is jouw horloge dus je zal het wel weten :grimacing:

Ik heb trouwens ook exact deze gehad (zwarte coin bezel) en de blauwe met normale bezel, heb ik echt veel plezier van gehad :+1:

2 likes