Nou vooruit, nog een paar achterkantjes, jammergenoeg mogen de voorkantjes er niet bij…
Leuk Hanomag
Dank!
Op straffe van strafpunten van ome Ferry laat ik het voor- en binnenkantje dan ook maar even zien.
Het gaat om een naoorlogse Porta, horlogemerk van Pforzheimer Uhren Rohwerke PUW uit Pforzheim uiteraard.
Het horloge heeft een manufactuur caliber PUW360 onder de Hanomag motorkap waardoor het sowieso van 1963 of later is.
Bij 100.000 gereden kilometers met een Hanomag kreeg de chauffeur zo’n horloge.
Het caliber zit slim in elkaar want oude onderdelen van eerdere calibers passen er gewoon in!
Deutscher Effizienz nennen Wir das.
Fantastisch, iemand die gewoon 100k in een Hanomag heeft gereden, dan ben je een held hoor
Leuk horloge ook en grundlich gemacht
Nee joh, je had het al een beetje goed gemaakt met je Edox. Vandaar maar 2 strafpunten, anders had je er 5 gekregen
Dat stond niet expliciet in de inleiding, dus mag wel zolang die maar wel bij de case back hoort
Die bezel zal er vast af gaan. Ik heb niks tegen dat merk, hoor. Alleen wel tegen teveel blingbling .
Mooi horloge. Leuk merk ook.
Haha zoveel details krijg ik niet op een caseback hoor! Jij zou ergens moeten herkennen waar hij voor gemaakt is natuurlijk . Ronde tafel!
In dit geval specifiek voor de Ronde Tafel van de mannen van Paramaribo!
Leuk gedaan Pascal, tja ik moet het met mijn ronde tafel doen met een zichtbodem
Ja! Er zit een afbeelding op! Nordgreen, een merk dat best wel eigen ontwerpen maakt. De laatste tijd hoor ik er niet zoveel meer van.
Het is weer zo’n horloge dat ik zelden draag, terwijl hij best leuk is.
Mooi, die grote, scherpe tanden.