Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Ben het met je eens.

Plaats dan wel ook even een foto van een GS. :sunglasses:

Edit. Ik was te snel. Hij staat er al.

2 likes

Met jou erbij?
IMG_0804

5 likes

De Pierre Laro is lekker zeg! :facepunch:t2::100::fire:

2 likes

Nee hoor. Het drama niet groter maken dan het is.

4 likes

Pierre lannier men beater :slightly_smiling_face:

6 likes

Dankjewel John :+1:

2 likes

Ik gooi er vandaag een sterk merk in!:sunglasses:

12 likes

Ja ik weet dat GS zich losgemaakt heeft van de andere Seiko, maar is en blijft toch een Seiko. Dus om verwarring te voorkomen is Seiko dus (ben ik streng he Chris) gewoon Seiko al heeft GS kastelen waaruit ze verkopen. Maar wat ik nu onzin vind is dat jij nu als het waren Longines hetzelfde ziet als Omega, dat snap ik niet. Maar je hoeft in dit thema niet mee te doen hoor, het is voor het plezier en zo krijg je merken te zien waar je wellicht nog nooit van gehoord heb. He maar Chris, we zijn en blijven vrienden he :smile: op voor jou naar het volgende thema :+1:
Sorry Chris, zag later dat je toch horloges gepost hebt, ja en de GS en de King hebben zich losgemaakt van de “simpelere” Seiko’s" maar er staat echt Seiko op mde plaat. Maar gelukkig, zijn we nog steeds vrienden, begon mij al zorgen te maken :+1:

Nee, dat is niet streng, dat is gewoon fout. Punt. Als je na zeven jaar waarin Grand Seiko zich als expliciet apart merk gepositioneerd heeft nog steeds verward bent over de relatie tussen de merken Seiko, Grand Seiko, Credor en Orient vraag ik me af of je hier op dit forum onder een steen hebt gelegen.

Het is echt van hetzelfde niveau als roepen dat je na een foto van een Swatch geen Tissot, Hamilton, Certina, Rado, Longines, Omega, Blancpain, Glashütte Original of Breguet meer mag laten zien.

Het gaat er niet om wat jij verwarrend zou kunnen vinden, het gaat er om dat het de facto een losstaand merk is.

5 likes

Ik vind dat jij veel meer verstand hebt van horloges, maar ik doe toch aardig mijn best met dit topic. Heb ik onder een steen geleefd, wellicht, noem mijzelf altijd een kneus :wink:. En ik zal best nog wel vaker een foutje maken, zo niet dan word ik heilig verklaard toch :grin:. Maar als de rest het met Chris en Brick eens is, wie ben ik dan om daar een zware discussie over te beginnen. Maar laten we het toch a.u.b bij de rest van de horloges houden bij verschillende merken en de lol erin houden :+1:

Ik begrijp de bedoeling sowieso niet…
In de eerste post wordt, had het gevoel dat ieder merk 1 keer mocht worden gepost of zo?
Maar zie van alles dubbel gepost.
Nou vind ik het altijd leuk om plaatjes te kijken hoor.
Dus prima.
Maar ik snap het thema niet. :grinning:

1 like

Ik heb echt geprobeerd om het duidelijk te maken dit thema, zie mijn post 1263. Dus beste vrienden, probeer echt verschillende merken te posten deze week en niet te dubbelen :ok_hand:. Dus heb je veel verschillende merken probeer het te spreiden over de hele week.
En vooral, geen zware discussie en het heel gezellig houden. En ik hoop merken tegen te komen waar ik nog nooit van gehoord heb :+1:

2 likes

Ja, maar lieve schat, het gaat helemaal niet om horloges. Het gaat er gewoon om dat Audi, Volkswagen en Porsche drie merken zijn, net als Toyota en Lexus er twee zijn.

Ik verzin het ook niet, he? Dat hebben de heren van conglomeraten als Swatch, LVMH, Richemont, The Citizen Group en Seiko Epson nu eenmaal zo besloten, en daarmee is het een plat feit.

Helaas is dat dan weer niet zo. King Seiko is de toplijn binnen het merk Seiko. Ik postte die King Seiko dus ook gewoon als Seiko omdat er dit op de voorkant staat:

Ik wilde nog een plaatje doen voor de sfeer, maar ik zit door m’n merken heen in de doos. Ik kan je nog een paar exen aanbieden, omdat dat ook leuke merken zijn die je hier te weinig ziet:

En ja, van de verkoop van die Tourby heb ik ook nog steeds spijt als haren op m’n hoofd. :slight_smile:

5 likes

Kijk Chris en zo leer ik iedere keer weer wat bij, en ik lees al zoveel als ik weer eens wat in een ander topic zie staan. Man die horlogerie is echt een wereldje apart, waarbij je nooit uitgeleerd bent. :wink:

2 likes

Ha Eddie, niet om je voor te schamen hoor. Wat anderen ervan vinden is boeien toch. Belangrijk is dat jij er blij en tevreden mee bent. En je was toch mooi wel de eerste die een Rolex hier plaatste :wink:

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor Robert, je hebt er toch genoeg. Leuk als je iedere dag 1 of meerdere diverse merken plaatst :+1:

1 like

Dat snap als ik die foto zie , heb nog niet het hele horloge gezien…misschien kan je er stiekem een droppen hier

1 like

Moet dan wel heel stiekem he, lees mijn post 1263 nog maar eens. Maar zal dan wel mijn bril met -20 op doen zodat ik vage horloges zie. Maar snap je vraag wel hoor, maar voor je het weet loopt het thema alle kanten op. Noem het dan een foutje, sorry was een ex, tja en ik ben nooit de moeilijkste he hier op het HF :wink:

1 like

Ik kan ook minder lui zijn en het forum doorzoeken, Fate_Amenable_To_Change heeft deze vast al eens uitgebreid laten zien…:wink:

1 like

Pracht hommage inderdaad.

1 like