Idd, deze word vertroeteld,
glaasje is zo zuiver als een diamant.
Goedemiddag HF vrienden,
Mag ik mijn grote vriend tactical frog een hommage noemen naar de Doxa, ja dat mag zegt M. Smeets. Nou vooruit, hier is mijn trouwe vriend, springt nooit van mijn pols af
Tis trouwens wel rustig vandaag, iedereen door de hommage’s en plakhorloges heen? Nog ff 3 daagjes zweten oke, komt er weer een ander thema
Gekocht bij een AD dat dit franse plakmerk boven omega plaatste.
Haar opa (wiens diploma’s aan de muur hangen) heeft zijn horlogestage gedaan bij een groter bedrijf waar ze horloge’s maken. Daar zag hij naar verluid dat de omega onderdelen in de zelfde fabriek werden gemaakt als de ‘brol’ merken en dat er gewoon een andere stempel in word gedrukt.
Ik kende toen niets van horloge’s dus geloofde ik het, ik had ook nog nooit een skeleton of automaat gezien.
Ik verbaasd dat er geen baterij in hoeft en dat je de onderdelen kon zien.
Ik gekocht en na hier op het forum met 2 mensen te praten kan je mijn horloge juist hetzelfde samenstellen (wel met ander logo

Het horloge is me nog altijd dierbaar want ik heb het gekocht juist na de geboorte van ons zoontje en ik vind het kog altijd mooi, plakmerk of niet

Mijn trouw horloge heb ik er ook gekocht en dat voor 230euro, wil niet weten voor hoeveel je het kan maken

Touwhorloge:
Aldus mijn plakmerken, maar wel dierbaar

Op verzoek van Fred
Deze plakhorloges zijn afgelopen jaren blijven hangen en hebben een stilleven gevonden in een rommeldoos. Stop er een batterij in en ze voldoen prima om de tijd af te lezen. De Oozoo was een experimentje om te ervaren of een smart watch bij mij past. Het antwoord is overigens nee.
Tevens had ik een Gucci horloge maar heeft de jaren 90 niet overleefd. Hier was ik goed ziek van want ik had er hard voor gespaard.
Plaatje voor de sfeer

In het begin maken we allemaal best wel fouten, is geen schande toch. Wat voor jou belangrijk is, dat beide horloges nog netjes lopen en dat er een herinnering aan zit. Dus zuinig op zijn
Ja inderdaad, iets fout doen daar leer je het meeste van vind ik. En blijven afvragen of je iets wel goed aan het doen bent, zo kwam ik hier dus uit .
Het grote voordeel is dat ik nooit iets zal doen of kopen als het me niet aanstaat, ik heb in men leven dus echt bitter weinig miskopen gehad🙂.
Met deze ook, oke het is maar een plakmerk en ik heb veel teveel betaald maar ik vind ze tot op deze dag nog altijd mooi .
Ja dat was een dingetje, ik had een blauw pak aan dus het horloge paste er heel mooi bij maar op de dag van men trouw liep hij niet .
Ik was echt om te ontploffen .
Ik heb hem toch gedragen en niemand heeft het gezien , ik daarna naar de AD en heb direct een nieuwe gekregen dat ze hadden liggen. Anders moest hij opgestuurd worden enzo dus eigenlijk is het ook niet echt mijn trouwhorloge maar door heel het verhaal is hij het wel voor mij haha
.
Vandaag deze.
Hommage aan het horloge wat @fredpanarai1 hier 5 posten boven draagt.
Mooi Ferry, oia.
Hier een hommage aan de Jaeger LeCoultre Polaris.
De Berny AM139. Op wat kleine verschillen na bijna identiek aan het origineel.
Ter vergelijk de JLC-Polaris.
Om te laten zien dat ze nagenoeg identiek zijn heb ik een hele studie gemaakt van de twee horloges en de eigenschappen naast elkaar gezet.
Het grote verschil zit eigenlijk in de prijs van de twee horloges.
De Berny loopt als een zonnetje en is ook erg precies. Een erg fijn en mooi horloge (al had van mij de naam wat fraaier kunnen zijn)
Maar goed…voor dat geld mag je niet klagen.
Nog een plaatje van het uurwerkje. Loopt lekker! Als er iets stuk gaat, wat ik niet verwacht, koop je gewoon een nieuwe!
Valt me niks tegen, die Berny, moet ik zeggen. Ziet er goed uit, lekker zomers ook met die rubberband. En dan ook nog met een saffieren open back case. Hoe kan dat voor dat geld.
Heb zelf - al weer een poos geleden - iets van Ali besteld, om te zien hoe het om de pols staat. Geloof dat deze iets van 16 euri was. Hij houdt zich goed, bracelet voelt wel wat goedkoop aan, maar dat istie dan ook
Ligt eigenlijk alleen maar in een laatje:
Dat kan ik snappen, is gewoon een heel mooi horloge van een gerenommeerd merk. Toch zeker geen plakhorloge of hommage?
Zie nu pas die Bulova Accutron duiker
Elvia maakte in 1970 haar eerste duikershorloge voor de Franse Marine MN en dit is een remake van dit horloge uit die tijd Quartz en met saffier glas en Ronda 517 Day Date…
Deze plaatste ik ook al bij het thema Nederlandse horloges. Ik vermoed dat Siebel hun ‘eigen’ merk heeft samengesteld uit onderdelen die ze in hun werkplaats hadden liggen. Dus een echt plakmerk. Maar wel mooi.
Bedankt
Snap je reactie, zat ook even te twijfelen maar omdat ik regelmatig zeer positieve reacties krijg omdat men denkt dat dit een ander brand is
en zelfs reacties krijg dat ze haar mooier vinden dan😇
Heb ik haar toch een post gegeven
Heb je ze al zij aan zij vergeleken? Ik zou zeggen, het grote verschil zit in de afwerking.
Dat zal zeker zo zijn, maar om daar nu bijna €12.000,- meer voor te betalen is wel erg overtrokken in mijn optiek. Maar goed het staat iedereen vrij daarin zijn eigen keuze te maken.
In maart werd er hier nog een aangeboden voor €5799. Dus dat is maar €5679 verschil. Met die €6321 koop je dan nog iets anders mooi en origineel.
Alternatieve piste, voor €2300 pik je een nomos 747 op. Origineel, en qua afwerking ver boven de meesten in dat prijssegment.
Sorry Kad, deze moet ik helaas afkeuren als hommage of plakhorloge, zal je een like geven voor die kekke band
Dan nog even terug op je reactie naar Janes over de JLC en de Berny. Maar €5679,00 verschil, voor een hoop mensen is dat een hoop geld. En als je niet al te kritisch bent, ben je lekker goedkoop uit met €142,00 voor een Berny
Ik heb ooit nog een echt hommage gehad, deed het hem niet. Maar ik ben te kritisch waarschijnlijk
Ik vind het vooral zonde dat die bedrijven als San Martin hun skills niet gebruiken om een eigen mooi afgewerkt model in de markt te zetten.