Vandaag maar weer even een paar posten
Citizen Orca:
Squale Atmos GMT
Baltic Aquascaphe GMT
Ball Engineer Master II Endurance 1917
Crete
En morgen maar weer een paar posten, lastig hoor grabbelen in de ton en ik pak vaak dezelfde. Denk dat ik ze maar eens in boxen ga doen
Fijne woensdag iedereen
Minder is meer.
Kijk wat er allemaal op deze deksel staat.
En, het is niet alleen een deksel, het is ook een membraan die alle drukverschillen tussen 1 en 500 bar (!!!) en andersom moeiteloos opvangt.
Oordeel zelf.
Door dit deksel (èn de siliconen olie in de kast😉) is een tot 5000 meter diepte waterdicht horloge slechts 13 millimeter dik!
Voorkant ook maar even (Nee, geen strafregels Ferry).
Niet zo zeer mijn beste foto, maar wel een super gaaf project! De eerste volledig custom caseback die ik heb laten maken …
Addiesdive AD2073, een week of vier, vijf oud. De wijzerplaat vind ik nog steeds mooi, maar ik kan niet wennen aan de fluted bezel. De jubilee heb ik vervangen door een vegaband: het glimt allemaal net iets teveel.
En wat ik ook nog wel koddig vind is de brij aan tekst op sommige vintage horloges. Ik heb het idee dat hierbij de hoeveelheid tekst omgekeerd evenredig is met de kwaliteit van het horloge in kwestie.
Dit is de achterkant van een penanker projecthorloge dat nog wacht op zijn beurtje: