En dan hier de eerste Buwat
Was het horloge van mijn vrouws overleden vader, lag totaal te verroesten in een lade.
Door een gewaardeerd forumlid (Inca) opnieuw verguld, en weer perfect aan de praat gekregen.
Mijn vrouw is daar nog steeds blij mee.
Happy wife, happy life
Prachtig man !
Volgens mij wel maar zeker weten doe ik het niet, zo niet dan is het een plakhorloge maar dat mocht ook zoals ik dat melde in post 1263 . Als iemand het weet, laat maar even weten
Maar echt wel een leuk horloge, waarbij de 2 schijven draaien
Dit soort horloges met zo’n achtergrond zijn onbetaalbaar, zeker voor je vrouw . En helemaal waar Happy wife, happy life
Siduna, Ferry. Mooi oud en gerenommeerd merk. Van origine Deens, maar tegenwoordig gevestigd in Zweden.
Lees alles over Siduna, de geschiedenis en het huidige aanbod hier:
Wat voorbeelden van de website:
Als je de website bezoekt vind je alle specificaties. Ze gebruiken o.a. Soprod uurwerken.
Er zit vast wel wat voor je bij. Succes en natuurlijk een fijne bruiloft gewenst!
Dank je Lex, ga ik morgen eens rustig naar kijken . Maar is er ook een gerenommeerd merk wat van origine Zweeds is en nog steeds verkocht wordt in Zweden?
Dichterbij dan Siduna zal je niet snel komen. Lees nou eerst die website maar eens helemaal door.
Ik heb nog minder dan een half uur totdat het zondag wordt om het alfabet compleet te krijgen.
Daar gaat ie dan: in deze post vanaf de U.
Union Ancre. Het enige merk met een U in mijn collectie. Nederlands Merk, Zwitsers fabricaat. Een van mijn eerste Rikketik aankopen in 2012. Caliber Dugena 985. Ca. 1960.
Ze woont tussen een deel van mijn collectie vulpennen die ook het merk Union hebben, maar die werden van 1925 tot 1967 gemaakt in Den Haag…
Door naar de V.
Villeroy. Swiss made. Zeldzaam horloge met een aluminium kast. Gekocht via MP in 2021. Kaliber ETA 1120. Ca. 1955.
Vixa. Eveneens zeldzaam Frans horloge, ooit gekocht in een wellfare winkeltje in Zuid Frankrijk tijdens een vakantie. Kaliber Lorsa 237B. Ca. 1945
Dan nog de W.
Winner. Een goedkoop Chinees ‘Hommage’ horloge uit de tijd dat ik nog maar net begonnen was met horloges verzamelen. Jeugdzonde, zeg maar. Nieuw gekocht op Ebay, Ome Ali bestond toen nog niet.
De enige met een W. Kaliber nummer onbekend.
Iedereen zal nu denken: een ‘X’ heeft ie vast niet. Maar jawel! Eéntje! Hier komt ie!
Xyntha. Duits fabrikaat. Lang geleden op de Rikketik gevonden. Kaliber Durowe 1032. Ca. 1955.
Helaas, er is geen een merk horloge met een Y in mijn verzameling. Wat een gebrek! Gauw door naar de laatste letter: De Z. Daar zijn er nog wel enkele van.
Zweedse handelsmerk. Swiss made by Certina. Recentelijk gekocht op de Tradera site. Kaliber ETA 2783 - Certina 25-011 automaat. Ca. 1975
Zetol Swiss made submerk van Invicta. Rikketik vondst. Kaliber Baumgartner 800 penanker. ca. 1940.
Hoe mooi is het om dit overzicht te eindigen met het laatste horloge dat mijn vader droeg voor hij overleed. Mijn mooiste horloge erfstuk.
Een Zodiac tank. Swiss made. Geen idee wat er voor kaliber inzit, want om de een of andere onduidelijke reden heb ik dat nooit gedocumenteerd. Er zit een klein dameshorloge uurwerkje in. Het horloge kocht mijn vader in 1981 in Interlaken op zijn laatste reis / vakantie naar Zwitserland.
