Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Weet ik Richard, maar echte vintage zijn over het algemeen zo klein. Zag ik laatst een mooie oude Oris met een mooie maat, loopt die veel te snel, gaf het lid wel wat namen door die hem konden servicen. Maar ja, hoe lang blijft dat dan goed lopen. Totaal geen ervaring met vintage, binnenkort komt er een HF vriend langs die heeeellll veeeellll vintage heeft, dus zal eens aan hem vragen hoe of wat :wink:.

4 likes

Ik begrijp je helemaal.

2 likes

De kasten van de Atlantics dAT varieert tussen de 33 en 39 mm zonder kroon.
Ik zal zo meteen de grootste die ik in mijn Atlantic collectie heb hier uploaden.

1 like

Nu de beurt aan de grootste Atlantic in mijn collectie.
De afmeting van de kast is 39 mm zonder kroon.
Ik heb dit horloge gekocht samen met nog een Atlantic, ze zaten samen in een lotje.
Ik heb er nog niets aan gedaan, behalve de losse rommel van de plaat verwijderd.

4 likes

Ik zie nu dat de secondewijzer loopt tegen de minutenwijzer, dus dat zal ik meteen even nakijken en corrigeren.

2 likes

Als je nog eens een Atlantic met die blauwe urenring tegenkomt met een dial van 39mm, mag je mij een seintje geven. Dan ga ik ook eens een vintage proberen i.p.v nieuw :smile:

1 like

Je wilt graag een blauwe urenring, maar die zijn dun bezaaid, daar moet je maar toevallig tegenaan lopen, als ik er 1 zie dan laat ik het je weten.

1 like

Er zijn ook Atlantics met een blauw oog, ik heb er toevallig een gekocht vanavond.
Die zal ik je laten zien in het topic, Vintage incoming.

Jammer dat die met de blauwe urenring maar 36mm zijn, vind ik echt te klein om mijn pols. Heb de horloges die ik had van 36mm aan Assie gegeven. Ik had een mooie TH Carrera met een mooie blauwe plaat van 36mm, helaas die zit nu in Assie haar box. Zij heeft zelfs een horloge van 14mm die ze om haar nek draagt, mist de kroon. Heb ook wel eens een Rolex 36mm geprobeerd om de pols, staat echt niet bij mij. Zoals ik al tegen Richard zei, 38mm minimaal maar liever nog iets groter en dat kom ik maar weinig tegen.

1 like

Maar het hoeft niet per se een Atlantic te zijn?
Er zijn best mooie vintages van 38 en groter.
Als ik weer eens zo’n jumbo tegenkom laat ik het je weten.

1 like

Top :+1:, en het liefst eentje die goed nagekeken is want ik bak er niets van :wink:

Top, heb mijzelf ook ingeschreven bij Tradera :+1:

1 like

Dat is helemaal goed, als ik je zie bieden zal ik er rekening mee houden en ik gun je heel veel geluk en hoop dat het lukt.

1 like

Ik vind bieden juist zo leuk, ik kan op Vindet mooie klokjes kopen maar ik hou van bieden, dat geeft wat spanning en veel meer voldoening als het dan ook lukt.
Pas geleden heb ik op Tradera een horloge gewonnen voor 18 cent, eenzelfde horloge werd op Ebay verkocht voor 133 euro

Dat is echt mazzel hebben, ga het in de gaten houden. Zit ook gelijk te kijken op Gear Patrol, maar je hebt gelijk, bieden is veel leuker maar moet je wel je grenzen kennen :wink:

1 like

Grenzen, dat is zeer moeilijk voor een verzamelaar, als je het kunt dan is dat erg knap.
Dat is ook het risico dat je dus terug blijft komen, omdat het zo erg leuk is om te bieden en uit te kijken naar je horloge wat dan op reis gaat naar je adres. Het uitpakken en het bewonderen geeft ook een fijn gevoel, dan lekker aan sleutelen en opknappen geeft ook heel veel voldoening, daarom blijf je terugkomen op Tradera. Ik weet niet hoeveel horloges ik daar nu gekocht heb, ik durf het niet openbaar te maken.

1 like

Dat is voor mij niet weggelegd, noem mijzelf ook altijd een sloper. A-technisch he. Maar ik heb ook wel een paar horloges hoor, volgens mij wel bekend op het HF. Denken soms dat ik het blauw leegkoop maar dat valt wel mee hoor :grin:

2 likes

Je kunt wel heel veel meer dan je denkt, en als je per se wilt dan lukt het wel, je koopt op Tradera wat goedkoop spul en gaat alvast wat oefenen, als het niet leuk is dan doe je het niet, je weet het pas als je er aan begint. ik heb het altijd leuk gevonden, sleutelen en restaureren, oplossingen vinden, zelf dingetjes uitproberen, dat is erg leuk, maar ik heb de meeste ervaring in het restaureren van oldtimers wat ik samen met mijn broers jaren heb gedaan.
Nu ik gepensioneerd ben, heb ik een leuke tijd met horloges, en het werken achter de microscoop vind ik superleuk. Waar ik wel erg aan moest wennen was het ultrakleine spul, sommige schroefjes die je met het blote oog bijna niet ziet en de veertjes die plotseling weg schieten en als je pech hebt niet meer terugziet, dat zijn minder leuke momenten, maar als je veel oefent krijg je ook een beter gevoel met het gereedschap en de onderdeeltjes en leer je omgaan met de pincetten en de schroevendraaiers.

3 likes

Ha nee joh, mijn vader maakte alles wat zijn ogen zagen. Ook horloges en klokken. Die zei toen al, ga jij maar slopen. Mocht het wel proberen destijds, was echt een ramp. Maar vraag maar eens aan @Lexaf naar de boodschappentas van Ferry, had jij vast en zeker gaan kwijlen. En dat is al een tijd geleden en nog komt hij horloges tegen waar hij mee aan de slag gaat. Zat ook troep tussen hoor maar ook horloges die mooi op te knappen waren en losse uurwerken, onderdelen en glaasjes. Nee joh, ik ben meer een theoreticus. Weet waar je mogelijkheden en in mijn geval onmogelijkheden liggen :wink:

3 likes

Dank u en de Ingersoll is 33 mm dus niet groot maar de Atlantic is ook nog nieuw verkrijgbaar in 39 mm met blauwe rand handwinder…
Dan koop je nieuw en is ook redelijk betaalbaar…
Atlantic Watches – Zwitserse horloges sinds 1888

4 likes