Niet de duidelijkste foto. Toen ik nog niet veel van horloges wist en dit horloge (wat ooit van m’n opa was) in een la vond, was de achterkant van deze Speedmaster zonder extra ‘NASA Space tekst’ een teken dat dit iets leuks zou kunnen zijn. Nadat ik me eerst een paar dagen had ingelezen op websites en forums
Mooi deze Speedy serie, heel zuinig op zijn Misschien heel licht poetsen ? maar zou ik niet doen, opa’s sporen staan erop
Ik heb het een mooie opknapbeurt laten geven (Omega gecertificeerd) Het 321 kaliber loopt weer als een zonnetje
Ja, Fredje, nu heb je wat gevraagd. Geen zin om dit te spreiden. De reden waarom, dan moet je maar verder in het forum lezen.
Maar ik heb wel wat horloges met een fraaie caseback… Eens kijken wat voor aantal in een post kan…
Een Connie…
Seikomatic BlueYacht
Hoe kan een Grand Seiko ontbreken?
Orient had ook hele mooie casebacks.
Bij dit iconische horloge is de caseback al ver versleten, toch een poging om het befaamde “Artic” teken te tonen…
Niet zo zeer een plaatje, maar wel apart, deze EL-370
King Seiko uit de jaren '60
Seikomatic J13044
En we gaan nog verder…
De fraaie caseback van een Seiko Lord Marvel low beat.
Casio Duro Marlin
Ricoh DynamicAuto
King Seiko Chronometer
Enicar Ocean Pearl
Seiko Seikomatic Silverwave J12082, met de eerste Tsunami op de caseback…
Zoals eerder vermeld, Orient had mooie casebacks…
Seikomatic “Baby Grand Seiko 6216-9000”
Seikomatic J13083
Echt weer een mooie serie foto’s Patrick, en leuke/mooie collectie
Heb zelf niet zoveel met casebacks, 99 % van de tijd zie je ze nooit
Al zitten er natuurlijk pareltjes bij zodat je de werking van het uurwerk kan bekijken maar dit zijn dan weer vaak geen horloges waar ik een feeling bij heb.
Maar doe wel altijd mee met de themaweken dus…
Altijd fijn natuurlijk Dan, maar ik heb deze heeeeel erugh vergroot maar kan met mijn kippige oogjes geen afbeelding ontwaren? Zal ik dan toch aan een +10 bril moeten
Breitl. Super ocean,
Bulova Precisionist Jet Star,
Citizen Armor,
Citizen Brycen,
Citizen Promaster,
Nog een Citizen Promaster,
Deep blue Master,
Ergon Adventum,
Klopt helemaal strafpunten voor mij dan maar.
- 5