Het is volbracht. Ik ben aan het eind van het alfabet. Slechts één letter ontbreekt, die ‘Y’ mag iemand anders voor me invullen.
Wat ik hier heb laten zien is een deel van de collectie horloges die ik in pakweg de laatste 15 jaar verzameld heb. Er zit heel eenvoudig spul tussen, sommige horloges zijn historisch interessant en enkele zijn zeldzaam. Vrijwel geen van deze horloges is echt kostbaar en dat is ook totaal niet mijn interesse. Het was wel een groot plezier om een doorsnede van mijn verzameling hier, bij wijze van grap alfabetisch op merknaam geordend, aan jullie te tonen.
@fredpanarai1
Ferry, bedankt voor het leuke initiatief. Ik ben benieuwd met wat voor thema je voor de volgende maand gaat komen.
Ik heb de 00.00 uur net niet meer gehaald. Als ik dit schrijf is het 00.41. Dus als jullie dit vannacht niet meer zien: Goede morgen alvast en een fijne zondag.
Pinguin Lexaf gaat nu eerst een tukkie doen. Welterusten alle horlogevogels!
Was dat maar zo, dan konden Bas en ik nog een poosje doorgaan. Ik bedoelde natuurlijk volgende week
Ik ben het geheel met je eens, ik vond het ook erg leuk om een deel van je verzameling te zien, ik vond het ook leuk om een deel van mijn verzameling aan jullie te tonen, ik hoop dat je er van hebt genoten.
Vervolg:
Q van. Quartz…mmwah
Die is pas zeldzaam, niet eens info over te vinden!
X
That’s all folks!
Dit thema bracht me op het idee om mijn voorraad op alphabet te gaan rangschikken!
Dan krijg je een horloge sneller teruggevonden

Een zeer geslaagde week, hele mooie uurwerken gezien.
En de laatste merken.
Orient + Avi-8 + Hamilton + Vostok.
Totaal 16 verschillende merken in de huidige collectie.
Hamilton…
Nu wat stiller gisteravond kwam er een zondvloed met vintage voorbij… …
@Macx heeft wel hele hele mooie horloges dat moet ik wel zeggen…
Citizen Eagle 7, één van mijn favoriete vintage horloges. En met 36mm een prima formaat voor mijn pols, zeker met het huidige warme weer prefereer ik een wat kleiner model.
Goed idee Bas!
Ik heb de afgelopen dagen, al of niet op wetenschappelijk verantwoorde alfabetisch lexicografische volgorde sortering helendal buitengemeen welzotamelijk interessante artefacten uit jouw ‘voorraad’ voorbij zien komen!
Yema. Ohhh! De ontbrekende ‘Y’!
Goedemiddag HF vrienden, wat een sucses was het thema van deze week. Heeeel veeeel mooie horloges voorbij zien komen. En daarnaast merken waar ik (en ik denk vele anderen) nog nooit van gehoord hebben. En wat ik met de themaweken zoveel mogelijk probeer is dat iedereen die dat wil ook mee kan doen. Dus geen lid uitgesloten. Dat zal niet altijd zo zijn, maar deze week was imo een top week. Hoop dat jullie er net zoals ik er van genoten hebben.
En zoals ik een aantal vintage liefhebbers beloofd heb, komt het vintage thema nog wel een keer terug en dan hoop ik dat er veel vintage leden mee gaan doen.
En zoals ik in een eerdere post al had aangegeven, zou het zelfs een wedstrijdje tussen de vintagen mannen/vrouwen kunnen worden. Zelf heb ik geen vintage, maar ben er van overtuigd dat er vast wel een lid tussen zal zitten die een vintage horloge als prijs beschikbaar zal stellen. Mijn week was TOP
Edit: ga ook maar eens wat horloges op een wetenschappelijk verantwoorde alfabetische lexicografische volgorde sorteren
Maar de merkboxen blijven natuurlijk zoals ze zijn