Themaweken horloges : “sleutel aan je horloge, lees goed de inleiding” dit vanaf post 1113.deel 3

Mijn klusproject waar ik samen met de buurman van 2 straten verder aan werk. Hij is de gediplomeerd uurwerkhersteller en ik ben de hobbyist. De Zenith 126/6 is om te oefenen al 3 keer uit (en weer in-)elkaar geweest. Het project moet als de avonden langer gaan worden definitief afgerond worden. Veel van geleerd, vooral dat het geen appeltje-eitje is.

12 likes

Lekker man zo’n buur en ook nog eens een prof hersteller :smiley: Leuke foto btw, heb je die Zenith wel een keer aan de praat gekregen? Leuke foto, alles in 1 keer op de foto :+1:

2 likes

De Zenith loopt maar zonder hulp zou dat zeker niet het geval zijn. Leuk om te doen maar voor ons een herfst/winter ding. In de zomer doen we 1 keer per week een terrasje als de vakanties het toelaten. De buurman heeft na zijn pensioen Schoonhoven doorlopen als nieuwe hobby en het is gezellig en leerzaam om het samen over horloges te hebben. Ik ben nog niet aan mijn pensioen toe maar zover is Schoonhoven niet van mijn woonplaats vandaan. Wie weet, ooit.

3 likes

7 likes

Takano 1960 by Ricoh, in 1988 uitgebracht door Ricoh om de 60 verjaardag van Takano te vieren, er zijn er 1960 van gemaakt en dit is nr 157, vandaag binnengekomen en wel gelijk een nieuw bandje omgedaan

12 likes

Wat een mooie, cleane wijzerplaat :ok_hand:t3:

3 likes

Mooie Ricoh of moet ik zeggen Takano :smiley:, echt een mooie dresser :+1:. Wens je natuurlijk veel draagplezier Petro :+1: :ok_hand:. Ging deze even opzoeken, worden er veel in Japan van aangeboden :smiley:

2 likes

Tis een Takano :smirk:

2 likes

Zakhorloge dat ik ooit op de Rikketik uit een grabbelbak haalde. De wijzerplaat zat op het horloge geplakt…Het werk is nog niet gedaan, want de veer was uitgewoond.

7 likes

Met kauwgom zo te zien …

2 likes

9 likes

Zou kunnen. Was er moeilijk af te krijgen.

3 likes

Wat heerlijk als je zo iemand kent, vlakbij je in de buurt. En waar je dan af en toe samen mee aan een project kunt werken. Eigenlijk de ouderwetse meester-leerling situatie.
Leuke fotocollage ook.

4 likes

Poets klusje voor @basvg. Wekker met klankkast:

8 likes

Ja dat was goed werk Lex !
Ben ik heel blij mee!

2 likes

Uurwerk van m’n 1937er 43 mm Tissot jumbo.

Miste van alles aan, gefikst met onderdelen uit oude zakhorlogeuurwerken.

8 likes

Leuke foto’s, vooral die 2e heel compact. Horloge klaar met de tools die je daar bij gebruikt hebt :+1:. Is een aanname he :wink:

2 likes

Leuk gedaan Lex, en dat met je zelfgemaakte poetsmachine :wink:. Maar moet eerlijk zeggen, in het bruin is het fijn vertoeven :+1:

Soms zijn donoren heel erg handig is mij verteld, maar nu de vraag :wink: Die heb ik van @Vintagewatchstuff geleerd, is het gedaan omdat het zo kan of zoals het heurt :smiley:. En je weet Wilko, mij kan je van alles wijsmaken :wink:
Fijn dat je het jaartal van het uurwerk benoemd, doen er niet veel in dit thema. Zie dan wel welk merk, geen idee hoe oud?

4 likes

Het uurwerk is strikt genomen nog ouder. Tissot gebruikte voor deze horloges overjarige uurwerken. Serienummer van het uurwerk geeft aan dat het uit 1927 dateert. Lag dus al 10 jaar op de plank voordat het werd gebruikt. :innocent:

2 likes

Of begrijp ik het weer niet helemaal?

12 likes